Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Inspirert av hva er det til middag-tråden: Hvordan lager man vårruller? Vet de har frosne på Rimi, men jeg kan ikke tenke meg at dere går for dem liksom... Blir kjempeglad for en enkel og gjerne sunn oppskrift. Ekstraspørsmål: Må man ha frityrgryte? har ikke det jeg.
Nella Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Jeg bruker olje i kjele og legger de over på tørkerull etterpå så de kan renne av seg. Det jeg pleier oftest å ha i som jeg og sambo syns blir veldig godt er: Karbonadedeig som stekes først. kinakål i strimler risnudler og et krydder jeg har kjøpt i innvandrerbutikk: "rajah" all purpose seasoning og litt karry fra en sånn liten metallboks på størrelse med sjampinjongboks (liten). Det er en litt sterkere karry. Stek karbonadedeig, ha kinakålen oppi med den så den blir stekt også. Bland det sammen med de kokte risnudlene og ha i krydder etter smak. Sånne "rislapper" til å lage de i får du kjøpt billig i innvandrerbutikk og spør du de får du også massevis med tips. MEn det blir jo forholdsvis mye olje på vårrullene da så så veldig sunt er det jo ikke... Så steker jeg i solsikkeolje.
Chiquita Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Når vi lager vårruller pleier vi å ha i: stekt kjøttdeig eller karbonadedeig kinakål i strimler kålrot i strimler gullerot i strimler litt krydder (på kjøttdeigen) Alt, unntatt kjøttdeigen, er "rå" når vi har dem på "flakene" og ferden ender i frityrgryta
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Takk snille dere. begge oppskriftene hørtes bra ut, kanskje jeg prøver meg på en kombinasjon.
Brunhilde Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 Bambusskudd og bønnespirer er et must for å få gode vårruller. Likeledes finstrimlet hodekål, litt gulro og litt champignon. Brunet karbonadedeig hører med, ikeså litt finstrimlet svinekjøtt og alt skal stekes sammen så grønnsakene faller sammen litt. Krydre med salt, pepper og smak til med soyasaus. Hiv oppi noen pillede reker til slutt... Dette er min variant over tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå