Gå til innhold

Hvor mye leker dere med katten?

VårKonto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den første mnd vi hadde katten lekte vi masse flere ganger om dagen. Han hadde super mye energi og kom fra fosterhjem med lite plass. Nå er han ute nesten hele tiden og sover konstant, så nå er det lite lek. Men leker fortsatt med han om det er dårlig vær og han er inne over tid eller om vi har han med på hytta hvor han ikke får lov å gå ut :)

Anonymkode: e5b9f...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aniita
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner to som er atferdskonsulenter på katt og en som er veterinær, så ja, har snakket mye med dem om dette siden jeg har stor interesse for katter selv. 

Anonymkode: f6b69...6b8

Har hatt katter hele livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Aniita skrev:

Har hatt katter hele livet. 

Trenger ikke bety at man vet så mye om dette, jeg visste heller ikke så mye om slikt selv før jeg ble tvunget til å sette meg inn i kattens generelle helse ettersom min katt som jeg fikk i mitt voksne liv har vært mye syk. 

Om du ikke vil høre på meg, kan du iallefall sjekke ut katteguruen Jackson Galaxy på YouTube 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kom visst ikke med, men mente å si at jeg også har hatt katter hele livet, vokst opp med dem. Men visste ikke egentlig så mye før jeg satte meg ordentlig inn i det. Det er gjengs, vennene mine ser nettopp dét ganske ofte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger ikke bety at man vet så mye om dette, jeg visste heller ikke så mye om slikt selv før jeg ble tvunget til å sette meg inn i kattens generelle helse ettersom min katt som jeg fikk i mitt voksne liv har vært mye syk. 

Om du ikke vil høre på meg, kan du iallefall sjekke ut katteguruen Jackson Galaxy på YouTube 😊

Bedreviter.... kanskje personen kjenner sin katt best? 

Anonymkode: 12f74...8a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedreviter.... kanskje personen kjenner sin katt best? 

Gjør som dere vil. Men sjekker dere fakta ser dere at jeg har rett. Ingen katter er tilstrekkelig tilfredsstilt uten noen form for aktivitet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aniita
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er katten min som ikke gidder å leke. Hun er forresten perser. Hun bryr seg ikke om undulatene heller. Liker best å kose. Det er hun som hele tiden følger etter meg og legger seg ned der. Jeg leser henne veldig godt og kjenner henne ut og inn. Katten min får absolutt dekket behovene sine og tror ikke det er så mange katter i verden som får like mye oppmerksomhet som henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leker litt hver dag om vinteren, da er hun mye inne. På sommeren er hun mye ute og har mest behov for kos og hvile inne.

Anonymkode: d7469...e87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to puser.  Den ene er veldig lite interessert i lek, mens den andre prøver jeg å leke litt med en gang om dagen. De leker ikke med hverandre. De er foreløpig innekatter, men planen er at de skal ut i løpet av sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som dere vil. Men sjekker dere fakta ser dere at jeg har rett. Ingen katter er tilstrekkelig tilfredsstilt uten noen form for aktivitet. 

Katten min får tilstrekkelig med aktivitet så meg trenger du ikke belære, men du virker til å ikke ha kunnskap om hvor forskjellige katter kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en eldre utekatt,  den er sjeldent interessert i lek, men skjer en gang i blant. 

Den krever mye kos og oppmerksomhet, og foretrekker nok det fremfor lek i 99 av 100 tilfeller. 

Anonymkode: 440fc...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten min får tilstrekkelig med aktivitet så meg trenger du ikke belære, men du virker til å ikke ha kunnskap om hvor forskjellige katter kan være. 

Jeg ser at du blir passiv aggressiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle katter trenger selvsagt aktivitet med mindre de lider av en sykdom der de er utslitt eller lignende. Noen katter har sykdommer som eiere ikke merker. En katt som sover mye og er slapp, men spiser normalt og fremstår som glad vil nok ikke bli sett på som syk av de fleste eiere. Men det er ikke normal adferd for en katt. Noen ganger slipper man unna med at de er underholdt når de er ute, men jeg tror egentlig alle katter har godt av å bli lekt med av eier. Det knytter bånd og gir dem en mer stimulerende hverdag. Har hatt en katt som ikke likte leke i begynnelsen, den hadde åpenbart sosiale problemer der den ikke forstod kattespråk skikkelig. Tok en stund før den lærte å være rundt mine andre katter. Om det finnes autisiske katter så var den en slik... Men til og med den likte lek når den  begynte å forstå lek. 

Anonymkode: 49b9d...838

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle katter trenger selvsagt aktivitet med mindre de lider av en sykdom der de er utslitt eller lignende. Noen katter har sykdommer som eiere ikke merker. En katt som sover mye og er slapp, men spiser normalt og fremstår som glad vil nok ikke bli sett på som syk av de fleste eiere. Men det er ikke normal adferd for en katt. Noen ganger slipper man unna med at de er underholdt når de er ute, men jeg tror egentlig alle katter har godt av å bli lekt med av eier. Det knytter bånd og gir dem en mer stimulerende hverdag. Har hatt en katt som ikke likte leke i begynnelsen, den hadde åpenbart sosiale problemer der den ikke forstod kattespråk skikkelig. Tok en stund før den lærte å være rundt mine andre katter. Om det finnes autisiske katter så var den en slik... Men til og med den likte lek når den  begynte å forstå lek. 

Anonymkode: 49b9d...838

Dette. Min katt leker ikke inne siden katter sover ganske mye i løpet av et døgn, så han vil helst sove når han først er inne, særlig nå på sommeren. Men jeg kan absolutt leke med han så hender at jeg gjør det når han blir litt "erten", men er som sagt mest på vinterhalvåret og ikke på denne tiden av året. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi føler vi leker for lite med vår, leker hver dag siden han foreløpig er lite ute. Men etter at han ble voksen ble han fort lei av å leke. Han leker litt, men vil helst bare ha kos og oppmerksomhet 😛

Anonymkode: c059f...f4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at du blir passiv aggressiv. 

Oj bra comeback 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Aniita skrev:

Innekatt, en stykk.

Leker vel aldri, det gjorde hun bare første året.

Men kos elsker hun :) Koser med henne så å si hele tiden. Hun legger seg ved siden av meg og forlanger kos dagen lang.

Jeg må si jeg ble litt overrasket over dette svaret! Og katten din utagerer ikke på andre måter? Har sett en del på cats from hell, og jeg trodde virkelig at alle katter måtte lekes med. Høres jo ut som en drøm å ligge å kose hele dagen så lenge det ikke går utover noe annet! :)

Ser det blir en diskusjon her på det, det var tråden egentlig ikke ment for. Kanskje dere kan lage en annen tråd om dette. Kanskje vi lærer noe nytt!

Endret av Yuumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har innekatt, en mons på snart ett år.

Leker ca 30 min om dagen, pluss at han får lufte seg ute i bånd. Noen dager vil han leke masse, andre dager ikke, så det går litt opp og ned :) 

Han kan virke litt «sint» når han leker.. og småbiter en del. Noen som har erfaring med det?

Anonymkode: 2d3c7...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj bra comeback 😂

Takk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...