Gå til innhold

GPS tli katt uten å måtte kjøpe abonnement?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Har sett etter GPS til katt. De jeg har funnet må man kjøpe abonnement til å betale hver mnd. Finnes det en uten å måtte ha et abo?

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte Tractive som jeg likte veldig godt, er abonnementstjeneste, men du kan betale årlig så slipper du å tenke på det. Problemet var rett og slett at den falt av og vi fant den ikke igjen.. Litt kjipe penger, men var en bruksfeil fra vår side, så jeg vil egentlig fortsatt anbefale den!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, TerraCotta said:

Kjøpte Tractive som jeg likte veldig godt, er abonnementstjeneste, men du kan betale årlig så slipper du å tenke på det. Problemet var rett og slett at den falt av og vi fant den ikke igjen.. Litt kjipe penger, men var en bruksfeil fra vår side, så jeg vil egentlig fortsatt anbefale den!

Fant dere ikke en GPS? Den burde jo fortelle dere eksakt hvor den befinner seg... Det var kjipt! 

Anonymkode: c4913...71c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, prt90 skrev:

Kan vel bruke et kontantkort?

Nei de funker ikke sånn 

Anonymkode: 95836...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fant dere ikke en GPS? Den burde jo fortelle dere eksakt hvor den befinner seg... Det var kjipt! 

Batteriet går vel tomt på et tidspunkt

Anonymkode: 2ce08...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Batteriet går vel tomt på et tidspunkt

ja, det er jo sant. Kanskje gjør det til en vane å sjekke liveoppdateringen (hvis man har det da... og det vil jeg anbefale) innimellom, så merker man jo om "katten" plutselig sitter på samme sted i to timer, liksom. Eller at man sjekker appen så fort katten kommer hjem uten halsbånd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Batteriet ble frakoblet, og jeg leitet der hvor det stod den sist var aktivert. Dessverre fant jeg den ikke.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært interessant om man kunne lage en selv. Et simkort og kanskje noe rasperry-deler eller arduino kanskje. 

Syns alle disse GPSene på markedet er så gigantiske og dyre. Store, tunge matbokser hengende på ei lita katt.

Anonymkode: b923a...8d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde vært interessant om man kunne lage en selv. Et simkort og kanskje noe rasperry-deler eller arduino kanskje. 

Syns alle disse GPSene på markedet er så gigantiske og dyre. Store, tunge matbokser hengende på ei lita katt.

De er ikke tunge, men enig i at de ser litt klumpete ut. Syntes den gamle til Tractive som var del av et bånd så bedre ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 6/26/2020 at 8:00 AM, AnonymBruker said:

De er ikke tunge, men enig i at de ser litt klumpete ut. Syntes den gamle til Tractive som var del av et bånd så bedre ut. 

Jøss! Har det fantes? Det kunne vært interessant å vite. For seksti år siden? Ellerhæ.

Anonymkode: c4d53...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

GPS? Er det for katter som ikke er chippet? 

Anonymkode: 77990...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

GPS? Er det for katter som ikke er chippet? 

Nei. Det er for å få live sending på hvor dyret er. Chippen kan bare scannes for å gi info om hvem som er eier. 

Anonymkode: b787d...04a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Tractive på katten vår og er veldig fornøyd med den. Det er en abonnementstjeneste, men som andre skriver kan man betale for et år (eller to) og det er ikke så dyrt.

Også vår katt har mistet den noen ganger, men vi har klart å finne den igjen nesten alle gangene. Den siste gangen hun mistet den lå den imidlertid så utilgjengelig at jeg ikke fikk tak i den. Men Tractive har da en mistet-halsbånd garanti som gjør at man kan bestille nytt og få det tilsendt i løpet av et par dager. Jeg husker ikke hvor mye ekstra jeg betalte for dette, men jeg synes ikke det var noe å si på prisen. Så nå har hun GPS igjen og jeg kan se hvor hun oppholder seg og hente henne når jeg synes det er på tide å komme inn for kvelden. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er for å få live sending på hvor dyret er. Chippen kan bare scannes for å gi info om hvem som er eier. 

Anonymkode: b787d...04a

Sitter man og følger med på hvor katta er til enhver tid? Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.6.2020 den 1.36, AnonymBruker skrev:

Det skal jo være litt solid også, tåle røff bruk, løp, lek, at katta gnir seg mot ting, regn, vind og vær. Noe hjemmemekka kan fort komme til kort. 

Anonymkode: 88675...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...