Gå til innhold

Ikke hva du håper, men hva du TROR. Hvis du måtte velge ett alternativ, grenseåpning Sverige:

Ikke hva du håper, men hva du TROR. Hvis du måtte velge ett alternativ, grenseåpning Sverige:  

60 stemmer

1. 1. Hvis du måtte velge en påstand du tror mest på, hva ville du trodd:

• Grensene mot Sverige åpnes senest i løpet av august
      46
    • Grensene mot Sverige holdes stengt ut året
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15. juli, men fortsatt med karantene. 

Anonymkode: a0ee7...0bb

Karantene anses i denne tråden som "stengt". Siden mange ikke har mulighet til karantenetid pga jobb. Men vet at det ikke kommer helt tydelig frem her.

Anonymkode: 0c1f3...9b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karantene anses i denne tråden som "stengt". Siden mange ikke har mulighet til karantenetid pga jobb. Men vet at det ikke kommer helt tydelig frem her.

Skjønner det, men ved å åpne for innreise for utlendinger med karantene så er det fortsatt en større åpning av grensene enn hva vi har i dag. Nordmenn har jo fått lov å dra inn og ut av Sverige som de selv vil, men med karantene. Svenskene har ikke hatt muligheten til å komme hit. Derfor svarte jeg slik jeg svarte.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det, men ved å åpne for innreise for utlendinger med karantene så er det fortsatt en større åpning av grensene enn hva vi har i dag. Nordmenn har jo fått lov å dra inn og ut av Sverige som de selv vil, men med karantene. Svenskene har ikke hatt muligheten til å komme hit. Derfor svarte jeg slik jeg svarte.

Ah, ja det er sant. Men får svenskene reise inn i Norge nå med karantene? 

AnonymBruker
Skrevet

Fra 15. juli mener jeg 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah, ja det er sant. Men får svenskene reise inn i Norge nå med karantene? 

Sånn jeg tolket pressekonferansen så får de det fra 15. juli. 
Altså at de åpner for Schengen og EØS, men om du må i karantene eller ikke avhenger av hvor mye smitte det er i området/landet du kommer fra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg tolket pressekonferansen så får de det fra 15. juli. 
Altså at de åpner for Schengen og EØS, men om du må i karantene eller ikke avhenger av hvor mye smitte det er i området/landet du kommer fra. 

Ja, det høres jo ganske riktig ut. Har ikke tenkt på det sånn. Men slik jeg har forstått det så kan man reise ut av landet når man vil, når man er i reisekarantene og vil tilbake til hjemlandet sitt? Syntes jeg leste det i stad. Så da kan en svenske komme hit, være i karantene og være her f.eks 3-4 dager, og så reise hjem til Sverige igjen? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det høres jo ganske riktig ut. Har ikke tenkt på det sånn. Men slik jeg har forstått det så kan man reise ut av landet når man vil, når man er i reisekarantene og vil tilbake til hjemlandet sitt? Syntes jeg leste det i stad. Så da kan en svenske komme hit, være i karantene og være her f.eks 3-4 dager, og så reise hjem til Sverige igjen? 

Ja, så lenge reisen foregår på en slik måte at man ikke bryter karantenen. Så man kan ikke ta buss, tog eller fly, men kan kjøre bil, sånn jeg har forstått det i hvert fall :) 
Og svenskene får jo ikke karantene når de reiser hjem igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så lenge reisen foregår på en slik måte at man ikke bryter karantenen. Så man kan ikke ta buss, tog eller fly, men kan kjøre bil, sånn jeg har forstått det i hvert fall :) 
Og svenskene får jo ikke karantene når de reiser hjem igjen. 

Ja, da vil jeg jo igrunn si meg enig i at det er ganske mye mer åpent. Men ga jo uansett ikke mening at vi skulle få farte fritt mellom Norge og Sverige, selv om vi måtte i karantene, når svenskene ikke var velkomne. Handler jo kanskje litt om kapasitet i helsevesenet også, men den har vi jo hatt god kontroll på veldig lenge, så dette var vel på høy tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten søkt en god del i mylderet av retningslinjer fra myndighetene nå og kommer frem til det samme som du sier her, ab_0bb. Det er veldig kompliserte regler som er laget nå, så ikke rart vi blir litt forvirret... 

• Opprett ny...