Gå til innhold

Redd jeg ikke ser selv at jeg har vokst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger et GODT råd til hvordan man kan slutte å ta innover seg alt mulig som ikke er relevant for en selv som folk forteller en.. Jeg selv får følelsen av at jeg sliter med å gi litt faen og går å gnager på dette lenge.. samt hvordan man kan klare å få ting som har såra en opp igjennom til å blekne bort så enn kan fokusere på mer positive ting så en kan ha det bra med seg selv og ikke føle at man kun spør de rundt seg om råd samt hvordan man kan best mulig kutte ut relasjoner som kanskje ikke er så bra for en likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lær deg detachment.

Ikke døm andre og ikke bli påvirket av andres dømming.

Screenshot_20191207-011413_Facebook.jpg

Endret av MarieLo
Skrevet

Jeg slet lenge med det samme.  Noe ble jeg kvitt med alderen, noe ble jeg kvitt ved å bare lære meg å gi faen...  

Tror noe av greia er (hvert fall var det for meg) å spørre seg selv:  påvirker dette meg?  Har jeg bruk for dette?  Har dette noe å si for meg?  Og ikke minst: bryr jeg meg EGENTLIG om dette?? 

I de fleste tilfeller vil svaret være nei.   Start i det små og still deg disse spørsmålene, etterhvert vil du finne ut at ting ikke påvirker deg så mye lenger. Du kan selv styre litt av hva som skal inn i livet ditt og ikke :)  

AnonymBruker
Skrevet

Litt misvisende overskrift. Trodde du mente at du har vokst på høyden men ikke ser det selv.. 

Anonymkode: 7c4dc...a74

AnonymBruker
Skrevet

Slik kan jeg også ha det innimellom.. handler om at jeg takler dårlig at noen ikke liker meg.. men er det egentlig så viktig? Ikke alle jeg liker heller 

Anonymkode: d4ed4...31c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, MarieLo said:

Lær deg detachment.

Ikke døm andre og ikke bli påvirket av andres dømming.

Screenshot_20191207-011413_Facebook.jpg

Jeg er ikke ts, men har samme problem. Jeg sliter med å vite forskjellen på dømming og velmente råd. Jobber med meg selv for å bli en bedre person og tar derfor gjerne imot råd fra folk. Men hvor grensen går for hva som på en måte er konstruktiv kritikk og hva som er drittslenging har jeg store problemer med å forstå til tider. 

Anonymkode: 20d76...e7f

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men har samme problem. Jeg sliter med å vite forskjellen på dømming og velmente råd. Jobber med meg selv for å bli en bedre person og tar derfor gjerne imot råd fra folk. Men hvor grensen går for hva som på en måte er konstruktiv kritikk og hva som er drittslenging har jeg store problemer med å forstå til tider. 

Anonymkode: 20d76...e7f

Elsker du fri vilje? Respekterer du andre når de følger sin egen, selv om du ville gjort noe annet?

Hvorfor vil du gi noen konstruktiv kritikk? Har de bedt om det? Er det noe du mener som er bra for de, eller er det noe de ber om å få?

Hvis en person gjør noe vondt dumt uten å forstå hvorfor, så skaper de en lekse for seg selv. Og jo mer vondt de gjør, jo verre blir det for dem selv. Og hvis andre prøver å hindre dem i dette, så hindrer man dem også å lære den leksen de lager for seg selv. Og da hjelper man dem ikke, tvert i mot.

Inntil en viss grad naturligvis, man bør ikke la noen få skade andre f.eks, da trenger de å lære at den frie viljen til helheten teller mer enn en individuell fri vilje.

Edit: Du er den som tar i mot råd, ser jeg nå.

Da vil jeg si at du jeg best selv. Følg din egen magefølelse og gjør det som passer deg best.

Ikke hør på noe som ikke gir deg en god følelse. Sånn vil du merke forskjell på konstruktiv kritikk og drittslenging. Og hvis du tolker det annerledes enn det er ment som, så bør du søke råd og hjelp hos noen andre.

Endret av MarieLo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...