Gå til innhold

Beste medisin mot halsbrann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som sliter med halsbrann som kan anbefale en bra medisin? Har prøvd novaluzid,men den hjelper egentlig ikke noe særlig. 

Anonymkode: c4422...f97

AnonymBruker
Skrevet

Linc eller gaviscon. 

Anonymkode: 581a7...8c5

Skrevet

Reduflux! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som sliter med halsbrann som kan anbefale en bra medisin? Har prøvd novaluzid,men den hjelper egentlig ikke noe særlig. 

Omeprazol har fungert for meg. Har bare tatt det i perioder når det har vært ille, men etter å ha brukt det i et par runder (noen uker pr. gang) så har det gitt seg :)

Anonymkode: ff1ca...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Har du halsbrann ofte er det lurt å nevne for fastlegen din.

Jeg pleier å ha en boks tilfeldig valgt reseptfritt liggende. Novalucid synes jeg er pyton.

Anonymkode: 1222e...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Titralac. 

Anonymkode: 46267...d99

AnonymBruker
Skrevet

Vet at mange føler at Love Hearts virker:)

Anonymkode: 2dfe3...df9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For akutt demping: en teskje natron i ett glass vann... Love Hearts hjelper mens du spiser dem, men ikke etter du har spist de opp ;)

Er du mye plaget, bør du kontakte legen. Ellers er vel de fleste reseptfrie midlene nevnt, så du får bare prøve deg fram... 

Anonymkode: ad257...4be

Skrevet

For ett års tid siden fikk jeg brått og uventet noen voldsomme sure oppstøt som ga en halsbrann fra helvete. Kjøpte da reseptfritt på apoteket noe som faren min anbefalte; Somac control.

De fungerte kjempebra. Kunne slutte med dem etter en stund og har ikke hatt sure oppstøt ellers halsbrann siden (bank i bordet!) og håper jeg slipper det for all fremtid, for det er grusomt å ha.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det er ikke den typen halsbrann med sure oppstøt. Det er rett og slett bare en jævlig halsbrann som kommer og går som er veldig vondt og som gjør at det svir i bringen og halsen. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Det er ikke den typen halsbrann med sure oppstøt. Det er rett og slett bare en jævlig halsbrann som kommer og går som er veldig vondt og som gjør at det svir i bringen og halsen. 

Snakk med fastlegen din. Hvis du har hatt dette lenge kan det ha laget skader i spiserøret ditt, så det kan være du bør ha en gastroskopi. Fortell legen din om når plagene begynte, hvor lebge de har vart, hva som forverrer og hva som eventuelt lindrer. 

Anonymkode: f8937...03a

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med fastlegen din. Hvis du har hatt dette lenge kan det ha laget skader i spiserøret ditt, så det kan være du bør ha en gastroskopi. Fortell legen din om når plagene begynte, hvor lebge de har vart, hva som forverrer og hva som eventuelt lindrer. 

Anonymkode: f8937...03a

Ok, det skal jeg gjøre. Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Honning og kanel pleier å hjelpe.

Anonymkode: 2662c...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Melk

Anonymkode: b6f1a...f5e

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Melk

Anonymkode: b6f1a...f5e

Det er faktisk det eneste drikke som hjelper. Fikk resept på Somac i dag, som skal ha god virkning etter 2-3 dager. Så håper det vil hjelpe. 

Annonse
Skrevet

Jeg bruker Somac, det tar litt tid før den funker, men den funker. For akutte tilfeller bruker jeg Link eller Novaluzid, begge funker fint. Drikker melk hvis jeg får mindre episoder av halsbrann med helt okei effekt.

AnonymBruker
Skrevet

Nexium er gull

Anonymkode: 920a3...4db

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, MsFoster skrev:

Jeg bruker Somac, det tar litt tid før den funker, men den funker. For akutte tilfeller bruker jeg Link eller Novaluzid, begge funker fint. Drikker melk hvis jeg får mindre episoder av halsbrann med helt okei effekt.

Novaluzid syntes jeg ikke hjalp noe, men hentet somac på apoteket i dag. Legen mente at den skal hjelpe,så det håper jeg. Halsbrann er veldig vondt når det bryter ut skikkelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...