Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #41 Skrevet 24. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja? Men som jeg skrev vet jeg at enkelte ikke følger disse reglene/finner grunner til at akkurat de ikke behøver følge disse reglene. ("Jeg kan gå i butikken, fordi mat er nødvendig, og jeg ikke kommer til å ha nærkontakt med andre i løpet av den tiden jeg er der") Anonymkode: 8ca61...d1b Det er jo helt lovlig å gå i butikken, du kan være under 2m avstand inntil 14 minutter og 59sekunder 3
Gjest Sprettballen Skrevet 24. juni 2020 #42 Skrevet 24. juni 2020 8 minutter siden, Loff77 skrev: Og da kan man begynne å lure på reiserådet tenker jeg, si du reiser til Danmark og koser deg der da. Dansken på bensinstasjonen kan jo nettop ha kommet fra ferie i England, Italia, Spania osv. Er du mindre utsatt for smitte da eller å smitte andre??? Eller, som det ble bekreftet på en pressenkonferanse, jeg kan reise til Tyskland, være 10 dager i Danmark, for så å komme hjem direkte fra Danmark og unngå karantenetiden hjemme. Nei, det er ikke alle reiseråd som henger på greip. Det hadde sånn sett vært langt mer fornuftig om de hadde åpnet for utreise til alle land, men samtidig beholdt karanteneplikten ved innreise.
Gjest Sprettballen Skrevet 24. juni 2020 #43 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, Loff77 skrev: Det er jo helt lovlig å gå i butikken, du kan være under 2m avstand inntil 14 minutter og 59sekunder Ja, det er akkurat det, det er lovlig å gå i butikken med de rette tiltakene hvis det ikke kan unngås. Og det er de som finner på grunner til hvorfor akkurat de ikke kan spørre andre om å handle for dem, eller bestille mat på nett. Og det er de som finner på grunner til hvorfor akkurat de måtte ha de nye joggeskoene som var på tilbud på den lokale sportsbutikken akkurat når de må være i karantene. For ikke å snakke om hvor viktig det er for akkurat dem å møte familien som de ikke har sett på noen uker.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #44 Skrevet 24. juni 2020 6 minutter siden, Loff77 skrev: Hvordan dårlig dømmekraft? Er ingen som bryter loven her hvis de følger reglene. Er det att de bryter med dine følelser og meninger som du finner problematisk da, må jo være det. Og derfor går det ille med Sverige. Så lenge det ikke er ulovlig er det greit selv om vi innstendig blir bedt om å la være. Det har ikke med mine følelser eller meninger, det kommer ovenfra... Det er så respektløst og at de/dere ikke ser det sier mer om dere enn om meg. Fuck sykepleiere som må ta vare på dere om dere blir syk, fuck alle som har mistet jobben fordi vi ønsker lavt smittetrykk, fuck naboen som går på immundempene medisin som kjenner seg utrygg. For det er ikke ulovlig, kan til og med gå på butikken... For det er viktigere at man får handlet i innreisekarantene enn at andre skal føle seg trygge. Anonymkode: 8aec9...6ee
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #45 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, Loff77 skrev: Finnes ingen reiseforbud som jeg vet om, opplys oss Beklager, ikke forbud. Men steder de fraråder reiser til. Ser forøvrig du har fått svar fra ei som jobber med reiseforsikring, så der har du svaret ditt på at det kan skape problemer om man reiser nå og det skulle skje noe. Anonymkode: 52911...61c
Jdz Skrevet 24. juni 2020 #46 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, ikke forbud. Men steder de fraråder reiser til. Ser forøvrig du har fått svar fra ei som jobber med reiseforsikring, så der har du svaret ditt på at det kan skape problemer om man reiser nå og det skulle skje noe. Anonymkode: 52911...61c Men igjen, dette var mens grensene var stengt. De landene som nå har åpnet grensene for turister regner jeg med er fullt i stand til å opprettholde et tilstrekkelig helsetilbud. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #47 Skrevet 24. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og derfor går det ille med Sverige. Så lenge det ikke er ulovlig er det greit selv om vi innstendig blir bedt om å la være. Anonymkode: 8aec9...6ee Politikerne kan stenge grensen hvis de vil. Men de vil ikke og dermed gir de signal om at viruset ikke er så farlig likevel. Anonymkode: 6379f...fbd 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #48 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, Jdz skrev: Men igjen, dette var mens grensene var stengt. De landene som nå har åpnet grensene for turister regner jeg med er fullt i stand til å opprettholde et tilstrekkelig helsetilbud. Vel, dette står på sparebank1 sine sider nå, sist oppdatert i dag. Men dere vet sikkert mer enn det som står der... 👏 Anonymkode: 52911...61c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #49 Skrevet 24. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Politikerne kan stenge grensen hvis de vil. Men de vil ikke og dermed gir de signal om at viruset ikke er så farlig likevel. Anonymkode: 6379f...fbd De kan i teorien det, men det blir skikkelig styr. Da er det enklere å håpe at de fleste gjør som de blir bedt om. De fleste gjør jo det, så desto mer pinlig for de som gjør som de vil. Koronaskam 2.0. Så pinlig å få korona i utlandet når vi er bedt om å la være. Anonymkode: 8aec9...6ee
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #50 Skrevet 24. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, dette står på sparebank1 sine sider nå, sist oppdatert i dag. Men dere vet sikkert mer enn det som står der... 👏 Anonymkode: 52911...61c Hva i all verden var poenget ditt her? 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #51 Skrevet 24. juni 2020 5 minutter siden, Loff77 skrev: Hva i all verden var poenget ditt her? Prøv igjen du, så skjønner du det nok. Anonymkode: 52911...61c
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #52 Skrevet 24. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv igjen du, så skjønner du det nok. Anonymkode: 52911...61c Att reiseforsikringen gjelder alt annet enn korona vet vi jo😂 1
Jdz Skrevet 24. juni 2020 #53 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel, dette står på sparebank1 sine sider nå, sist oppdatert i dag. Men dere vet sikkert mer enn det som står der... 👏 Anonymkode: 52911...61c Jeg tenkte da på den offentlige helsehjelpen du har krav på som EØS-borger, ikke eventuell privat behandling som dekkes av forsikring. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #54 Skrevet 24. juni 2020 7 minutter siden, Loff77 skrev: Att reiseforsikringen gjelder alt annet enn korona vet vi jo😂 Les alt som står der du. 3 minutter siden, Jdz skrev: Jeg tenkte da på den offentlige helsehjelpen du har krav på som EØS-borger, ikke eventuell privat behandling som dekkes av forsikring. Igjen.. Jeg har ikke skrevet et eneste sted at man vil bli nektet helsehjelp. Jeg bekreftet et innlegg hvor det ble skrevet at det kunne bli dyrt. Anonymkode: 52911...61c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #55 Skrevet 24. juni 2020 2 timer siden, Sprettballen skrev: Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at de reiser. Deres liv, deres risiko. Det jeg bryr meg om er hva som skjer etter reisen. Per nå er loven at alle skal 10 dager i karantene etter reise til land/steder det ikke er åpnet for (Danmark, Finland og Island, pluss Gotland), vil de overholde dette? Og vil de lete etter smutthull i karantenereglene som gjør at de oppsøker steder med andre mennesker (matbutikk, apotek) selv om loven sier at de skal unngå det så langt det er mulig? Og vil de teste seg hvis de får milde symptomer? Jeg hører at folk ikke lar seg teste fordi de heller vil være i karantene med en viss frihet, som de kan uten bekreftet sykdom, enn i isolasjon som de må hvis de får bekreftet covid-19. Jeg har en følelse av at de som hele tiden prøver å finne grunner til at akkurat deres reise til utlandet er nødvendig, også vil finne grunner til at akkurat deres tur til matbutikken eller apoteket er nødvendig, og hvorfor akkurat deres "forkjølelse" ikke må testes. Helt enig! Er nettopp dette som bekymrer. -ts Anonymkode: 6afdd...b21
Fremhevede innlegg