Gå til innhold

Hvor mye leker dere med katten?

VårKonto

Anbefalte innlegg

Hvor lenge og hvor mange ganger om dagen? Og har du en katt eller flere? 😊

Edit: det kan jo være veldig relevant om det er inne eller utelatt 👍

Endret av VårKonto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har én katt. Leker når hun er i lekehumør. Hun sover mye når hun er inne, og er mye ute i løpet av dagen. 

Anonymkode: e1257...2d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har én katt. Leker når hun er i lekehumør. Hun sover mye når hun er inne, og er mye ute i løpet av dagen. 

Anonymkode: e1257...2d4

Aah, ja hvis katten er mye ute så trenger den sikkert mye mindre lek 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to innekatter i over 10 år, jeg lekte med dem hver dag for å holde de aktivisert og fornøyde. Lekte når jeg kom hjem fra jobb, flere ganger om kvelden så lenge kattene selv ville. Det krever litt når man er gjerne trøtt og sliten, men det er ansvaret man har når man har innekatter og bodde veldig traffikert til.

Mye var også gjort ved å daglig gjemme mange små snacks biter over hele leiligheten - de lette høyt og lavt og det holdt de også litt aktivisert når jeg var på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Hadde to innekatter i over 10 år, jeg lekte med dem hver dag for å holde de aktivisert og fornøyde. Lekte når jeg kom hjem fra jobb, flere ganger om kvelden så lenge kattene selv ville. Det krever litt når man er gjerne trøtt og sliten, men det er ansvaret man har når man har innekatter og bodde veldig traffikert til.

Mye var også gjort ved å daglig gjemme mange små snacks biter over hele leiligheten - de lette høyt og lavt og det holdt de også litt aktivisert når jeg var på jobb.

Ja, jeg er helt enig! Har fått helt hekta på cat from hell og ser hvor viktig mye lek er 😊 men, jeg ble veldig nysgjerrig på det siste du da med at de lette etter gjemte godbiter! Hvordan fikk du de til å lete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, VårKonto skrev:

Hvor lenge og hvor mange ganger om dagen? Og har du en katt eller flere? 😊

Edit: det kan jo være veldig relevant om det er inne eller utelatt 👍

Den kastrerte hannkatten min er aktiv ute, og sover mye inne. Så leker sjelden med han inne, blir mest kos. Skulle nesten ønske han hadde vært mer aktiv inne enn ute, for nå for tiden fanger han noe helt enormt med mus og fugl... Og legger de igjen halvspist utenfor døra mi... 

Anonymkode: f6b69...6b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har begge behov for å leke med hverandre tror jeg. Blir nok sikker 30 min i døgnet. Går mange turer og så er hun ofte med på jobb, så vi sosialiserer mye ellers også.

Hun er utekatt og har meg og en kattevenn i nabolaget.

Anonymkode: 18454...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med å legge godbitene synlig - når de begynte å spise så følgte de etter meg og jeg la godbitene synlig på ulike steder i ulike høyder- etterhvert la jeg noen synlig, og noen skjult i nærheten av de synlige- de lukter seg frem :) Og ikke lenge etter så skjønte de det når jeg tok frem de ulike snacksposene og begynte å gjemme godbitene her og der. Da brukte de lang tid på å lukte seg frem, lete lavt og høyt på tidligere og nye steder :) 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 1 innekatt. Leker aldri, fordi han vil aldri leke. Har prøvd alt! Kjøpt leker til mang tusen til sammen, men nei, han nekter å leke samme fader hva jeg gjør. Bare kos, spising og soving. 

Kan hende han leker litt med ene hunden en gang i blant, men det sjeldent. 

Anonymkode: a6880...5c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpt leker til mang tusen til sammen,

haha samme her, det gøyeste var dog en blå ikeapose (alltid under tilsyn), ulike esker og for ikke å glemme - en bevegende hånd under dyna!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Jeg begynte med å legge godbitene synlig - når de begynte å spise så følgte de etter meg og jeg la godbitene synlig på ulike steder i ulike høyder- etterhvert la jeg noen synlig, og noen skjult i nærheten av de synlige- de lukter seg frem :) Og ikke lenge etter så skjønte de det når jeg tok frem de ulike snacksposene og begynte å gjemme godbitene her og der. Da brukte de lang tid på å lukte seg frem, lete lavt og høyt på tidligere og nye steder :) 

Dette er jo helt genialt! Jeg tror rufus kommer til å takke deg for den gode ideen 😂🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, VårKonto skrev:

Dette er jo helt genialt! Jeg tror rufus kommer til å takke deg for den gode ideen 😂🙈

😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har begge behov for å leke med hverandre tror jeg. Blir nok sikker 30 min i døgnet. Går mange turer og så er hun ofte med på jobb, så vi sosialiserer mye ellers også.

Hun er utekatt og har meg og en kattevenn i nabolaget.

Anonymkode: 18454...66a

Kan jeg spørre hvilken jobb du har siden hun er med deg på jobb? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Før hun fikk ut, flere ganger om dagen, alt ettersom hva hun hadde behov for. 

når hun ved 10 mnd alder fikk begynne å gå ut med oss hadde hun mindre behov for lek da hun ble fortere sliten av alle sanseintrykk. 

nå når hun er ute omtrent hele dagen på grunn av fint vær så trenger vi nesten ikke å leke, hun går lei etter 10 min 😅 

om vinteren må vi leke mer, da er hun knapt nok ute. 

Anonymkode: 12f74...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to innekatter. De leker mye med hverandre (og nettopp det er grunnen til at jeg har to), men de er glade i å jakte litt eller leke apport med meg også. Varierer fra dag til dag hvor mye vi leker, ofte er de fornøyde med å løpe etter hverandre og kommer til meg for kos etterpå.

Anonymkode: a2fb3...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger i året. Men den er arbeidende gårdskatt så aktiviserer seg selv. Kommer bare inn for å sove og spise. Av og til på vinteren når den er mye inne og har lite å jakte på, leker den litt med oss eller hundene. 

Anonymkode: 422ec...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Aniita

Innekatt, en stykk.

Leker vel aldri, det gjorde hun bare første året.

Men kos elsker hun :) Koser med henne så å si hele tiden. Hun legger seg ved siden av meg og forlanger kos dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Aniita skrev:

Innekatt, en stykk.

Leker vel aldri, det gjorde hun bare første året.

Men kos elsker hun :) Koser med henne så å si hele tiden. Hun legger seg ved siden av meg og forlanger kos dagen lang.

Alle katter vil leke så sant eieren leker med den. Og alle katter trenger å leke. I alle fall når de kun er inne, ingen katter som får behov tilfredsstilt av bare å ligge å sove og kose hele tiden

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle katter vil leke så sant eieren leker med den. Og alle katter trenger å leke. I alle fall når de kun er inne, ingen katter som får behov tilfredsstilt av bare å ligge å sove og kose hele tiden

Du tar feil. Ikke "alle" katter trenger å leke. Er du kattehvisker, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Aniita skrev:

Du tar feil. Ikke "alle" katter trenger å leke. Er du kattehvisker, kanskje?

Jeg kjenner to som er atferdskonsulenter på katt og en som er veterinær, så ja, har snakket mye med dem om dette siden jeg har stor interesse for katter selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...