Gå til innhold

Etasje til hamsterbur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo :)

Vi har et stort bur til gullhamster ca 95x54 cm, men 35 cm høyt. Det har vannrette sprinkler og jeg må skaffe meg sånn plastikkplater som jeg kan bruke til etasjer så fallhøyden ikke blir for stor. 

Er det noen som veit ca hvor jeg kan skaffe det eller et råd til hva jeg kan bruke? 

Postet egentlig en på fb gruppe, men fikk bare pepper fordi fallhøyden var for stor og ingen svarte på spm mitt. Treplate er ikke aktuelt dersom det kommer urin, og jeg fikk bare beskjed om å dotrene gullklumpen min 😒

Anonymkode: 9adce...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd do-kasse til hamsteren? Min tisser kun i do-kassa si og aldri på treplatene :) 

Kjøpte en på dyrebutikken og satt i hjørnet hamsteren vanligvis tisser i, og siden har hun kun brukt doen. Bytter på den hver dag. 

Hun løper tilogmed hjem i buret for å tisse i den når hun går løs på stua. 

ps: Buret mitt er enda høyere enn dit. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine har også automatisk gått på doen, bare å sette i et hjørne

Anonymkode: d857f...ea3

Skrevet

Etasjeplater får man ofte kjøpt i dyrebutikk eller på nett, men det er dyrt...

Jeg har ofte laget egne løsninger. Bare kuttet til plater av pappesker, f.eks. Gratis, og lett å bytte ut om de blir tisset mye på. Forsøkte en gang å dekke en papplate med selvheftende kontaktpapir for å gjøre det vanntett, det funka fint.

Har også laget plater av plastkasser (kutta ut en side eller bunnen). Kutt dem litt lengre enn bredden på buret og stikk igjennom bursprinklene på hver side, bare pass på at ikke det blir skarpe kanter inne i buret.

Jeg synes det er gøy å innrede med litt ulik størrelse etasjer i forskjellige høyder :)  

Skrevet

Er noen år siden jeg hadde hamster, men jeg hadde et slikt bur:
 s-l300.jpg

Og det var rundt 60-70cm høyt, og det var aldri noe problem eller skader på hamsteren. Anbefaler å bare gå til en dyrebutikk som selger det samme buret du har kjøpt (evt samme merke) og se hva de kan bestille inn for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

For all del, hamster kan skade seg ved å falle høyt, så fallhøyden mellom etasjene bør være mindre enn 30 cm. Men det lar seg fint gjøre stort sett i alle bur. 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2020 den 3.10, Frøyamor skrev:

Har du prøvd do-kasse til hamsteren? Min tisser kun i do-kassa si og aldri på treplatene :) 

Kjøpte en på dyrebutikken og satt i hjørnet hamsteren vanligvis tisser i, og siden har hun kun brukt doen. Bytter på den hver dag. 

Hun løper tilogmed hjem i buret for å tisse i den når hun går løs på stua. 

ps: Buret mitt er enda høyere enn dit. 

Vi har dokasse til den, og jeg tror egentlig hun tisser rett bak den.. 😅 Det er ihvertfall ikke tiss noen andre steder. Grunnen til at jeg nevnte urin på tre plater var fordi noen sa det. Så hun er nok dotrent..

På 24.6.2020 den 10.39, Myrmica skrev:

Etasjeplater får man ofte kjøpt i dyrebutikk eller på nett, men det er dyrt...

Jeg har ofte laget egne løsninger. Bare kuttet til plater av pappesker, f.eks. Gratis, og lett å bytte ut om de blir tisset mye på. Forsøkte en gang å dekke en papplate med selvheftende kontaktpapir for å gjøre det vanntett, det funka fint.

Har også laget plater av plastkasser (kutta ut en side eller bunnen). Kutt dem litt lengre enn bredden på buret og stikk igjennom bursprinklene på hver side, bare pass på at ikke det blir skarpe kanter inne i buret.

Jeg synes det er gøy å innrede med litt ulik størrelse etasjer i forskjellige høyder :)  

Tusen takk for gode tips 😍 det var nyttig, da kan man finne litt forskjellig 😊

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For all del, hamster kan skade seg ved å falle høyt, så fallhøyden mellom etasjene bør være mindre enn 30 cm. Men det lar seg fint gjøre stort sett i alle bur. 

Nettop 

Anonymkode: 9adce...517

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...