Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 før de blir tomme, mener jeg... Hos meg varer alt "evig". Vanlig dusjgele varer kanskje en måned ved daglig bruk, deodoranten varer kanskje 3-4 måneder, shampo varer sikkert det samme, mens balsamen alltid blir tom før shampoen. Ansiktsproduktene (de største størrelsene fra Dermalogica) varer i minimum et halvt år, mens mascara blir kastet etter 2-3 måneder. Jeg leste på et annet forum at folk brukte en flaske dusjsåpe på to uker, eller en deodorant (roll-on) på tre, og da begynte jeg å lure på om jeg kanskje bruker for lite av tingene? Det føles ikke slik...
Rosenrød Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Mine ting varer også leeenge, jeg må si at jeg så lyset da jeg begynte å handle shampo/balsam på LF! Før brukte jeg minst en flaske av hver av disse i måneden, men nå har jeg hatt Redkenflaskene mine i tre måneder! Herlig!! Ellers vil jeg si at jeg har tingene ca like lenge som deg. Det jeg føler at aldri forsvinner er øyenskygger og leppestifter, sikkert fordi jeg har så mange av disse, og veksler på hvilke jeg bruker... Har også mascaraene lenge, de er liksom aldri oppbrukte når jeg må kaste dem pga "bakterifare".
Gjest Vinga Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Kanskje det er det at du bruker produktene på mindre overflateareal enn folk flest? Neida. Min liste: Rens til ansikt: 3 måneder, ca Tonic og fukt til ansikt: 2 måneder, maksimum Dusjsåpe: 250 ml brukes opp på ca. 3 uker, og da er vi to voksne personer som bruker av den daglig Shampo og balsam: Det kommer an på hvilket merke det er, faktisk... Men ca. 2 1/2- 4 måneder, kanskje? (350 ml shampo og 250 ml balsam, balsamen forsvinner først) Har ganske langt, tykt hår som jeg vasker 3-4 ganger i uka. Bruker frisørshampo. Alle former for make-up kan jeg ha i evigheter, minus lipgloss og mascara (lipgloss bruker jeg daglig, mascara brukes daglig og byttes hver 3. mnd)
Gjest Melk Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Pudder, øyenskygge og rouge varer "evig". Lebestift varer ca 1 år. Må innrømme at jeg ikke kaster mascaraen, så lenge jeg aldri har hatt noe problemer mht bakterier og øyne, har jeg de til de er tomme. Såpe og slikt vet jeg ikke hvor lenge varer, 3-5 uker kanskje? Deo varer nok i 3-4 uker. Shampo blir slutt før balsam (men så bruker mannen min samme shampo som meg).
Morea Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 Alt jeg bare bruker selv varer egentlig ganske lenge. Sminke må gjerne kastes fordi den er blitt for gammel, det samme med enkelte bodylotions som jeg ikke bruker så ofte. Shampo kan jeg ha i tre måneder i hvertfall. Selv om jeg har lenger hår nå enn før. Deodoranter har jeg leeenge. Men har ikke fått tilbakemeldinger om at jeg stinker. Dusjsåper har jeg i en måned i hvertfall. Den faktor som påvirker kostnadene mest er sambo. Han er en typisk mann, og tror at håret og kroppen blir renere desto mer man bruker av produktet. Les: mine produkter. Det var greit da jeg hadde rødt hår for da sa jeg at min dyre shampo var fargeshampo og kunne gi ham oransje hår.
starie Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 Hvordan i alle dager får dere shampo til å vare lengre enn balsam? :o Min shampo er tom lenge før..
Tigerlily Skrevet 4. juli 2005 #7 Skrevet 4. juli 2005 Mine produkter varer også i en evighet. Selv de jeg bruker daglig varer leeeenge. Deodorant har jeg i 3 mnd, fuktighetskremene mine kan vare i 1.5-2år med daglig brukt, lipgloss har jeg så mye av at de kastes før de er oppbrukt. Jeg tror kanskje forskjellen er at mange billigere produkter er mindre drøye enn de dyrere? Jeg bruker opp butikksjampo og -balsam fortere enn frisørvariantene, men det er kanskje bare måten jeg bruker produktene på.
Gjest joda Skrevet 4. juli 2005 #8 Skrevet 4. juli 2005 Jeg tror kanskje forskjellen er at mange billigere produkter er mindre drøye enn de dyrere? Helt klart. Lenge siden jeg sluttet å bruke kosmetikk/ansiktsprodukter fra dagligvareaktige butikker, da. Men i tillegg til at man ofte ikke er fornøyd med slike produkter og derfor kaster og bytter før det er tomt, er de mye mindre drøye i bruk. Bruker ansiktsrensgreier fra Clinique - har inntrykk av at de holder i årevis, jeg. Kaster ikke mascaraen, men er litt obs på faren. Sminke varer "evig", men så bruker jeg heller ikke daglig eller mye.
Shoegal Skrevet 4. juli 2005 #9 Skrevet 4. juli 2005 Jeg leste på et annet forum at folk brukte en flaske dusjsåpe på to uker, eller en deodorant (roll-on) på tre, og da begynte jeg å lure på om jeg kanskje bruker for lite av tingene? Det føles ikke slik... eller at andre bruker for mye? mitt forbruk høres ut som ditt, bortsett fra balsamen(hvordan klarer du å bruke opp den før sjampoen? ) tror også vi bruker tilnærmet samme produkter, sånn at forbruket faktisk kan sammenliknes...
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2005 #10 Skrevet 4. juli 2005 mitt forbruk høres ut som ditt, bortsett fra balsamen(hvordan klarer du å bruke opp den før sjampoen? ) tror også vi bruker tilnærmet samme produkter, sånn at forbruket faktisk kan sammenliknes... Vel, jeg bruker Kerastase, og der er balsamen i mindre flaske enn shampoen. Og derfor blir den fortere tom selv om jeg vasker håret i to omganger, men nøyer meg med en omgang balsam. Jeg tror jeg har Norges mest filtrete hår, nå vurderer jeg seriøst å klippe meg HELT kort igjen (time i morgen)...
Shoegal Skrevet 4. juli 2005 #11 Skrevet 4. juli 2005 Vel, jeg bruker Kerastase, og der er balsamen i mindre flaske enn shampoen. Og derfor blir den fortere tom selv om jeg vasker håret i to omganger, men nøyer meg med en omgang balsam. Jeg tror jeg har Norges mest filtrete hår, nå vurderer jeg seriøst å klippe meg HELT kort igjen (time i morgen)... ok forklaringen godtas så gøy med sommersveis da, alltid godt å bli stelt litt med - selv om det koster! lykke til hos frisøren!
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2005 #12 Skrevet 5. juli 2005 Gode spørsmål! Jeg har alltid vært imponert over folk som vet hvor lenge de har tid. Selv har jeg forbruks-amnesi. Aner ikke hvor lenge de varer.. Men det er sjeldent jeg kjøper deodorant, shampoer og balsamer..så de var nok i flere måneder. Renseprodukter varer i hvert fall lenge nok til at jeg går lei. Problemet mitt er at jeg sjeldent bruker opp ting.. Ansiktsrens ender alltid livet sitt som kroppssåpe, og shampoer har en tendens til å degraderes til reiseshampo. Tror det eneste jeg faktisk bruker fra første til siste dråpe er Lactasyd, men husker ikke hvor ofte det kjøpes heller. (Hehe, informativt svar fra meg nå..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå