Gå til innhold

Kan el komme så tidlig som 3 dager etter siste Letrozol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok Dobbel dose letrozol fra 3 dag syklus , og hadde siste tablett på lørdag. 

Gyn snakket om sex fra 3 dag Annenhver dag i 10 dager etter siste pille. 

sist gang jeg tok Dobbel letrozol så fikk jeg el ca 10 dager etter siste pille. Altså sen el. Ble gravid i den syklusen. 

Når vi nå prøver på søsken så ønsker vi å time riktig så graviditet kan interesse raskest mulig. Har pcos og ikke el av meg selv så derfor letrozol. 
Har man en egen individuell «letrozol-syklus»? Erfaringer rundt dette? Siden jeg fikk el 10 dager etter pilleslutt forrige gang , er det sannsynlig at det samme skjer igjen? Eller kan el likesågodt komme 3 dager etter pilleslutt.

dere som har tatt noen kurer letrozol med el, gjerne del erfaringer; Kom el ca på samme tid?

Anonymkode: 1b1d7...ceb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg tok min første kur nå, hadde siste tablett igår og har nok el idag allerede 😮  (fikk fast smilefjes mandag og tirsdag morgen, og negativ idag). Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.. Jeg fikk blødning mens jeg tok Provera, så om jeg regner fra første dag med blødning så er det dag 11 idag. Men om jeg regner dagene etter når jeg startet med letrozol er jeg på dag 8.. Jeg skjønner ingenting. Gyn sa det var umulig med blødning før etter proveraslutt (men det skjedde!) og at eggløsning ville skje rundt dag 14... Flaks at jeg i det hele tatt begynte med eltestingen rett etter mensen sluttet.. Er bare redd det betyr at noe er gale siden det er så tidlig. 

Så jeg aner virkelig ikke.. men leser at de fleste får sen el..

Anonymkode: e1aa1...4dd

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt sikkert mulig at el kan komme dagen etter siste pille letrozol. Er nok individuelle forskjeller fra person til person.. Men for meg som hadde veldig sen el ( 10 dager og noen ganger så mye som 13 dager etter siste pille ) kan det vel ikke skje så ulikt? 

så dere som har tatt letrozol flere pp og fått el, har el kommet ca på samme syklusdag eller har det variert veldig ?

AnonymBruker
Skrevet

Mulig eggløsning tester kan slå ut litt feil også. Jeg fikk masse murringer og nesten positive tester før jeg fikk ordentlig eggløsning CD 20. 

Anonymkode: 9da79...a61

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig eggløsning tester kan slå ut litt feil også. Jeg fikk masse murringer og nesten positive tester før jeg fikk ordentlig eggløsning CD 20. 

Anonymkode: 9da79...a61

Ja jeg har PCOS så jeg kan bare glemme el tester.. de slår positivt ut på meg uansett, de. 

De tegn jeg til nå har kunnet stole mest på har vært kroppens egne tegn (el-slim etc), og så har jeg sett hvilken dato jeg har fått mensen på, og da har jeg sett datoen ca jeg fikk el (14 dager før..). Og stort sett har det vært på CD 20 - 23, altså sent.

-Ts—

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...