Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som mange her svarer er du medisinsk sett ikke ufrivillig barnløs, men jeg skjønner godt hvordan du føler. Jeg var klar for barn i flere år før mannen min var klar. Det er vondt når ønsket er så sterkt, men det var ikke før vi hadde prøvd i flere år uten å bli gravid at jeg definerte oss som ufrivillig barnløse.

Uansett så er det vondt å ønske noe man ikke kan få, og hvis du kan relatere deg til begrepet så syns jeg du kan bruke det uten at noen dømmer deg for det. ❤️ (Er jo noe annet hvis du hadde kalt deg infertil, for det er du nødvendigvis ikke).

Anonymkode: 9998c...96b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var klar for spydige og sårende kommentarer, men det kom ikke. 

Tusen takk for deres meninger.❤️

Anonymkode: e367e...56e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på ufrivillig barnløshet som et videre begrep enn infertilitet. Vi var ufrivillig barnløse fordi vi hadde prøvd å få barn i over et år uten at det gikk. Men jeg har en kompis som ønsker seg barn og har vært singel i mange år og ei venninne som er fertil, men som har en kronisk, somatisk sykdom som gjør at legene fraråder henne å bli gravid. De syns det er veldig trist at de ikke har barn begge to, akkurat som TS. Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle folk i disse situasjonene annet enn ufrivillig barnløse, altså. Det er jo omstendigheter som gjør at det ikke har latt seg gjøre for dem å få barn selv om det er fysisk mulig. 

Anonymkode: 31ebb...188

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å si det også:

å ikke ha barn nå er sårt for meg. Jeg griner  når jeg snakker om det. 

Jeg har 100% sympati for de som ikke kan få barn og jeg krysser alt jeg kan for at de får barn❤️

Anonymkode: e367e...56e

Samme her. Du er ufrivillig barnløs når den j... mensen kommer hver eneste gang du håper på at du ble gravid, når du 3-4 dager før mensen tar en graviditetstest og den viser at du ikke er gravid. Når du allikevel kommer på jobb og smiler og gjør jobben din, men innvendig er du helt knust og vil gråte.

Anonymkode: 7db51...9b9

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Ufrivillig barnløs er jo at man ønsker barn, men ikke kan få det. Uansett årsak tenker jeg. Jeg er ufrivillig barnløs, ønsker meg veldig barn og familie. Men så dukket aldri drømmemannen opp. 

Anonymkode: 31960...987

Dette tenker jeg og. Det er mange "måter" å være ufrivillig barnløs på. F.eks hvis en partner nekter å få barn, mens man selv vil eller at man ønsker seg barn, men ikke finner en partner. 

Anonymkode: fe00c...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...