AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Gutten begynte på skole i høst og tisser seg ut hver dag. Han var flinkere til å gå på do da han gikk i barnehagen. Dette skjer også hjemme. Det stinker som regel av han om kvelden når vi skal legge han. Han vet at han skal gå på do, men han gjør det ikke. Vi prater med han om dette hver dag og er så lei. Det virker som om han bare gir blaffen og pisser i buksa. Noen som har erfaring med sånt? Anonymkode: 87ac6...9b1
Kenelz Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Ja, men barnet er 5 år gammel. Har vært hos legen men finner ikke så mye ut av det. Barnet tisser mest sannsynlig pga latskap og ikke vil bort fra en lek når h*n skal på do. Det hjalp veldig å påpeke at de andre barna ikke vil leke med h*n og at på barneskolen vil alle barna plage og mene h*n lukter ekkelt. Etter det har barnet vært veldig flink til å gå på do ellers blir det ingen venner.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Jeg gjorde det selv da jeg var på den alderen. Det var fordi jeg var redd doen på skolen og kunne glemme meg til tider. Mamma snakket med læreren og fikk henne til å følge meg på do når det var friminutt. Det hjalp mye på. Måtte bli mint på å gå på do. Anonymkode: 23bfa...c12 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 Mi på 6 begynte plutselig å tisse seg ut på skolen. Viste seg at det handlet om 2 ting: turte ikke låse døra på do og at hun var livende redd for å miste lekekameratene sine når hun kom tilbake fra toalettet (stor skolegård, sart jente). Anonymkode: 09145...c44
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Min er 5, men har stadig uhell. Det er bare latskap fra hans side da, for det skjer når han er veldig opptatt i lek, eller vet at han snart skal legge seg feks, og ikke vil bruke den lille leketida han har igjen på å gå på do 😅 Sjelden det kommer mye da, for da løper han jo på do når han innser at det er for sent. Anonymkode: 0058e...647
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 Mest sannsynlig angst og redsel i forbindelse med skolestart og mange nye inntrykk og mennesker å forholde seg til. Skole kan være svært stressende og ubehagelig for mange barn, mens barnehagen er trygg og med mindre forhold. Mange barn synes også at skoledoen er veldig ekkel og skitten, noe den ofte er. De prøver heller å holde seg. Å bli sint og lei hjelper ikke i det hele tatt. Stinker han må du dusje han nedentil før han legger seg, du får bare gjøre det til en rutine. Han vokser det av seg til slutt, det finnes også underbukser som fungerer som bleier og absorberer urin. Anonymkode: 82829...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Kanskje han mangler hormonet ADH? Anonymkode: 11c49...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå