AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har en vennegjeng som jeg henger med, og tar ofte med lille vesla mi som er 2 år. Og kompisen min er veldig glad i vesla og ønsker at jeg skal ta henne Med hit og dit når vi henger med gjengen og. Faktisk bare koselig det, Men av og til ønsker jeg og tilbringe litt alene tid med gjengen så jeg kan kose meg litt og uten og springe hele tiden etter en hyper 2 åring, Hun kan være veldig sutrete siden vi er ca 10 stk.. Dette får meg til og få litt dårlig samvittighet at jeg ikke ønsker å ta med henne når vi henger siden hun blir redd når det er mange andre ukjente. Anonymkode: 8dcaa...e25
Mango Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Helt innafor! Man har godt av å møte venner uten at store deler av fokuset havner på barnet:) 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for! Selvfølgelig skal du få bruke tid med vennegjengen uten at 2-åringen din skal være med det har både du og datteren din godt av Anonymkode: 741ba...742
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Er bf med i bildet? Kan ikke du henge med gjengen når barnet er hos han? Du sier hun blir fort sutrete, hva gjør dere når dere henger sammen? Anonymkode: bbdc1...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Eh, har du med deg ungen din overalt, alltid?? Selvsagt er det helt ok - og normalt og sunt!! å ha tid uten ungene... Anonymkode: a076d...de0 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Høres ut som du prøver å tilpasse barnet til gjengen, ikke gjengen til barnet... er du veldig ung? Forstår at du har behov for venner, men det å være foreldre er å sette barnets behov foran. Feks å gå på lekeplassen istedenfor å være med barneløse venner på cafe- fordi det blir for kjedelig for barnet . Skal vedde mye på at det er derfor hun gråter så mye: hun skal slippe å delta i utelukkende voksengruppe hele tiden, men heller få være på barnevennlige steder som gir henne nødvendig barnestimuli. høres ut som du er den eneste i gjengen som har barn, og at du derfor strever hardt med å få livet ditt til å likne de andres- selv om du har barn. Men når man har barn, er det enkelte ting som man ikke kan være med på- eller må utsette til man har barnevakt. For eksempel å henge med en barneløs gjeng, med barnet på slep. de fleste av oss mødre sitter hjemme hver kveld, bruker dager i skog/mark, på lekeplasser etc, istedenfor å prioritere barneløse venner. Hvorfor? Jo fordi det ikke er bra for barnet å kun være sammen med voksne på deres premisser. Det trenger å utfolde seg, lære, leke og være i ro på et sted. kanskje du kan få litt veiledning av helsesøster etc på hva du kan gjøre med henne? 10 ukjente er alt for mye, hun blir sannsynligvis overeksponert. Hun trenger også å vite hva som skal skje- ellers blir hun uttrygg. Å farte hit og dit med en haug med ukjente voksne er oppskriften på ustabilitet. du trenger også avlastning tror jeg, som du kan bruke på å være sammen med dine voksne venner. Er ganske sikker på at de heller ikke synes situasjonen er optimal: med et lite barn som stadig skriker, det er slitsomt for alle . Det er ikke sikkert de sier noe til deg, av redsel for å såre deg. oppsummert: du må kutte ned på ditt eget voksenliv, og øke antall dager du gjør barneting. Forstår at det er trist å måtte gi avkall på alt som skjer i gjengen, men det er det foreldreskap er: å gi avkall på dine behov, for at ditt barn skal være trygg. Det er ikke valgfritt, men en nødvendighet. Anonymkode: dbb13...7fc 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Ps. Mente ikke å komme ut hardt ❤️. Barnelivet kan være ganske tøft for alle, men du må bare stå i det. Og skaff deg hjelp hvis du ikke har. Anonymkode: dbb13...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, har du med deg ungen din overalt, alltid?? Selvsagt er det helt ok - og normalt og sunt!! å ha tid uten ungene... Anonymkode: a076d...de0 njaaa ikke alltid lett og finne avlastning eller barnevakt. Anonymkode: 8dcaa...e25 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 Du kan ikke forvente barnefri 🙂 Barn er noe man velger selv, da skal man være låst til dette 24/7. Anonymkode: 26290...773
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #10 Skrevet 24. juni 2020 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men når du har fått barn, så er det ikke meningen at mor skal henge med gjengen støtt og stadig med ungen på slep. Da blir det mer familietid og mindre vennetid. Hva tar du med barnet på som er for unger? Hvor gammel er du? Anonymkode: dd6f2...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #11 Skrevet 24. juni 2020 Jeg var også den første av mine venner som fikk barn, og det var ikke så lett! Kjenner meg igjen i at det kan være en vanskelig balansegang. Det er også veldig avhengig av situasjonen din, er du alene med ansvaret for barnet, har du noen form for avlastning? Alle foreldre trenger å gjøre ting uten barna av og til. Når de er helt små, så blir det jo ikke så mye tid til det, men et par timer i ny og ne kan gjøre veldig godt. Hvis du er alene og ikke har noen form for avlastning, så snakk med helsesøster om hvilke muligheter som finnes. Jeg er enig med den som skrev over her, at for et lite barn er det nok ikke optimalt å være sammen med en gjeng med voksne. Kanskje kan du heller møte 1-2 venner av gangen, så kan dere gå tur til lekeplassen og ta med en kaffe på veien? Det er jo et slags kompromiss. Så tror jeg også du bør prøve å bli kjent med andre som har barn på samme alder som ditt. Går barnet i barnehage, så du kan invitere med noen derfra hjem til dere f.eks? De fleste ønsker å bli kjent med andre med barn på samme alder, så ikke vær redd for å spørre. Inviter de med i svømmehallen, på tur, på barneteater eller hva som helst. Det er fint for deg å ha noen andre å snakke med som har barn selv, om hverdagen med barna og alt som hører med, og som unge venner uten barn ikke er så opptatt av, naturlig nok. Anonymkode: ee3de...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå