Anonymburker Skrevet 24. juni 2020 #61 Skrevet 24. juni 2020 Sier bare litt om hvor lite verdsatt gutter er i samfunnet. Kanskje henger alle de negative statistikkene i samfunnet som gutter er involvert i, sammen med at foreldre ikke er like glad i guttene sine som jentene? Bare sprer ut teorier her. Har aldri hørt om noen, ikke en eneste, som har vært skuffet over at det ble en jente. Jeg fatter meg ikke på foreldre som blir skuffet over kjønn. Det er så jævla i-landsproblem som det kan få blitt. Null sympati fra meg. Tenk på alle de som ikke kan få eller noengang vil få barn? Når man allerede har en jente, så blir man skuffa over at man ikke får en jente TIL? Hvis man bare vil ha ett kjønn så får man vente et par år, så blir det sikkert slik at man selekterer vekk sædcellene som blir gutter. Det er den retningen samfunnsutviklingen tar, dessverre. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #62 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har to gutter og ei jente. Det var meg og gutta alene i 5 år før jeg møtte en ny og vi fikk jenta sammen. Man skulle tro jeg burde vært i en rosa lykkerus siden jenta endelig kom. Istedet måtte jeg jobbe med meg selv for jeg kunne jo gutter best. 2 minutter siden, Expandable86 skrev: Sier bare litt om hvor lite verdsatt gutter er i samfunnet. Kanskje henger alle de negative statistikkene i samfunnet som gutter er involvert i, sammen med at foreldre ikke er like glad i guttene sine som jentene? Bare sprer ut teorier her. Har aldri hørt om noen, ikke en eneste, som har vært skuffet over at det ble en jente. Jeg fatter meg ikke på foreldre som blir skuffet over kjønn. Det er så jævla i-landsproblem som det kan få blitt. Null sympati fra meg. Tenk på alle de som ikke kan få eller noengang vil få barn? Når man allerede har en jente, så blir man skuffa over at man ikke får en jente TIL? Hvis man bare vil ha ett kjønn så får man vente et par år, så blir det sikkert slik at man selekterer vekk sædcellene som blir gutter. Det er den retningen samfunnsutviklingen tar, dessverre. Sikkert mange fedre som ønsker seg en sønn da. Og det er nå en gang menn som bestemmer kjønnet. Mens kvinnfolka styrer og klager uansett🤪 Hilsen mor til to fantastiske gutter og ei herlig jente. Rosa tyll ekke alt ass. Anonymkode: c281f...cc7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #63 Skrevet 24. juni 2020 En ting som fascinerer meg i disse trådene er hvor egoistiske tanker vi kvinner av og til har. Altså: "Jeg vil ha to jenter fordi JEG hadde en søster jeg er nær" "Jeg vil ha to jenter fordi JEG elsker rosa sløyfer, barbier og hater biler" "Jeg vil ha jente fordi hun skal være lik MEG, og ha felles interesser med MEG" Hva med mannen? Man innrømmer selv at man vil ha det og det kjønnet ut fra egne interesser, men evner ikke å se at menn av og til tenker det samme? Ikke mulig å glede seg litt på sin elskede manns vegne? At det hadde vært kjekt med en som kanskje vil dele hans interesser? Nå er jeg en jente som elsker både biler, sjørøvere og kjoler, så jeg vet selv at interesser ikke nødvendigvis er låst til kjønn.. men når man først tenker i de baner, så er det rart at så mange kvinner gir en lang en i hva mannen måtte ha av tanker og ønsker. Nei far-sønn forhold gir jeg blanke i, for JEG vil ha en å pynte opp i rosa kjoler.. og helst to. Det er 25% sannsynlighet for å få to jenter om man får to barn. Å bygge opp forventninger gjennom hele livet om at man skal være blandt de 25% er ganske vågalt. At man har et liten preferanse og kan føle et stikk av skuffelse kan jeg forstå. Helt naturlig. Men å sitte å hulke og gråte over det, og bare miste interessen for barnet i magen er ikke normalt.. Anonymkode: c59b0...108 12
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #64 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to gutter og ei jente. Det var meg og gutta alene i 5 år før jeg møtte en ny og vi fikk jenta sammen. Man skulle tro jeg burde vært i en rosa lykkerus siden jenta endelig kom. Istedet måtte jeg jobbe med meg selv for jeg kunne jo gutter best. Sikkert mange fedre som ønsker seg en sønn da. Og det er nå en gang menn som bestemmer kjønnet. Mens kvinnfolka styrer og klager uansett🤪 Hilsen mor til to fantastiske gutter og ei herlig jente. Rosa tyll ekke alt ass. Anonymkode: c281f...cc7 Hadde du skrevet at du måtte jobbe med deg selv hvis du fikk en gutt, så hadde du blitt lynsjet her på KG. Men siden du har to gutter og fikk en jente og måtte "jobbe" litt med det, så får du sikkert bare mange likes for dette. Anonymkode: f271d...757
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #65 Skrevet 24. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting som fascinerer meg i disse trådene er hvor egoistiske tanker vi kvinner av og til har. Altså: "Jeg vil ha to jenter fordi JEG hadde en søster jeg er nær" "Jeg vil ha to jenter fordi JEG elsker rosa sløyfer, barbier og hater biler" "Jeg vil ha jente fordi hun skal være lik MEG, og ha felles interesser med MEG" Hva med mannen? Man innrømmer selv at man vil ha det og det kjønnet ut fra egne interesser, men evner ikke å se at menn av og til tenker det samme? Ikke mulig å glede seg litt på sin elskede manns vegne? At det hadde vært kjekt med en som kanskje vil dele hans interesser? Nå er jeg en jente som elsker både biler, sjørøvere og kjoler, så jeg vet selv at interesser ikke nødvendigvis er låst til kjønn.. men når man først tenker i de baner, så er det rart at så mange kvinner gir en lang en i hva mannen måtte ha av tanker og ønsker. Nei far-sønn forhold gir jeg blanke i, for JEG vil ha en å pynte opp i rosa kjoler.. og helst to. Det er 25% sannsynlighet for å få to jenter om man får to barn. Å bygge opp forventninger gjennom hele livet om at man skal være blandt de 25% er ganske vågalt. At man har et liten preferanse og kan føle et stikk av skuffelse kan jeg forstå. Helt naturlig. Men å sitte å hulke og gråte over det, og bare miste interessen for barnet i magen er ikke normalt.. Anonymkode: c59b0...108 WORDS👏👏👏👏👏 Anonymkode: c281f...cc7 2
Anonymburker Skrevet 24. juni 2020 #66 Skrevet 24. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to gutter og ei jente. Det var meg og gutta alene i 5 år før jeg møtte en ny og vi fikk jenta sammen. Man skulle tro jeg burde vært i en rosa lykkerus siden jenta endelig kom. Istedet måtte jeg jobbe med meg selv for jeg kunne jo gutter best. Sikkert mange fedre som ønsker seg en sønn da. Og det er nå en gang menn som bestemmer kjønnet. Mens kvinnfolka styrer og klager uansett🤪 Hilsen mor til to fantastiske gutter og ei herlig jente. Rosa tyll ekke alt ass. Anonymkode: c281f...cc7 Jeg hadde vært glad uansett. Men siden jeg bare har hatt brødre, og ingen jenter i familien hadde det vært fint med jente. Men det er egentlig et scenario jeg har gitt opp uansett.
Gjest loveli Skrevet 24. juni 2020 #67 Skrevet 24. juni 2020 Skjønner ikke at folk som bare vil ha det ene av to kjønn velger å få barn... Det er snakk om BARN, levende vesener som fortjener å bli elsket ubetinget! Stort sett går det jo bra til slutt, de fleste elsker barna de får, men altså... kanskje man burde gå til psykolog FØR man gjør seg gravid dersom man har så aversjon mot et kjønn. For da vil ikke følelsene ta helt overhånd og gjør livet jævelig for mor, far, eventuelle søsken og den nyfødte. Det er greit å ønske seg det ene eller det andre, men slike voldsomme negative reaksjoner man leser om her på KG gjør at jeg tenker man hadde hatt godt av hjelp i forkant av graviditeten. Tenk å få barn når man misliker 49% eller 51% av alle barn... litt av en sjanse å ta. Og ekstremt egoistisk, når man tross alt burde vite hva man går til. Et barn fortjener å bli elsket fra første stund.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #68 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns jenter er best ja. I hvilke posisjon er du; eller hvilken utdannelse har du som kan påstå at jeg ikke hadde elsket og verdsatt en gutt? Det å ønske en jente er ikke ekvivalent med å ikke elske en gutt like høyt. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå? Anonymkode: f271d...757 Ikke meg du diskuterer med, men kan du si hvorfor du synes jenter er best? Anonymkode: cbc71...074 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #69 Skrevet 24. juni 2020 *Kremt* https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-legacy-distorted-love/201105/the-narcissistic-family-tree Anonymkode: 51e3a...c5e 1
Brunello Skrevet 24. juni 2020 #70 Skrevet 24. juni 2020 Med så dustete syn på kjønn, håper jeg nesten datteren blir en skikkelig traktor-lesbe. 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #71 Skrevet 24. juni 2020 Livet kan tildele oss alle noen knallharde slag. Min beste venninne fikk et multihandikappet barn. Jeg har nettopp blitt kreftoperert. En annen venn har gått personlig konkurs og står nå på bar bakke. Det å måtte oppdra et barn av hvert kjønn står imidlertid for meg som noe av det aller tøffeste et menneske kan oppleve, så all sympati til deg, TS!! Anonymkode: ded9e...d40 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #72 Skrevet 24. juni 2020 Litt voldsomt å føle en sorg - dette er noe du har bygget opp selv! Tipper dunsynes det er stas med en gutt også. Jeg har 1 år mellom meg og min bror, og vi var sammen hele oppveksten Jeg trodde jeg fikk jente forrige gang, men det var gutt. Ble ikke skuffet, men glad for at alt stod bra til. Jeg hadde aldri lagt listen for sorg på hvilke kjønn barna mine har! Anonymkode: 7087d...a3a
Brunello Skrevet 24. juni 2020 #73 Skrevet 24. juni 2020 30 minutter siden, Expandable86 skrev: Sier bare litt om hvor lite verdsatt gutter er i samfunnet. Kanskje henger alle de negative statistikkene i samfunnet som gutter er involvert i, sammen med at foreldre ikke er like glad i guttene sine som jentene? Bare sprer ut teorier her. Har aldri hørt om noen, ikke en eneste, som har vært skuffet over at det ble en jente. Jeg fatter meg ikke på foreldre som blir skuffet over kjønn. Det er så jævla i-landsproblem som det kan få blitt. Null sympati fra meg. Tenk på alle de som ikke kan få eller noengang vil få barn? Når man allerede har en jente, så blir man skuffa over at man ikke får en jente TIL? Hvis man bare vil ha ett kjønn så får man vente et par år, så blir det sikkert slik at man selekterer vekk sædcellene som blir gutter. Det er den retningen samfunnsutviklingen tar, dessverre. Har du hørt om Kina før? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #74 Skrevet 24. juni 2020 (endret) Noen tror tydeligvis det er en forlengelse av å leke med dukker, mens andre ser alvoret Kunne aldri sørget over kjønn 😞 Anonymkode: 7087d...a3a Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 25. juni 2020 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #75 Skrevet 24. juni 2020 Trenger ikke å bety noe, jenter og gutter kan fint være venner. Jeg har to søsken, gutt og jente. Vi er alle tett i alder. Jeg er nærmere broren min, selv om jeg kunne dødd for begge Anonymkode: 80526...811 1
Gjest Hummel34 Skrevet 24. juni 2020 #76 Skrevet 24. juni 2020 Kontakt barnevernet og si du vil adoptere bort sønnen din. Barnevernet henter gladelig på fødeavdelingen - så slipper du å se han også. Tenk denne tanken helt ut så får du kanskje noe bedre å tenke på. Eller hva med å sende han til Morialeiren? Nok av foreldreløse barn der så sikkert plass til en til. Håper forøvrig du har det fint på din rosa sky av tyll og blonde.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #77 Skrevet 24. juni 2020 Fikk en gutt for noen måneder siden. Tok litt tid å bli gravid, så jeg var sjeleglad for det, kjønn hadde ingen betydning. Jeg har dog tenkt at begge kjønn hadde vært gøy. Men har allerede innstilt meg på at jeg kan ende opp som guttemamma, og det er helt greit det og! Kanskje er det like greit også, siden jeg ikke er så begeistret for dill, elsker fart og spenning. Synes kvinner generelt henger seg alt for mye opp i følelser også. Samboeren min er i tillegg ganske maskulin, så hvis min sønn tar etter han, blir det jakt og fiske. Da har jeg tenkt å selv ta jegerprøven når min sønn/sønner blir gammel nok slik at vi kan være en jakt- og friluftslivfamilie! TS, skjønner at du ble litt skuffet, kanskje særlig fordi du fikk høre at det var jente to ganger og har rukket å drømme mye allerede. Gir det litt tid. Men DER stopper også min sympati, vær glad for barnet du får og oppsøk hjelp hvis det ikke går over innen noen uker! Det kan være direkte farlig for barnets selvbilde hvis du erger deg over dette lenge nok. Du kan ikke styre følelsene dine, men du kan velge om du vil "mate" sorgen eller prøve å snu fokus. Dessuten har du ingen garanti for at ei jente ville oppfylt dine forventninger. Har et eksempel på dette i familien, min tante er svært maskulin, fikk ikke barn og liker fotball og motorsykkel. Mye av grunnen til at forholdet mellom henne og min farmor er fullstendig ødelagt, er fordi min farmor aldri greide å akseptere henne for den hun var. Var rett og slett ikke datteren hun ønsket seg, resultatet er at datteren ikke har snakket med sin mor på flere år, da hun en dag fikk nok. Til ettertanke! Anonymkode: cbc71...074 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #78 Skrevet 24. juni 2020 (endret) Har ikke lest alle kommentarer, men ja, jeg synes det er ikke kvalmende, men sykt, å ønske seg et khønn, og bli skuffet over å få et annet! Da bør man heller ikke ta sjansen på å bli gravid.... Stskkars barn som ikke er ønsket I min verden er vi glade for å få friske barn. Har begge deler, og det er ikke gøyere med det ene kjønnet, kontra det andre. Anonymkode: 7087d...a3a Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 25. juni 2020 av Perelandra 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #79 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk en gutt for noen måneder siden. Tok litt tid å bli gravid, så jeg var sjeleglad for det, kjønn hadde ingen betydning. Jeg har dog tenkt at begge kjønn hadde vært gøy. Men har allerede innstilt meg på at jeg kan ende opp som guttemamma, og det er helt greit det og! Kanskje er det like greit også, siden jeg ikke er så begeistret for dill, elsker fart og spenning. Synes kvinner generelt henger seg alt for mye opp i følelser også. Samboeren min er i tillegg ganske maskulin, så hvis min sønn tar etter han, blir det jakt og fiske. Da har jeg tenkt å selv ta jegerprøven når min sønn/sønner blir gammel nok slik at vi kan være en jakt- og friluftslivfamilie! TS, skjønner at du ble litt skuffet, kanskje særlig fordi du fikk høre at det var jente to ganger og har rukket å drømme mye allerede. Gir det litt tid. Men DER stopper også min sympati, vær glad for barnet du får og oppsøk hjelp hvis det ikke går over innen noen uker! Det kan være direkte farlig for barnets selvbilde hvis du erger deg over dette lenge nok. Du kan ikke styre følelsene dine, men du kan velge om du vil "mate" sorgen eller prøve å snu fokus. Dessuten har du ingen garanti for at ei jente ville oppfylt dine forventninger. Har et eksempel på dette i familien, min tante er svært maskulin, fikk ikke barn og liker fotball og motorsykkel. Mye av grunnen til at forholdet mellom henne og min farmor er fullstendig ødelagt, er fordi min farmor aldri greide å akseptere henne for den hun var. Var rett og slett ikke datteren hun ønsket seg, resultatet er at datteren ikke har snakket med sin mor på flere år, da hun en dag fikk nok. Til ettertanke! Anonymkode: cbc71...074 Enig! Og enig i det å mate "sorgen" (beklager, klarer ikke kalle det sorg...). TS må gå i seg selv og ta seg sammen! Anonymkode: 7087d...a3a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #80 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke lest alle kommentarer, men ja, jeg synes det er ikke kvalmende, men sykt, å ønske seg et khønn, og bli skuffet over å få et annet! Da bør man heller ikke ta sjansen på å bli gravid.... Stskkars barn som ikke er ønsket I min verden er vi glade for å få friske barn. Har begge deler, og det er ikke gøyere med det ene kjønnet, kontra det andre. Anonymkode: 7087d...a3a Har dere ikke vært ute i verden? Veldig mange kvinner ønsker seg jenter, men ingen tør å si det høyt pga sånne som dere. Det betyr, for 1000 gang at man ikke elsker sitt barn hvis det blir en gutt. Du går så langt å si at det er sykt. Da er det jammen mange syke folk rundt om. Både fedre og mødre. Men det er kjempegreit hvis mannen er skuffet over sønnen han aldri fikk? Da er det jo nesten bare søtt, ikke sant? Tror du mannen klarer å elske sin datter eller døtre like høyt som gutten han aldri fikk? Anonymkode: f271d...757 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå