Celine B Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 hei dere jeg trenger råd...da jeg ble kjent med kjæresten min veide han 134 kg og 183 høy. dette er mega helse skadelig overvekt å jeg sa rett ut at jeg liker han som person men jeg desverre ikke er tiltrukket av menn som ikke tar nogenlunde vare på helsen. trenger ikke se ut som en x on the beach ripped muskel fyr men noe normal vekt som 80 /90 kg er mere lettere overvektig. vi møttes for 1,5 år siden. han slanket seg med hjelp av meg helt ned til 92 kg. da så han ganske bra ut å var faktisk bare litt overvektig. men nå bare esern og esern..han spiser så mye at det irriterer meg. vi bor ikke sammen men ses 3 ganger i uka hvertfall.. jeg ser fra gang til gang han har lagt på seg. han spiser til tider så mye at han faktsik er helt blakk 1 uke før lønn..å da må hjem til mamman sin for å spise. hver gang han er der ser jeg tydelig forskjell på at han har esa flere kg bare på få dager.... det er ikke meningen å fremstå overfladisk men dette går veldig utover forholdet. vi er nokså unge jeg er 25år og han 20...jeg syns det er rett og slett usexy og jeg sliter med å bli tent på han. jeg er selv en attraktiv dame og trener, sminker meg, holder meg slank 48 kg 156 høy....jeg syns faktisk at siden jeg tar godt vare på meg selv fortjener jeg en partner som gjør det samme. jeg har sagt rett ut at han er blitt tjukk å det handler ikke om at han må se drit bra ut ,men i det minste orke noe og ikke være på fedme klasse i overvekt...det er faktisk FARLIG 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre med dette. Han må ville det selv. Slik du beskriver det høres det ut som han tok et skippertak fordi du pushet ham, noe som kan fungere når det er snakk om et ferskt forhold, men det er også tydelig at det ikke var en varig endring. Klager han over vekta, eller synes han selv det er greit å være tjukk? Hvor mye har han lagt på seg? Anonymkode: c65ac...048 9 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Er han motivert til å gå ned i vekt selv? Hvis ja, trenger han hjelp til varig livsstilsendring. Høres ut som han kanskje har en spiseforstyrrelse. Han bør søke hjelp hos fastlege og frisklivssentral. Anonymkode: 13553...2bd 4
Celine B Skrevet 23. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre med dette. Han må ville det selv. Slik du beskriver det høres det ut som han tok et skippertak fordi du pushet ham, noe som kan fungere når det er snakk om et ferskt forhold, men det er også tydelig at det ikke var en varig endring. Klager han over vekta, eller synes han selv det er greit å være tjukk? Hvor mye har han lagt på seg? Anonymkode: c65ac...048 han klager over at jeg skal legge på meg. jeg har sunn vekt og trener. trur det er fordi at da skal han føle seg mindre tjukk. han har innrømt at han må slutte å må slanke seg .
Humle Brumle Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 Men hvofor spiser han så mye? Det er en klassiker at man går ned masse i vekt fordi man plutselig får et kick, men så kommer vekta tilbake fordi man ikke har jobbet med det psykiske og emosjonelle med vekt og mat. Jeg synes du skal snakke med han. Og ikke bruk den dømmende tonen du bruker her. 6
Gjest rains of castamere Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, Celine B skrev: han klager over at jeg skal legge på meg. jeg har sunn vekt og trener. trur det er fordi at da skal han føle seg mindre tjukk. han har innrømt at han må slutte å må slanke seg . ...dette er jo bare sært. Hvor lenge har dere vært sammen? At han ikke klarer å ta vare på verken helse, attraktivitet og økonomi er røde flagg for min del. Kan selvfølgelig hende at det ligger noe bak, men han må nesten ville bli bedre selv.
Harmankaya Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 Trolletråd for å fiske tjukkaser. Mange bet på. 7/10 6
Humle Brumle Skrevet 23. juni 2020 #9 Skrevet 23. juni 2020 En ting til jeg tror kommentarene hadde vært helt annerledes hvis TS var mann og kjæresten var dame. Im just saying... 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 9 minutter siden, Celine B said: han klager over at jeg skal legge på meg. jeg har sunn vekt og trener. trur det er fordi at da skal han føle seg mindre tjukk. han har innrømt at han må slutte å må slanke seg . Skjønner ikke helt hva du mener med dette. Klager han over at du har lagt på deg, eller VIL han at du skal legge på deg? Anonymkode: c65ac...048 1
Celine B Skrevet 23. juni 2020 Forfatter #11 Skrevet 23. juni 2020 han klager over at han er blitt tjukk. han sier sånn at han kan kjøpe godtri til oss hele tia...og sier til meg :du kan jo legge på deg osv :P
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 4 minutter siden, Ny medlem skrev: En ting til jeg tror kommentarene hadde vært helt annerledes hvis TS var mann og kjæresten var dame. Im just saying... Dette er Kvinneguiden. Her elsker vi å rakke ned på tjukke kvinner. Bonuspoeng om man kan snike inn litt subtilt selvskryt av at man er slank, men har former. Anonymkode: a42cc...6f5 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 Han har vel en spiseforstyrrelse da, det er ikke sånn at han spiser for å irritere deg vil jeg tro. Hvis han ikke tenner deg, hvorfor være sammen med han? Du må på en måte akseptere han som han er selv om du ønsker å hjelpe, og hvis han ikke klarer å ta imot hjelpen, hvorfor shame han? Han har et problem. Anonymkode: af58d...dee 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 Jeg var også sammen med en som spiste altfor mye. Han gikk opp 20 kg i løpet av det første året vi var sammen. Det verste var at han ga meg skylden, kom ned stikk hele tiden om at det var min skyld at han gikk opp i vekt. Jeg elsker mat, men jeg er så heldig at jeg klarer å kontrollere meg. Jeg ser jo at det ikke bare er "å ta seg sammen" for de som sliter med matavhengighet. Samtidig kom han med all verdens unnskyldninger og så ikke selv hvor hinsides usunt han spiste. 1500 kalorier bare til frokost, mens jeg spiste noen riskjeks. Ofte er overvekt forbundet med så mye skam at det sitter enormt langt inne å erkjenne at man overspiser og er for lite aktiv. Jeg har hatt tre overvektige kjærester, de spiste alle tre enorme mengder fet mat og så ikke selv hvordan de levde. For meg var det et fullstendig sjokk å oppleve deres forhold til mat, aktivitet og helse 💔. Han må ville det selv, Ts. Og erkjenne at han har et problem. Han bruker mest sannsynlig mat for å kontrollere vanskelige følelser og trenger profesjonell hjelp for å snu det. Anonymkode: f188f...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #15 Skrevet 24. juni 2020 Kanskje han får ut fingern når du dumper han. Enig med hun over, det må være en slags forstyrrelse og han trenger nok hjelp. Anonymkode: df6c9...a53
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #16 Skrevet 24. juni 2020 Dette er da en mann du egentlig aldri tente på. Dere er så unge. Han har problemer med å ta vare på egen helse, har dårlig økonomisk sans, kritiserer kroppen din, og har sannsynligvis psykiske problemer. Kanskje dette er et litt stort prosjekt for deg? Det skal ikke være så mye galt i et forhold så tidlig. Og jeg syns jeg leser mellom linjene at du har utviklet en slags forrakt for ham. Det hadde vært anderledes om dere var godt voksne, hadde barn og disse problemene hans hadde kommet den siste tiden. Da syns jeg man skal jobbe sammen og virkelig prøve. Men i dette tilfellet vil jeg faktisk anbefale deg å gjøre det slutt med denne fyren. Anonymkode: b37a7...f9c 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #17 Skrevet 24. juni 2020 Syns du høres meget overfladisk ut. Har han selv sagt han ønsker å bli slankere? Hvis du tvinger noen til å forandre seg så er det ikke rart det sklir ut igjen. Javel så er han overvektig. Hvis det er hans valg å være den vekten så er det hans valg. Der er ikke ulovlig. Har han spurt deg om hjelp til å gå ned i vekt? Hvis ikke, så er det utrolig frekt å bare anta at du kan piske noen i form. Man er også på ganske ulike stadier når man er 20 og 25. Anonymkode: b195d...f20 1
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #18 Skrevet 24. juni 2020 21 timer siden, Ny medlem skrev: En ting til jeg tror kommentarene hadde vært helt annerledes hvis TS var mann og kjæresten var dame. Im just saying... Selfølgelig da hadde det vært lipødem eller annen sykdom😂 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 Vel, han kommer ikke til å klare dette uten psykolog som kan hjelpe ham med overspisingen. Overvekt er ikke latskap og manglende selvkontroll, men et psykologisk problem. All verdens kjeft og trusler fra deg kommer ikke til å hjelpe det spøtt. Få ham til lege som kan henvise ham videre. Anonymkode: fc837...169
Purple_Pixiedust Skrevet 24. juni 2020 #20 Skrevet 24. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, han kommer ikke til å klare dette uten psykolog som kan hjelpe ham med overspisingen. Overvekt er ikke latskap og manglende selvkontroll, men et psykologisk problem. All verdens kjeft og trusler fra deg kommer ikke til å hjelpe det spøtt. Få ham til lege som kan henvise ham videre. Anonymkode: fc837...169 Det er ikke slik at alle som er overvektig har spiseforstyrrelse. Noen har det, men langt fra alle. Det finnes de som bare er veldig glad i mat og som ikke bruker mat for å regulere følelser. Akkurat som at det finnes undervektige som heller ikke har spiseforstyrrelse. Også har du de som er normalvektig, slik som meg med 20,3 i BMI, som faktisk plages hver dag av sin spiseforstyrrelse. Man kan ikke nødvendigvis se på hvem som har spiseforstyrrelse og hvem som ikke har det. Om man har det kommer an på hvilken funksjon mat, trening og vekt har for den enkelte personen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå