Gå til innhold

Brudekjole... (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes den var helt nydelig! Jeg likte lengden og snittet. Veldig enkel med nydelige blonder. Toppen var også kjempefin, kanskje sy inn bittelitt under armene bare. 

Ha løst krøllete hår og ballerinasko til. Jeg synes ikke du skal bytte kjole i selskapet, du ser jo ut som en prinsesse i den!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synest kjolen er fin. Ser ut som om den er litt for bred i sidene på toppen og kunne vært strammere i livet. Strammer du den inn litt og legger opp tror jeg den sitter supert. 

• Liker 3
Skrevet

Avsporer min egen tråd da.. Men til dere som ønsker rimelig bryllup er det utrolig mange fine kjoler ute på Nelly, sparkjop osv til under 2000. Alt har jeg kjøpt klart for lengst, men til bryllupet som består av en liten gruppe mennesker bare så betaler meg og mannen for egen mat, også for blomstrene til under 100 kr. Skal bare dra en silketråd rundt stilken på blomstrene så de blir gode å holde i 😊

• Liker 1
Skrevet

Kjolen er nydelig! 😍 

Men kanskje litt vid i midjen foran.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er kjempefin! Men den er absolutt for lang. Den må nok legges opp sånn 8-10 cm. Ellers synes jeg den så veldig pen ut på.

Anonymkode: 959d6...392

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Likte den ikke. Ser billig ut også 

Anonymkode: 6e4bc...9db

AnonymBruker
Skrevet

Smak og behag. Den er ikke fin. 

Anonymkode: 1872e...32f

AnonymBruker
Skrevet

Nydelig kjole! Men den må legges opp ja. Google om du finner en skredder/sydame/sysenter/stoffbutikk i nærheten og gå innom og spør hva det vil koste. 

Anonymkode: 416cf...3a0

Skrevet

Flott kjole! Men den er altfor lang. Legg den opp rundt 10 cm eller mer (litt vanskelig å se nøyaktig på bildene).

En skredder vil kunne hjelpe deg med det, samt finne ut hvor mye som skal legges opp. Det ser ut som det er sydd på et bånd nederst. Det må mest sannsynlig sprettes av og syes på på nytt der kjolen klippes av. Kan koste litt, men det er det verdt. Du kan ikke ha altfor lang kjole i bryllupet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også lagt den opp. En ting er å ha slep bak, men den subber jo i gulvet foran også - da er det veldig fort gjort å snuble i den, rive opp kanten (som nokså lav med en svakhet for lange skjørt har jeg litt erfaring på dette området...) og i verste fall gå på trynet. Det er ikke det du vil at bryllupet ditt skal bli husket for...

• Liker 4
Skrevet

Synes den så kjempefin ut! Men prøv kjolen med de skoene du skal ha, og prøv hvordan det er å gå i den. Evt. kan du kjøpe et underskjørt med ring, det hjelper på å dytte ut kjolen foran, og dermed også løfte den litt. Subber kjolen fremdeles i bakken foran ville jeg lagt den opp litt. Det kan koste litt hvis du går til ordentlig skredder, men du kan jo høre med "sydamer" i nærheten av der du bor også.

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Den minnet meg veldig om bestemors blondegardiner og snittet er altfor løst og ikke minst for lang.

Anonymkode: bbcf7...cea

Skrevet

Istedenfor å legge den opp ville jeg gått for noen høye hæler.

• Liker 4
Skrevet

Veldig fin! Men ser for meg at den vil falle litt penere på deg med riktig lengde. Slik lengden er nå, ser kjolen for stor ut. Men det var en veldig fin kjole! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er fin, men det ser dessverre ut som om du har lånt den av en som er to str større enn deg. Du må legge den opp og tilpasse brystpartiet/ermene. En dårlig tilpasset kjole ødelegger dessverre alt.

Anonymkode: 8625e...b00

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jobber som skredder og sydd brudekjolen i over 10 år. 
 ville sydd den litt inn under armen, du ser Blonden står litt ut. Eller ser det fint ut men vanskelig og se på bildene. Edit: så nøyere på bildene nå og ville nok sydd inn hele overdelen. Vanskelig og se hvor mye men ca en str...5cm, da vil den nok se lettere ut på deg Og venninnen vil nok like den bedre.Men det føler du jo selv. Er veldig smak sak noen vil det skal sitte kjempe stramt andre vil ha det litt løst.

kjolen bør legges opp, men ville bare gjort det foran så du beholder slepet. Normalt legger man opp kjolen ca 1 cm over bakken med sko da slipper du å tenke på at du vil snuble i kjolen på dagen. Så ca 1 cm over bakken midt foran også skrår man jevnt ut i side sømmen. 
ang pris så er det jo blondekant noe som gjør det endel dyrere enn om det kun var chiffon/sateng. Vil altså alt fra 1000-3000kommer Ann på skredderen! Så en dyr jobb for en «billig» brudekjole. Men jeg ville gjort det kun så dagen ikke blir ødelagt ved at du må løfte på kjolen/tråkker på den hele dsgen! Du skal tråss alt ha på kjolen i 12 timer minst.

skjønner det ikke er noe hyggelig at venninnene ikke liker kjolen. Spør man mange vil man få meninger og smaken til alle variere! Syntes kjolen var fin til deg og at du kledde den kjempe godt! De liker den nok når alt annet er stylet. Kjolen er moderne men klassisk syntes det er veldig kult. Ville ikke hatt den type hals om jeg var en større brud da hun gjerne ville sett enda større ut. Passer best til normalvektige jenter!

Endret av iansak
  • Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Den minnet meg veldig om bestemors blondegardiner og snittet er altfor løst og ikke minst for lang.

Anonymkode: bbcf7...cea

Har din bestemor sydd om brudekjolen sin til gardiner? 😱

• Liker 6
Skrevet
41 minutter siden, iansak skrev:

Jobber som skredder og sydd brudekjolen i over 10 år. 
 ville sydd den litt inn under armen, du ser Blonden står litt ut. Eller ser det fint ut men vanskelig og se på bildene. Edit: så nøyere på bildene nå og ville nok sydd inn hele overdelen. Vanskelig og se hvor mye men ca en str...5cm, da vil den nok se lettere ut på deg Og venninnen vil nok like den bedre.Men det føler du jo selv. Er veldig smak sak noen vil det skal sitte kjempe stramt andre vil ha det litt løst.

kjolen bør legges opp, men ville bare gjort det foran så du beholder slepet. Normalt legger man opp kjolen ca 1 cm over bakken med sko da slipper du å tenke på at du vil snuble i kjolen på dagen. Så ca 1 cm over bakken midt foran også skrår man jevnt ut i side sømmen. 
ang pris så er det jo blondekant noe som gjør det endel dyrere enn om det kun var chiffon/sateng. Vil altså alt fra 1000-3000kommer Ann på skredderen! Så en dyr jobb for en «billig» brudekjole. Men jeg ville gjort det kun så dagen ikke blir ødelagt ved at du må løfte på kjolen/tråkker på den hele dsgen! Du skal tråss alt ha på kjolen i 12 timer minst.

skjønner det ikke er noe hyggelig at venninnene ikke liker kjolen. Spør man mange vil man få meninger og smaken til alle variere! Syntes kjolen var fin til deg og at du kledde den kjempe godt! De liker den nok når alt annet er stylet. Kjolen er moderne men klassisk syntes det er veldig kult. Ville ikke hatt den type hals om jeg var en større brud da hun gjerne ville sett enda større ut. Passer best til normalvektige jenter!

Et veldig fint og konstruktivt innlegg! Jeg kjenner at jeg nå håper at du tilfeldigvis bor nær TS så du kan ta jobben for henne ...

• Liker 8
Skrevet

Nydelig romantisk sommerbrudekjole. Jeg synes den var kjempepen. :)
Jeg ser at noen blonder stikker ut under den ene armen din - men det kan kanskje løses med en stivelsespray og et strykjern?
Det jeg legger mest merke til er at kjolen er alt for lang. Det ser ut som at du kan snuble i den. Har du prøvd å gå med kjolen? Klarer du å gå lange avstander uten å måtte løfte på den?
Dette kan jo fikses ganske lett ved å bruke sko med høye hæler. :)

Hvor mye/lite du trenger å fikse på den kommer helt ann på hva slags type bryllup du skal ha. Er det veldig formellt og med masse folk? Eller er det litt mer "chill" og uhøytidelig? Hvis sistnevnte så synes jeg ikke du trenger å fikse på den.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjolen er fin, men det ser dessverre ut som om du har lånt den av en som er to str større enn deg. Du må legge den opp og tilpasse brystpartiet/ermene. En dårlig tilpasset kjole ødelegger dessverre alt.

Anonymkode: 8625e...b00

Hehe, nei :) Heldigvis ikke!

Anonymkode: f8049...579

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...