Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et ordtak sier: «det er i motgang en ser hvem som er venner»... 

men jammen er det ikke det i medgang også.. Min datter besto fagprøven sin med topp resultat i dag, og vi er så stolte og glade. 
sendte melding til venninnen min og delte den glade nyheten.. så får jeg en kjedelig 👍🏼 (Tommel opp)... datteren hennes er like gammel, men sliter på skolen og med seg selv, og Venninnen min tar det tungt at datteren roter til livet sitt.. 

jeg har støttet henne masse når det gjelder datteren hennes, lyttet, trøstet og kommet med råd. 
ja, jeg vet at datteren ikke er der min datter er.. men kan ikke jeg få lov å være litt stolt av vår jente når det får veien for henne?? 
kan hun ikke i det minste late som at hun blir litt glad og glede seg på våre vegne?? 
hva er det med folk?? Lutt av ei venninne 

Anonymkode: 63522...0a7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Betyr ikke tommel opp positivt svar...?

Anonymkode: 24bcc...10d

Jo, men litt lunkent.. i mine øyner. kunne skrevet gratulerer, bra jobba osv. 

• Liker 13
Skrevet

Hun taklet da medgangen til datteren din godt. Kanskje du bare prosjekterer?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et ordtak sier: «det er i motgang en ser hvem som er venner»... 

men jammen er det ikke det i medgang også.. Min datter besto fagprøven sin med topp resultat i dag, og vi er så stolte og glade. 
sendte melding til venninnen min og delte den glade nyheten.. så får jeg en kjedelig 👍🏼 (Tommel opp)... datteren hennes er like gammel, men sliter på skolen og med seg selv, og Venninnen min tar det tungt at datteren roter til livet sitt.. 

jeg har støttet henne masse når det gjelder datteren hennes, lyttet, trøstet og kommet med råd. 
ja, jeg vet at datteren ikke er der min datter er.. men kan ikke jeg få lov å være litt stolt av vår jente når det får veien for henne?? 
kan hun ikke i det minste late som at hun blir litt glad og glede seg på våre vegne?? 
hva er det med folk?? Lutt av ei venninne 

Du har rett i ordtaket, det stemmer meget godt.

Synes tommelen opp var grei nok, ikke overanalyser.

Anonymkode: 36d11...2a7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun var travel med noe. Tommel opp er en kjapp og enkel måte å si at noe er supert på. 

Anonymkode: 3d341...897

• Liker 5
Skrevet

Skrev du at hun hadde bestått fagprøven eller at hun hadde bestått fagprøven med topp resultat?

Skrevet (endret)

Nei kun tommel opp emoji er ikke greit. Herregud hva er det med folk.

Jeg hater tommel opp emojies. Seriøst gidd å være så respektfulle at man gir er ordentlig svar da... 

Ser bare for meg dette når jeg får en tommel opp:

"Ser ned i en bok/på TV etc. Snur hodet mot meg, nikker slapt og gir en tommel opp uten kommentar. Snur seg tilbake til boka/TV"

Altså det signaliserer at det man hadde å si ikke var viktig nok til å skrive en ordentlig melding = respektløst og frekt 

Bare fordi man ikke nødvendigvis er så engasjert kan man være høflig og svare. Normal folkeskikk. Spesielt når det gjelder venner 

Endret av sommerfugl154
  • Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Tommel opp er min standardreaksjon på sånne ting, jeg klarer ikke helt å se problemet :vetikke: Venners barns skoleprestasjoner er når sant skal sies av de ting jeg ikke engasjerer meg så voldsomt i...

Nei, det er ingenting her som tilsier at denne venninnen ikke takler at Ts sin datter har bestått fagbrevet.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun var travel, det trenger ikke bety noe. Dessuten var det ikke tommel ned, akkurat... Tåler du ikke å få en tommel opp som svar, bør du slutte å sende meldinger som dette. 

Og jo, du har rett til å ære stolt, men personlig ville jeg ikke sendt en slik skrytemelding til en venninne om datteren hennes sliter. Jeg kunne nevnt det i en samtale, men hva er vitsen med å trykke det i fleisen på folk via en melding? Det framstår bare skrytete og litt utaktisk gitt hennes egen datter. 

Jeg ville heller ikke tatt det opp på KG etterpå.

Tenker det er mye her som vitner om at du ikke er så god og tolerant venninne for henne, heller. 

Anonymkode: d0e78...ad5

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, Daria said:

Tommel opp er min standardreaksjon på sånne ting, jeg klarer ikke helt å se problemet :vetikke: Venners barns skoleprestasjoner er når sant skal sies av de ting jeg ikke engasjerer meg så voldsomt i...

Respektløst. Uavhengig av hva du syns er spennende eller ikke så er det veldig uhøflig å ikke svare ordentlig på noe hvis det betyr veldig mye for din veninne 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tommel opp er vel greit? Kanskje hun var travel og sto på butikken eller noe. Litt spesielt egentlig da, å sende henne en slik melding når du vet hun strever med eget barn og skolegang. Det er jo ikke vanlig å skryte på den måten til venner, det er sånt som besteforeldrene har glede av. Pluss at, besto fagprøven? Det holder med en tommel opp eller en enkel gratulerer. I min krets er ikke det noe veldig å skryte av egentlig. Hvorfor ikke heller lage en post på Facebook i stedenfor å sende rundt til folk?

Anonymkode: 99843...51d

Facebook? Trenger overhode ikke legge ut mitt barns eksamen resultat på fb. Men ville dele med henne som er min venninne. I min krets er det vanlig å dele slike glade nyheter. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, sommerfugl154 skrev:

Respektløst. Uavhengig av hva du syns er spennende eller ikke så er det veldig uhøflig å ikke svare ordentlig på noe hvis det betyr veldig mye for din veninne 

Kan være hun stå i kø eller noe.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje hun var travel, det trenger ikke bety noe. Dessuten var det ikke tommel ned, akkurat... Tåler du ikke å få en tommel opp som svar, bør du slutte å sende meldinger som dette. 

Og jo, du har rett til å ære stolt, men personlig ville jeg ikke sendt en slik skrytemelding til en venninne om datteren hennes sliter. Jeg kunne nevnt det i en samtale, men hva er vitsen med å trykke det i fleisen på folk via en melding? Det framstår bare skrytete og litt utaktisk gitt hennes egen datter. 

Tenker det er mye her som vitner om at du ikke er så god og tolerant venninne for henne, heller. 

Janteloven lever i høyeste grad ser jeg.

Hvorfor skal man ikke kunne glede seg over sånne ting med hverandre? Jeg har mange ting jeg sliter med som andre får til, og motsatt. Likevel under jeg andre det de får til, livet er sånn rett og slett. Det er jo ingen av disse kvinnene sin feil at døtrene er ulike mennesker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du sendte skrøytemelding om at datteren din gjorde det bra? 

For det første så er det ikke normalt å få skryt av venninner for slikt, det er sånt familien kansje bryr seg om. 

For det andre var det ufølsomt og unødvendig å lage en big deal ut av det når du vet at datteren hennes sliter. 

Hva er det med folk spør du. Så trangsynt. 

Anonymkode: 825ac...763

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men altså, jeg sender da ikke melding til venninner når datteren min gjør det bra på eksamen??? Uten noe mer, liksom? Datteren min studerer på et eliteuniversitet i utlandet og gjør det bra. Har aldri sendt melding til venninne om at å, nå har Sara fått A på oppgaven! Aldri. Og spesielt ikke til venninnen min som har en datter som har droppet ut av videregående og sliter psykisk. 

Anonymkode: 3850f...24e

Neida, men mellom enkelte venninner er dette normalt, og du kan jo spørre deg selv hvorfor du ikke sender sånt? Burde vi ikke egentlig hatt en kultur i Norge der det er greit å skryte litt av hverandre og glede seg på andres vegne?

Syns det er synd at man ikke "tør" å vise at man er glad/stolt/fått til noe ikke alle får til. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh Ok? Så jeg skal aldri si noe positivt om mine barn? Fordi hun sliter med sitt barn? 
når hun forteller om det ene barnet hun ikke sliter med har scoret 3 mål på en fotballkamp.. skal jeg da bli sur fordi min gutt ikke scoret? 
mer det å trykke opp i trynet på andre at en sender en glad melding? 

hvis hun sender en mld til meg om at hun sliter med noe.. skal jeg bli sur for at hun trykker det oppi trynet mitt? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...