AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Del Skrevet 23. juni 2020 Mannens niese skal døpes, vi er faddere for henne. Jeg lurer på hvor mye som er vanlig å gi i dåpsgave? Foreldrene ønsket seg kun pengegaver, de sa de hadde alt annet. Anonymkode: bcde5...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Del Skrevet 23. juni 2020 500-1000 kr? Man må jo gi det som føles rett for en selv. Vil man gi gave så kan man jo det og. Jeg har aldri ønsket noe til barna mine, men blitt glad for de gavene de har fått. Fine minner for barna når de blir større 😊 I gave kan man jo gi bunadssølv? Hvis hun en gang skal ha bunad? Anonymkode: c8cd4...b9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 23. juni 2020 #3 Del Skrevet 23. juni 2020 Ca 1000 kr tenker jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Del Skrevet 23. juni 2020 Mellom 500 og 1000 kr. Anonymkode: 2d9fb...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondo Skrevet 23. juni 2020 #5 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg hadde gitt 1000 kr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. juni 2020 #6 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg har gitt fine eventyrbøker i dåpsgaver til mine tantebarn. Jeg liker ikke å gi penger i gave, særlig ikke når det er et "krav" - man kan ikke diktere gaver. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg tenkte også 1000kr å Anonymkode: bcde5...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Del Skrevet 23. juni 2020 En fin eventyrbok med personlig hilsen eller et inngravert smykke + litt penger ved siden av ville jeg gitt Anonymkode: 6ccec...7bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Del Skrevet 23. juni 2020 26 minutter siden, Daria skrev: Jeg har gitt fine eventyrbøker i dåpsgaver til mine tantebarn. Jeg liker ikke å gi penger i gave, særlig ikke når det er et "krav" - man kan ikke diktere gaver. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En fin eventyrbok med personlig hilsen eller et inngravert smykke + litt penger ved siden av ville jeg gitt Anonymkode: 6ccec...7bb Foreldrene har spesifisert at de kun ønsker pengegaver ikke noe annet. Anonymkode: bcde5...537 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 23. juni 2020 #10 Del Skrevet 23. juni 2020 Vi ga 1000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Del Skrevet 23. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene har spesifisert at de kun ønsker pengegaver ikke noe annet. Anonymkode: bcde5...537 Det er frekt, da legger de ikke mye skjul på at dåpen er en unnskyldning for å kreve inn penger. Anonymkode: ac51f...424 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. juni 2020 #12 Del Skrevet 23. juni 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene har spesifisert at de kun ønsker pengegaver ikke noe annet. Anonymkode: bcde5...537 Og det kan de si til de blir blå i ansiktet, men det er fortsatt opp til giveren å bestemme hva man (ikke) vil gi. Og uansett om de mener de har alt de og babyen trenger, kan det faktisk være at barnet når hun blir større setter pris på å ha konkrete minner av typen "denne fikk jeg av bestemor til dåpen". Jeg har flere graverte dåpsgaver jeg er veldig glad i fortsatt, en tusenlapp på konto hadde bare forsvunnet i dragsuget på et tidspunkt- Endret 23. juni 2020 av Daria 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. juni 2020 #13 Del Skrevet 23. juni 2020 40 minutter siden, Daria said: Jeg har gitt fine eventyrbøker i dåpsgaver til mine tantebarn. Jeg liker ikke å gi penger i gave, særlig ikke når det er et "krav" - man kan ikke diktere gaver. Jo, det kan man! Like mye som man kan si til bryllupsgjester at man ønsker seg penger til bryllupsreise og hagemøbler. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Foreldrene har spesifisert at de kun ønsker pengegaver ikke noe annet. Anonymkode: bcde5...537 Penger er fint å få i gave, det kan hjelpe barnet gjennom oppveksten, og senere i livet Jeg er selv fadder til en av mine nevøer, og han fikk 1500 kroner av meg. Det samme fikk han av sine to andre tanter og sin onkel. Vi avtalte det på forhånd, så alle sammen ga likt. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er frekt, da legger de ikke mye skjul på at dåpen er en unnskyldning for å kreve inn penger. Anonymkode: ac51f...424 Det handler om barnets oppvekst, ikke tigging. Familie skal fint gi penger som settes inn på en sparekonto, når det er hva dåpsbarnets foreldre vil. Plutselig kommer dagen barnet skal ta lappen og ut å studere, det er kjærkomne penger for barnet som da har blitt voksent. 4 minutter siden, Daria said: Og det kan de si til de blir blå i ansiktet, men det er fortsatt opp til giveren å bestemme hva man (ikke) vil gi. Og uansett om de mener de har alt de og babyen trenger, kan det faktisk være at barnet når hun blir større setter pris på å ha konkrete minner av typen "denne fikk jeg av bestemor til dåpen". Jeg har flere graverte dåpsgaver jeg er veldig glad i fortsatt, en tusenlapp på konto hadde bare forsvunnet i dragsuget på et tidspunkt- I dragsuget? De tusenlappene som settes inn på barnets sparekonto brukes til å ta lappen, og/eller dekke deler av studielån når den dagen kommer. Graverte dåpsgaver jeg en gang fikk er stuet vekk, dessverre. Mye er for smått til å ha rundt halsen og håndleddet, annet er mer "svart" enn sølvfarget fordi jeg ikke ser hensikten med å pusse det jevnlig, bare for å pusse det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Del Skrevet 23. juni 2020 1000-1500 Anonymkode: 5544e...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. juni 2020 #15 Del Skrevet 23. juni 2020 3 minutter siden, Millimani skrev: Jo, det kan man! Like mye som man kan si til bryllupsgjester at man ønsker seg penger til bryllupsreise og hagemøbler. Og hvis de kommer med en vase istedet, hva gjør du da? Leverer den tilbake og sier at jeg vil bare ha penger? Gaver er gaver, ikke bestillinger. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. juni 2020 #16 Del Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, Daria said: Og hvis de kommer med en vase istedet, hva gjør du da? Leverer den tilbake og sier at jeg vil bare ha penger? Gaver er gaver, ikke bestillinger. Mener det er respektløst, ja. Man skal være høflige, og gi gaver etter ønsker når det er konkrete. Den vasen blir bare stuet vekk, jeg kan selvsagt ikke gi den tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #17 Del Skrevet 23. juni 2020 31 minutter siden, Daria skrev: Og uansett om de mener de har alt de og babyen trenger, kan det faktisk være at barnet når hun blir større setter pris på å ha konkrete minner av typen "denne fikk jeg av bestemor til dåpen". Jeg har flere graverte dåpsgaver jeg er veldig glad i fortsatt, en tusenlapp på konto hadde bare forsvunnet i dragsuget på et tidspunkt- Med meg har det vært motsatt. Jeg fikk mange fine gaver til min dåp, sølvskje, graverte smykker og mye annet fint. Men alt er nå stuet vekk, før stod det å samlet støv i mange år. Penger jeg fikk har kommet godt med når jeg skulle ut på boligmarkedet, ta lappen Anonymkode: bcde5...537 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. juni 2020 #18 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg synes svaret på dette spørsmålet kommer an på deres økonomiske situasjon: Er dere i full jobb heltid, er dere studenter eller arbeidsledige etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #19 Del Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev: Jeg synes svaret på dette spørsmålet kommer an på deres økonomiske situasjon: Er dere i full jobb heltid, er dere studenter eller arbeidsledige etc? Full jobb begge to, egen bolig, ett barn. Anonymkode: bcde5...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #20 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg ville gitt 5000 og det ga jeg også 😊😊 Anonymkode: e5a21...5e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå