Gå til innhold

Ungen går en milliard ganger ut og inn av karet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Livsfarlig og frustrerende. Har en unge på 1,5 år, som bader i vann med olje. Hun skal absolutt gå ut og inn av karet hvert 30 sekund, og siden hun er våt og oljet så faller hun så og si hver gang. Jeg holder henne i armen for å redde fallet, men da blir hun sinna og fullstendig hysterisk, for hun vil jo løpe fritt. Så da blir det ikke noe bad, for det er ikke noe hyggelig for noen av oss. Men hun vil jo bade, og jeg vil jo at hun skal være ren. Hva gjør vi..?

Anonymkode: d8420...ff9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La være å ha i olje. La henne falle.

Anonymkode: d2254...b69

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gå i dusjen sammen med henne i stedet? :) 

Anonymkode: b6f47...a4e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La være å ha i olje. La henne falle.

Anonymkode: d2254...b69

Livsfarlig med vått gulv. Små barn bør lære seg at det går fint å slå seg, men ikke når det er ekstra farlig å falle. 

Anonymkode: b6f47...a4e

• Liker 2
Skrevet

Er det badekar inne du snakker om? Hvis ja, så vasker du ungen raskt og tar henne ut og fortsetter med kveldsstellet. Du er den voksne og du må bestemme at sånn skal det være.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dropp badet og oljen, dusj heller til hun blir litt eldre og forstår mer.

Anonymkode: e2f21...ab2

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg antar at du bader henne med olje pga eksem, så legg en håndduk nedenfor og forklar at hvis hun står på denne så glir hun ikke. Verd et forsøk. Men hun får ikke løpe når er våt. 

Hvorfor vil hun ut? Er det en del av leken? Regner med du har badeleker. Men iallfall så er sånne kopper og mugger supre. Barn elsker å helle. 

Skrevet

Kanskje du kan kjøpe noen matter som forhindrer at gulvet blir så glatt? Jeg tror du også kan kjøpe sånn matter du kan ha oppi badekaret.

Skrevet

Jeg leste overskriften og tenkte inni hodet: «la meg gjette, ca 1,5 år?» Spot on. Been there done that x 2. Helt normalt, det går over. Legg ut antiskli, pass på og la de prøve seg. En dag mister de bare interessen og blir sittende å leke med ting i stedet. Må bare holde de trygge under utprøvingen. Men dropp oljen da! Herremin... hun er ikke en baby mer ;) 

er det for kjedelig å måtte passe på mens hun holder på så dropp bad og dusj av henne innimellom. De er barn, trenger bare skylle av sandkassa liksom, de svetter jo ikke som oss. Underdeler må få seg en vask selvsagt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legg badematter ved siden av. Kan til og med kjøpe noen billige på ikea eller jysk. Våres vil gå rundt etter bading før han er tørket med et håndle. Så jeg bare tar ham ut og setter rett på badematten. Føttene er tørre før han når fliser og jeg får også tørket han en del. Vet ikke om det virker like greit med olje. Vi har nemlig sluttet med det nå. 

Anonymkode: e38a8...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...