Gå til innhold

Kvinnehater trenger råd og tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å gi dere litt innblikk i min tankegang, ønsker jeg å dele min historie med dere. Tingen er, helt siden da jeg var ung, har jeg hatt et vanskelig forhold til kvinner. Kanskje det er på grunn av den kvinneundertrykkende kulturen jeg ble vokst opp i før vi flyktet til Norge, at jeg har vanskelig forhold til dere kvinner? For eksempel har jeg nesten aldri i min oppvekst fått lov til å leke med jenter. Ikke på skolen engang.

Jeg blir beskrevet som snill og omsorgsfull, men føler meg ikke helt snill når jeg ikke er stor fan av kvinner. Det føles feil rett og slett. Jeg ønsker å like kvinner, ha de som venner, og kanskje i fremtiden få meg en kjæreste. Men det føles umulig akkurat nå, for som sagt så har jeg et vanskelig forhold til kvinner, og det er veldig dumt for jeg vet jeg går glipp av å møte fantastiske kvinner. Det er utrolig trist. Føler jeg sitter fast.

Så uansett, hvordan kan jeg, en kvinnehater, bli en normal, kvinnekjær mann? 

Anonymkode: 105de...8d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli kjent med noen.

Anonymkode: 3c0e1...2db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bli kjent med noen.

Takk for tips, men jeg kan ikke snakke med menn engang, så hvordan skal jeg da klare å få jentevenner? Har sosial angst.

AnonymBruker
Skrevet

Hat er en sterk negativ følelse. Hvor kommer en sånn følelse fra mot en så stor gruppe mennesker? Og hva hater du så mye ved kvinner? Det bør du stille deg spm om. Er det andre grupper du hater like sterkt? Er hat mot andre noe som kjennetegner deg som person? Sinne og hat er primærfølelser som ofte skjuler andre følelser. Du bør ta et dypdykk i deg selv og finne ut hvorfor du bærer på hat. 

Anonymkode: e2b72...af1

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om kvinner? Tenker du at vi er skumle? At vi er mindre verdt? At vi oppfører oss rart? Hvorfor liker du oss ikke? 

Forstår at du ikke har hatt mye omgang med kvinner. Men, hva er det som får deg til å hate oss? 

Tror du må finne ut av det først. Så virkelig gå inn for å bli kjent med en kvinne. Så kanskje hun motbeviser fordommene dine?

Anonymkode: 6e82f...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB, bli kjent med noen og jobb med deg selv. Men om du har sosial angst bør du nok forsøke å jobbe med den først. Snakk med fastlegen din om henvisning og behandling. Eksponering er ofte den beste behandlingen.

Men kudos for å innse det selv og faktisk vil gjøre noe med det:) Jeg vokste opp med late, uselvstendige og egoistiske menn i min familie, så jeg anså menn som fint lite annet enn et barn i en hårete kropp som trengte anstand og portforbud etter kl. 18:P For meg dreide det seg nok mye mer om frustrasjon enn at jeg faktisk mente det, for jeg hadde jo mannlige venner og kjærester uten noen problemer:) Er kanskje det som har berget meg. Så; bli kjent med noen:)

Anonymkode: 647cd...65c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hat er en sterk negativ følelse. Hvor kommer en sånn følelse fra mot en så stor gruppe mennesker? Og hva hater du så mye ved kvinner? Det bør du stille deg spm om. Er det andre grupper du hater like sterkt? Er hat mot andre noe som kjennetegner deg som person? Sinne og hat er primærfølelser som ofte skjuler andre følelser. Du bør ta et dypdykk i deg selv og finne ut hvorfor du bærer på hat. 

Vel, jeg hater min mor, for hun slo meg i barndommen. Så jeg tror jeg projisere dette hatet til alle kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å se på kvinner som mennesker og ikke som fremmede, rare skapninger som man må holde seg unna.

Du må også legge fra deg tankene du har om kvinner fra før av. Du sier tankegangen din stammer fra en annen kultur. Barn er som svamper som tar til seg informasjon og tenker ikke så mye på om informasjonen de får stemmer. Les litt om indoktrinering. Foreslår også at du lager en liste over hva det egentlig er du tenker om kvinner. Gå så gjennom listen og tenk nøye over HVORFOR du tenker nettopp det og det. Det kan hjelpe å få rydde tankene litt. Når du har et bedre grep på akkurat hva du tenker og hvorfor du tenker som du gjør, så blir det enklere å endre tankene også. Lag enda en liste over hva og hvordan du faktisk har lyst til å tenke om kvinner. Om du har norske, ikke-religiøse venner, spør de om deres tanker om kvinner. Begynn også å prate sånn smått med kvinner. Du trenger ikke å begynne å date enda, men slå av en kjapp prat med dama i kassa på butikken. Få øyekontakt, smil. Begynn i det små, så vil det bli enklere etterhvert. Og som jeg sa tidligere; kvinner er bare mennesker. 

Synes det lover godt at du selv er klar over dette og ønsker å forandre tankegangen din 🙂

Anonymkode: 349af...505

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips, men jeg kan ikke snakke med menn engang, så hvordan skal jeg da klare å få jentevenner? Har sosial angst.

Da må du jobbe med angsten din først. Bestill time hos fastlegen, forklar problemene dine, så blir du henvist videre til noen som kan hjelpe deg. Lykke til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg hater min mor, for hun slo meg i barndommen. Så jeg tror jeg projisere dette hatet til alle kvinner.

Trist å høre. Men det er jo en logisk forklaring på hvorfor du utviklet et sånt hat. Kan være lurt å gå til psykolog. Eller å jobbe med tankene og følelsene dine på egenhånd. Det er jo ikke rasjonelt å hate alle kvinner pga moren din. Du bør bearbeide det hatet du har mot moren din på en eller annen måte. Det tynger deg nok å bære på et sånt traume. Og samtidig bør du utfordre tankene du har om at dette gjelder alle kvinner. Det blir jo en vrangforestilling om kvinner. Du kan ikke noe for at du fikk den som barn. Men nå som du er voksen kan du oppsøke hjelp og bli kvitt slike tanker slik at du får det lettere med deg selv og med kvinner. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vold mot barn er aldri greit. Forsøk å tenk på henne som et individ, ikke en rollemodell for alle kvinner. Min far slo meg som barn, men det betyr ikke at alle menn er sånn. Jeg tror min x-kjæreste faktisk var pasifist:P

Anonymkode: 647cd...65c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...