Chriistiinee Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Jeg er lei! Hvorfor skal jeg bry meg om andre når ingen bryr seg om meg? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Du må jo bry deg om deg selv og. Og hvis du er med noen som ikke vil gi og du synes du bare blir tappet av energi, så må du gå videre. For ditt eget beste. Og så veksle energier med andre mennesker som gir deg noe positivt tilbake heller. Anonymkode: 7cbfd...32a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Hvem har sagt at du må bry deg om andre? Lær deg å vær litt egoistisk, og sett dine behov først. Anonymkode: 5ed25...962 1
Chriistiinee Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2020 Det stilles ofte krav til hvordan du skal være som person, men hele livet har jeg blitt subjektert for masse (unnskyld ordet) dritt uten at det har fått konsekvenser for dem. Samtidig skal jeg heve meg over, men det klarer jeg ikke, og nå er jeg lei av å være "snill" (er vel i utgangspunktet kjent for å være snill og omtenksom). 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 7 minutter siden, Chriistiinee skrev: Det stilles ofte krav til hvordan du skal være som person, men hele livet har jeg blitt subjektert for masse (unnskyld ordet) dritt uten at det har fått konsekvenser for dem. Samtidig skal jeg heve meg over, men det klarer jeg ikke, og nå er jeg lei av å være "snill" (er vel i utgangspunktet kjent for å være snill og omtenksom). Er jo der problemer er. Du skal være den du er, inget annet. Slutt å prøv å vær noe annet. Ingen skal fortelle deg hvordan du skal være. Stakkars meg holdning liker ingen. Anonymkode: cd950...64f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 Dessverre er det mange mennesker som kun tenker på seg og sitt.. så er du den snille som både stiller opp, lytter og er tilgjengelig.. så blir skuffelsen dobbelt så stor når du føler at du ikke blir sett.. hvor tydelig er du? Si noe om behovet ditt. Nå har jeg stilt opp mye for deg, akkurat nå trenger jeg en venn.. noen må ha det i klartekst.. er du litt deppa eller sårbar er det lett å tenke at det er deg det er galt med- det er ikke sant Anonymkode: b14af...087
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 Skjønner godt hva du mener TS denne helgen jeg brøt kontakten med en venninne som tappet meg for energi og jeg holdt på gå på en smell. Hun ringte hver eneste dag for å snakke om familien som hun sliter med og vi har kjent hverandre siden vi var små og har altid tatt telefonen siden jeg bryr meg om henne. Men på torsdagen gikk jeg på en smell sjæl og selv om jeg prøvde å forklare at jeg sleit, så handlet alt om henne og da innså jeg at hun bryr seg egentlig ikke om meg jeg er bare fin å ha for å ventilere til. Og etter 15 års vennskap så måtte jeg si til henne at vi burde bryte kontakten, så mitt råd TS ta vare på deg selv først og fremst ikke gjør den tabben jeg gjorde. Anonymkode: 47d50...ae1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt hva du mener TS denne helgen jeg brøt kontakten med en venninne som tappet meg for energi og jeg holdt på gå på en smell. Hun ringte hver eneste dag for å snakke om familien som hun sliter med og vi har kjent hverandre siden vi var små og har altid tatt telefonen siden jeg bryr meg om henne. Men på torsdagen gikk jeg på en smell sjæl og selv om jeg prøvde å forklare at jeg sleit, så handlet alt om henne og da innså jeg at hun bryr seg egentlig ikke om meg jeg er bare fin å ha for å ventilere til. Og etter 15 års vennskap så måtte jeg si til henne at vi burde bryte kontakten, så mitt råd TS ta vare på deg selv først og fremst ikke gjør den tabben jeg gjorde. Anonymkode: 47d50...ae1 Dette er vanlig det!! Derfor: lær å lik deg selv! Bli trygg på deg selv, trives i ditt eget selskap. Når alt kommer til alt må man det, man kan ikke være avhengig av å ha et annet menneske for å leve. Vi bor i norge, landet uten sosial kultur. Før du kan ha det bra med andre, må du ha det bra med deg selv. Anonymkode: cd950...64f
Chriistiinee Skrevet 29. juni 2020 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2020 På 27.6.2020 den 7.15, AnonymBruker skrev: Skjønner godt hva du mener TS denne helgen jeg brøt kontakten med en venninne som tappet meg for energi og jeg holdt på gå på en smell. Hun ringte hver eneste dag for å snakke om familien som hun sliter med og vi har kjent hverandre siden vi var små og har altid tatt telefonen siden jeg bryr meg om henne. Men på torsdagen gikk jeg på en smell sjæl og selv om jeg prøvde å forklare at jeg sleit, så handlet alt om henne og da innså jeg at hun bryr seg egentlig ikke om meg jeg er bare fin å ha for å ventilere til. Og etter 15 års vennskap så måtte jeg si til henne at vi burde bryte kontakten, så mitt råd TS ta vare på deg selv først og fremst ikke gjør den tabben jeg gjorde. Anonymkode: 47d50...ae1 Vennen din høres dessverre litt ut som meg. Jeg har mine problemer selv, og har en tendens til å bli for oppslukt i dem. Likevel prøver jeg å bry meg om andre, samfunnsmessig i hvert fall, men er nok en litt dårlig venn må jeg innrømme.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 9 timer siden, Chriistiinee skrev: Vennen din høres dessverre litt ut som meg. Jeg har mine problemer selv, og har en tendens til å bli for oppslukt i dem. Likevel prøver jeg å bry meg om andre, samfunnsmessig i hvert fall, men er nok en litt dårlig venn må jeg innrømme. Det som gjorde at jeg braut var at jeg innså at hun også var manipulerende og da hun viste jeg sleit med ensomhetstanker ringte hun å skulle legge ut om at hun skulle få knullekompisen på besøk det var ikke spesielt gøy å høre. Hun er også sosial men inviterer meg aldri med på ting og bruker kun meg for å ventilere og jeg orker ikke mer er utrolig glad i henne men klarer ikke å være med henne lenger det gjør veldig vondt men slipper ihvertfall å bli mer nedtrykt av å høre på hennes ting. Anonymkode: 47d50...ae1
Chriistiinee Skrevet 30. juni 2020 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som gjorde at jeg braut var at jeg innså at hun også var manipulerende og da hun viste jeg sleit med ensomhetstanker ringte hun å skulle legge ut om at hun skulle få knullekompisen på besøk det var ikke spesielt gøy å høre. Hun er også sosial men inviterer meg aldri med på ting og bruker kun meg for å ventilere og jeg orker ikke mer er utrolig glad i henne men klarer ikke å være med henne lenger det gjør veldig vondt men slipper ihvertfall å bli mer nedtrykt av å høre på hennes ting. Anonymkode: 47d50...ae1 Gjorde hun det FORDI hun visste du var alene? Det er uansett sårende å høre om andres sosiale begivenheter når man selv sliter. Jeg vil ikke få dette til å handle om meg, men det er livet mitt i et nøtteskall. Jeg synes folk kan legge av med å greie ut om alle planene de har som et svar på ensomhet, som om de skal prøve å lette på humøret ved å skifte tema. Likevel, å høre på hvor ensom motparten er når man jobber for å være ved dens side kan kanskje være lit vanskelig. Er det mulig vennen din slet/sliter med en personlighetsforstyrrelse eller en sinnslidelse? Jeg liker ikke å foreslå diagnoser, men jeg har en selv og hun hørtes litt lik meg (minus knullekompis og å skulle flashe det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå