Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva godkjenner de som er flinke sosialt?

Egenskaper?

interesser?

Perspektiver?

Føler ogte at de har selvtillitt og at de klarer å distansere seg fra både seg selv(se seg selv) gjenkjenne hva slags følelser som dukker opp og er kreative i ordveien( vandt til å sette ord på følelsene sine) Som er egenskaper som sitter veldig godt!

SKulle gjerne ha blitt flinkere og ser at det må gode menneskejkennere på banen når du skal snakke om relasjoner mellom adnre folk. Hva er hemligheten? 

-Pluss: Hvordan blir du en bedre menneskekjenner? 

Noen med tips erfaringer og råd? :)

Anonymkode: 299cc...12b

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg er en god menneskekjenner. Jeg merker bare på måten de oppfører seg,tonefall, måten de prater på, øynene, kroppspråk osv. Og som regel har jeg rett, om dette er en bra eller dårlig person. Hva som er hemmeligheten ? Vet ikke har alltid hvert slik, tror jeg bare er født som en god menneskekjenner.

AnonymBruker
Skrevet

Handler vel om å ha hatt ett liv hvor en har omgått mange forskjellige mennesketyper. Ofte er det tegn som sier mye om hvordan en person er, øyekontakt, fidgeting, arroganse, selvtillit etc. som gjør at en kan plassere folk ganske raskt. Ofte minner adferd meg om andre jeg har møtt, og iallefall hjelper det meg i å håndtere dem før jeg blir mer kjent med dem.

(Veldig sosial jobb).

Anonymkode: e136e...e0c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg er en god menneskekjenner. Jeg merker bare på måten de oppfører seg,tonefall, måten de prater på, øynene, kroppspråk osv. Og som regel har jeg rett, om dette er en bra eller dårlig person. Hva som er hemmeligheten ? Vet ikke har alltid hvert slik, tror jeg bare er født som en god menneskekjenner.

Hva legger du fokuset på her da?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du fokuset på her da?

Vist stemmen og øynene ikke stemmer over ens og kroppspråket sier noe annet enn øynene og stemmen. Litt vanskelig å forklare, håper du skjønner hva jeg mener. Jeg kan for eksempel lukte en manipulator på mils av stand, men det har nok noe med at jeg vokste opp med en manipulerende far.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en god menneskekjenner.. ser med en gang hvilke type person det er.. både positivt og negativt.. etterhvert når det går litt tid får jeg bekreftet dette.. har nesten alltid rett. 

Anonymkode: 6db33...262

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser på meg selv som en god menneskekjenner ja. Veldig ofte sier bekjente / kollegaer osv at hen og hen er så fantastisk og likende osv mens jeg har en helt annen opplevelse av førsteinntrykk. Så går det en stund og jeg får høre at "ja de var jo egentlig 'sånn og sånn'".

Sier ikke at førsteinntrykkett mitt er 100% korrekt, men merker lynkjapt om noen er flåsete, høy på seg selv, falsk, slibrig, "toxic" osv.

Anonymkode: d7944...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser på meg selv som en god menneskekjenner ja. Veldig ofte sier bekjente / kollegaer osv at hen og hen er så fantastisk og likende osv mens jeg har en helt annen opplevelse av førsteinntrykk. Så går det en stund og jeg får høre at "ja de var jo egentlig 'sånn og sånn'".

Sier ikke at førsteinntrykkett mitt er 100% korrekt, men merker lynkjapt om noen er flåsete, høy på seg selv, falsk, slibrig, "toxic" osv.

Anonymkode: d7944...052

Dette er ikke å være en god menneskekjenner. Dette er å være kritisk og negativ.

Har enda aldri møtt et menneske jeg vil kalle falskt. Ja, noen legger på seg en maske som er ett hakk for blid, man gjør gode miner til slett spill, skjuler antipatier, jatter med eller uttrykker sympati selv om man er lei. Det handler ofte om gode sosiale antenner (ønsker å gjøre folk komfortable),  eller dårlig selvtillit (redd for å være seg selv) f eks. Betyr ikke at noen er falske.

Du høres ut som en som ser spøkelser ved høylys dag, misliker folk og bidrar til konflikt.

En god menneskekjenner ser ikke bare onde ting, men ser sårbarhet, godhet og menneskenes verdi. Man ser gjennom fasaden og ser beveggrunner og motiver. 

Anonymkode: ceeeb...145

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke å være en god menneskekjenner. Dette er å være kritisk og negativ.

Har enda aldri møtt et menneske jeg vil kalle falskt. Ja, noen legger på seg en maske som er ett hakk for blid, man gjør gode miner til slett spill, skjuler antipatier, jatter med eller uttrykker sympati selv om man er lei. Det handler ofte om gode sosiale antenner (ønsker å gjøre folk komfortable),  eller dårlig selvtillit (redd for å være seg selv) f eks. Betyr ikke at noen er falske.

Du høres ut som en som ser spøkelser ved høylys dag, misliker folk og bidrar til konflikt.

En god menneskekjenner ser ikke bare onde ting, men ser sårbarhet, godhet og menneskenes verdi. Man ser gjennom fasaden og ser beveggrunner og motiver. 

Anonymkode: ceeeb...145

Man kan jo kalle det mange ting. Jeg var veldig sosial i 20-årene. Bodde 6 år i kollektiv og traff alle slags mulige folk via studier og jobber. Jeg kan si at det er ytterst få jeg treffer som jeg velger å ha som venn. Jeg trenger venner som er lojale, ærlige og gode venner tilbake. Folk som må bevise noe, skal tøffe seg eller bare snakker om seg selv er veldig slitsomme. 

Men det betyr ikke at jeg ikke kan ha det hyggelig med forskjellige typer folk når jeg treffer de. Men jeg velger å ikke bruke mer tid med de enn jeg må.

Anonymkode: 550b1...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...