AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Jeg kjenner ikke kjæresten og i hvert fall ikke hennes familie. Er det vanlig og bare ta med barna uten og spørre barnas mor og barna? Anonymkode: 96392...cb5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Er det vanlig å spørre hverandre om hvert eneste besøk, og nye mennesker barnet skal møte? Anonymkode: 6f6e8...250 17
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Jeg tenker det er helt greit. Hadde ikke reagert om min ex gjorde det, og ser ikke behovet for at han skal spørre meg om lov. Anonymkode: c9dd2...a6a 10
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 Helt normalt! Hvorfor tenkte du at du sku bli spurt? Anonymkode: 21078...203 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Selvsagt er det vanlig. Hvis far og mor er skilt, tar de vel barna med dit de selv vil, uten å spørre den andre om lov? Noe annet ville jo vært helt absurd, med mindre det handler om helseskadelige situasjoner. Anonymkode: 270e0...3ed 10
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ikke kjæresten og i hvert fall ikke hennes familie. Er det vanlig og bare ta med barna uten og spørre barnas mor og barna? Anonymkode: 96392...cb5 Naturligvis. Det er også helt normalt å feire jul og bursdager med far, mor, fars nye kjæreste og mors nye kjæreste og mors nye svigers og så videre. Dette er familien din, Ts. Det eneste rare her er jo at du ikke har møtt stemor til barna dine. Når diskuterer du og pappaen barneoppdragelse og felles oppfølging av unger? Og burde ikke hun vært deltaker på i alle fall noen av desse møtene? Anonymkode: 39955...c8e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Han har veldig lite samvær med barna ellers og det har forekommet vold slik at det er konfliktfylt mellom oss. Men jeg ville høre hva som var vanlig hos vanlige skilsmisser. TS Anonymkode: 96392...cb5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 Hvorfor skulle ikke det vært normalt? Må du kjenne absolutt alle mennesker far omgir seg med som kanskje kan komme til å treffe barna? Anonymkode: 1161b...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle ikke det vært normalt? Må du kjenne absolutt alle mennesker far omgir seg med som kanskje kan komme til å treffe barna? Anonymkode: 1161b...5c6 Vet ikke, er derfor jeg spør. Anonymkode: 96392...cb5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 Så flott at stemor og hennes familie er inkluderende og ønsker å bli kjent med dine barn. De er bonus familie. Og nei du som mor trenger ikke kjenne/godkjenne stemors familie. Dette klarer far helt selv. Barna dine kommer til å få det fint. Du må passe på å sette barna først og sortere vekk dine egne følelser. Anonymkode: 904ff...d02 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 Er det noe galt med denne familien de skal på ferie til? Kriminelle? Rusmisbrukere? Vold? Vi tok med barna til samboeren min (+ mine barn) til mine foreldres hytte første året etter at vi hadde flyttet sammen. Spurte ikke mor om lov. Hun spurte ikke om lov til hvor de ferierte heller. Har aldri hørt om at det er vanlig! Vi er da alle oppegående mennesker som tar ungene med på ferier som er kjekke (og trygge) for ungene. Anonymkode: 96ceb...359
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott at stemor og hennes familie er inkluderende og ønsker å bli kjent med dine barn. De er bonus familie. Og nei du som mor trenger ikke kjenne/godkjenne stemors familie. Dette klarer far helt selv. Barna dine kommer til å få det fint. Du må passe på å sette barna først og sortere vekk dine egne følelser. Anonymkode: 904ff...d02 Nei de møtes aldri, bor langt unna. Dette er bare fremmede for barna og ingen bonusfamilie, og de vil ikke reise. Jeg prøver og oppmuntre men de ser ikke noe positivt i ferien. Far klarer dessverre ikke ta gode avgjørelser selv heller og derfor er jeg skeptisk til denne lange turen. Men bare lurte på om dette er vanlig hos vanlige familier siden disse har sunn fornuft som mangelvare. ts Anonymkode: 96392...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 Min datter drar på hytta til stemors foreldre og er ellers involvert i stemorfamiliens liv. Stemors foreldre ble f.eks invitert i konfirmasjonen. Anonymkode: 2a368...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har selvfølgelig ikke blitt spurt om det er greit at datteren min møter stemors familie. Det kan jeg jo ikke gjøre noe med??? Anonymkode: 2a368...ca2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #15 Skrevet 23. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei de møtes aldri, bor langt unna. Dette er bare fremmede for barna og ingen bonusfamilie, og de vil ikke reise. Jeg prøver og oppmuntre men de ser ikke noe positivt i ferien. Far klarer dessverre ikke ta gode avgjørelser selv heller og derfor er jeg skeptisk til denne lange turen. Men bare lurte på om dette er vanlig hos vanlige familier siden disse har sunn fornuft som mangelvare. ts Anonymkode: 96392...cb5 Kan det tenkes at barna er negative, fordi du tydeligvis innerst inne er negativ til dette? Barn senser sånt veldig fort, og da hjelper det ikke at du «prøver å oppmuntre». Du ser ut til å ha fått flere barn med en mann som du mener ikke klarer å ta gode avgjørelser. Hvorfor det? Eller er det sånn at du mener at han ikke klarer å ta gode avgjørelser etter at det ble slutt mellom dere, fordi han tar andre avgjørelser enn deg? Full forståelse for at du kan ha vonde følelser rundt at barna skal bli kjent med fars nye kjæreste og hennes familie. Men som voksen er det viktig å få jobbet med egne følelser rundt dette, så man ikke påvirker barna negativt. Det er også viktig at du viser interesse for fars kjæreste, og kommuniserer med henne når barna er tilstede. Det er viktig at du kjenner til potensielt viktige mennesker i barna dine sitt liv, og gjør barna trygge på at de har lov til å bli glad i fars kjæreste og hennes familie. Anonymkode: 6892b...33e 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #16 Skrevet 23. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan det tenkes at barna er negative, fordi du tydeligvis innerst inne er negativ til dette? Barn senser sånt veldig fort, og da hjelper det ikke at du «prøver å oppmuntre». Du ser ut til å ha fått flere barn med en mann som du mener ikke klarer å ta gode avgjørelser. Hvorfor det? Eller er det sånn at du mener at han ikke klarer å ta gode avgjørelser etter at det ble slutt mellom dere, fordi han tar andre avgjørelser enn deg? Full forståelse for at du kan ha vonde følelser rundt at barna skal bli kjent med fars nye kjæreste og hennes familie. Men som voksen er det viktig å få jobbet med egne følelser rundt dette, så man ikke påvirker barna negativt. Det er også viktig at du viser interesse for fars kjæreste, og kommuniserer med henne når barna er tilstede. Det er viktig at du kjenner til potensielt viktige mennesker i barna dine sitt liv, og gjør barna trygge på at de har lov til å bli glad i fars kjæreste og hennes familie. Anonymkode: 6892b...33e Dette! 👌🏻 Anonymkode: a6f81...dee
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #17 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det tenkes at barna er negative, fordi du tydeligvis innerst inne er negativ til dette? Barn senser sånt veldig fort, og da hjelper det ikke at du «prøver å oppmuntre». Du ser ut til å ha fått flere barn med en mann som du mener ikke klarer å ta gode avgjørelser. Hvorfor det? Eller er det sånn at du mener at han ikke klarer å ta gode avgjørelser etter at det ble slutt mellom dere, fordi han tar andre avgjørelser enn deg? Full forståelse for at du kan ha vonde følelser rundt at barna skal bli kjent med fars nye kjæreste og hennes familie. Men som voksen er det viktig å få jobbet med egne følelser rundt dette, så man ikke påvirker barna negativt. Det er også viktig at du viser interesse for fars kjæreste, og kommuniserer med henne når barna er tilstede. Det er viktig at du kjenner til potensielt viktige mennesker i barna dine sitt liv, og gjør barna trygge på at de har lov til å bli glad i fars kjæreste og hennes familie. Anonymkode: 6892b...33e Han var ikke voldelig før barna var født. Hun vil ikke møte meg de få gangene hun har vært på besøk hos barna så det er litt vanskelig og kommunisere med henne. Barna har hatt negative opplevelser med disse. Jeg kan ikke nekte de og reise, derfor prøver jeg, men bare lurte på om det var vanlig og gjøre det slik siden jeg har hovedomsorgen for barna. Anonymkode: 96392...cb5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #18 Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Naturligvis. Det er også helt normalt å feire jul og bursdager med far, mor, fars nye kjæreste og mors nye kjæreste og mors nye svigers og så videre. Dette er familien din, Ts. Det eneste rare her er jo at du ikke har møtt stemor til barna dine. Når diskuterer du og pappaen barneoppdragelse og felles oppfølging av unger? Og burde ikke hun vært deltaker på i alle fall noen av desse møtene? Anonymkode: 39955...c8e Diskuterer aldri, han bryr seg ikke og hun vil ikke snakke eller møte meg. Har visst sosial angst. Jeg vil gjerne bli litt kjent med hun... Anonymkode: 96392...cb5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har veldig lite samvær med barna ellers og det har forekommet vold slik at det er konfliktfylt mellom oss. Men jeg ville høre hva som var vanlig hos vanlige skilsmisser. TS Anonymkode: 96392...cb5 😱❤️ Jeg må si at dette var vond lesing og jeg håper det går bra med deg i dag! Det er helt vanlig at man ikke inkluderer barnas mor i hva de skal gjøre i ferien når de er hos dem. Uansett hvor frustrert man er over fars lite samvær og dårlig kommunikasjon med barnet/barna. Anonymkode: 3b099...b42 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #20 Skrevet 24. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😱❤️ Jeg må si at dette var vond lesing og jeg håper det går bra med deg i dag! Det er helt vanlig at man ikke inkluderer barnas mor i hva de skal gjøre i ferien når de er hos dem. Uansett hvor frustrert man er over fars lite samvær og dårlig kommunikasjon med barnet/barna. Anonymkode: 3b099...b42 Takk! Det går ikke veldig bra, er vel derfor ferien bekymrer meg. Jeg gjør ting som barn vil i ferien og han gjør som han vil og barna har igjen ting de skulle sagt. Det er vondt og se på og ikke kunne si noe for barnas beste. Anonymkode: 96392...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå