Gå til innhold

Jeg har ingen kvaliteter gode nok for en arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke.

Jeg ytrer en misnøye for CV-en min, og flere svarer med at de ville ansett folk med hull i den. Jeg ytrer misnøye i mannglende arbeidserfaring, og folk sier det ikke betyr noe. Jeg ytrer misnøye med manglende kvaliteter, og folk mener de ser personen fremfor det som kan dokumenteres. F***! Ingen gjør egentlig det! Folk vil bare ansette superhelter.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer, arbeidslivet er helt ødelagt.

Anonymkode: d4b5c...d83

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig

Anonymkode: 715b8...87f

• Liker 2
Skrevet (endret)

For noe tull, arbeidgivere er opptatt av lite fravær, motivasjon, innsats og erfaring. Erfaringen kan gjerne være fra noe helt annet til tider. Tipper mange er vel kravstore i starten og ikke tar hva som helst

Alle som virkelig vil jobbe får jobb i Norge

Endret av Loff77
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Loff77 skrev:

For noe tull, arbeidgivere er opptatt av lite fravær, motivasjon, innsats og erfaring. Erfaringen kan gjerne være fra noe helt annet til tider. Tipper mange er vel kravstore i starten og ikke tar hva som helst

Morsomt🙄

Anonymkode: 298ef...18a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Loff77 said:

For en latterlig ignorant påstand. Vet ikke hvilken stein du har levd under de siste årene, men det er langt i fra lett å få jobb i Norge, nå spesielt etter korona skjedde, men også lenge før dette.....

Anonymkode: d2067...14f

• Liker 11
Gjest Boron
Skrevet (endret)
1 time siden, Chriistiinee skrev:

Folk vil bare ansette superhelter.

Ja, dessverre. Ansatte skal innfri en haug med både synlige og usynlige krav, samtidig som dem skal tilby arbeidsgiver noe ekstra utover kravene. Det skal presteres mest og best mulig slik at arbeidsgiver får mest mulig valuta for pengene. I tillegg skal du ikke hete det, ikke se slik ut, ikke ha hemninger og helst ikke være et menneske. Du skal være morsom, ekstrovert, profesjonell, dyktig, smart, jordnær og fornuftig. Er du underkvalifisert så blir du luket bort, er du overkvalifisert blir du tatt bort. Har du ikke nok erfaring så blir du luket bort, har du for mye erfaring blir du tatt bort.

Du må treffe blink på alt skal du ha en sjanse. At du treffer på mye er ikke godt nok.

Trøsten er at dette gjelder alle som søker jobb, ikke bare du, og kun 1 får jobben blant alle dere som søker.

Endret av Boron
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb er det du kunne tenke deg da?

Jeg har i hvert fall fått flere jobber med hull i CVen. Har ikke fullført videregående heller. Har en del arbeidserfaring da, men ikke alltid relevant arbeidserfaring til de jobbene jeg har fått.

Skjønner ikke helt hva du mener med manglende kvaliteter her?

Min erfaring er at man må vise vilje til å stå på, fremheve sine gode sider og selge seg selv godt, med de feilene og manglene man har i CV og erfaring, så pleier det å løse seg til slutt. Har jobbet i ulike serviceyrker, som personlig assistent via kommunen, i barnehage og med vaskejobber, så vet du om dette blir veldig irrelevant for deg og de jobbene du ønsker. 

Anonymkode: af81d...f3a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en latterlig ignorant påstand. Vet ikke hvilken stein du har levd under de siste årene, men det er langt i fra lett å få jobb i Norge, nå spesielt etter korona skjedde, men også lenge før dette.....

Ikke noe problem, problemet er att folk ikke tar hva som helst eller hvor som helst i landet. Har levd i arbeidslivet siden jeg var ung og har aldri hatt problemer med jobb eller en eneste dag uten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å få jobb, jo. Det er et så stort underskudd etter arbeidskraft i Norge at vi de siste tiårene har importert hundretusener av arbeidere fra Europa. Får du ikke jobb i et marked som hyler og skriker etter folk - be om hjelp fra en nøytral part som ikke er edd for å snakke fra levra. Og fiks det som er galt. 

Anonymkode: f35f5...c70

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig enig i att det er litt trått i enkelte yrker nå pga korona og sommerferie, men det er forbigående

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Loff77 skrev:

Ikke noe problem, problemet er att folk ikke tar hva som helst eller hvor som helst i landet. Har levd i arbeidslivet siden jeg var ung og har aldri hatt problemer med jobb eller en eneste dag uten. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å få jobb, jo. Det er et så stort underskudd etter arbeidskraft i Norge at vi de siste tiårene har importert hundretusener av arbeidere fra Europa. Får du ikke jobb i et marked som hyler og skriker etter folk - be om hjelp fra en nøytral part som ikke er edd for å snakke fra levra. Og fiks det som er galt. 

Joda, det er lett å få seg visse typer jobber. Men disse jobbene har generelt stor gjennomstrømming av folk av en grunn. Det er ganske fysisk krevende og ustabile jobber som ikke alle takler. Å få noe fulltid og fast er også en stor utfordring.

Anonymkode: 6a1cc...eed

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerer fordi mange av de jeg vokste opp med, som mobbet meg, har jobb. De har meritter opp til haken, venner som kan støtte dem, samboere og diverse, og folk vil ansette dem. Jeg derimot sliter psykisk pga deres mobbing og alt som måtte følge med, som ensomhet, dårlig akademiske ferdigheter, dårlige andre ferdigheter osv. Betyr det ingenting at jeg faktisk er ganskesnill? Gir det meg større sjanse å være en mobber?

• Liker 2
Gjest Boron
Skrevet (endret)
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke denne importen av arbeidskraft så veldig mye å si med tanke på tilgjengelighet av jobber. Importen skjer utelukkende pga økonomiske årsaker, eventuelt en måte for å omgås Arbeidsmiljøloven. Det sier seg selv at når en norsk arbeidsgiver leier inn arbeidskraft fra et utenlandsk firma, så skjer kontroll av avlønning, arbeidsmengde og arbeidstid gjennom dette utenlandske firmaet. 

På dette grunnlag: uansett hvor mange nordmenn som hadde hamret på døra hos firmaet etter jobb, så ville ikke dette firmaet ansatt en eneste norsk sjel.

Endret av Boron
Gjest Boron
Skrevet
1 minutt siden, Chriistiinee skrev:

Jeg reagerer fordi mange av de jeg vokste opp med, som mobbet meg, har jobb. De har meritter opp til haken, venner som kan støtte dem, samboere og diverse, og folk vil ansette dem. Jeg derimot sliter psykisk pga deres mobbing og alt som måtte følge med, som ensomhet, dårlig akademiske ferdigheter, dårlige andre ferdigheter osv. Betyr det ingenting at jeg faktisk er ganskesnill? Gir det meg større sjanse å være en mobber?

Okei. Jeg skjønner at dette stikker litt.

Men du må faktisk slutte med å sammenligne deg med andre. Hverken jevngamle, mobbere, suksessfulle eller uansett andre. Du kommer aldri til å føle deg vellykket hvis du fortsetter med dette.

Bruk kun deg selv som målestokk, og gjør det beste utav dine ressurser, dine kunnskaper og egenskaper. 

Hva andre mener, sier eller gjør kan du ikke styre uansett, og det er ikke din jobb å dvele med det. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange som vil vite hvor dette underskuddet befinner seg....   Du kan jo bare legge inn link til dette hemmelige arbeidsmarkedet hundretusener tydeligvis ikke vet om slik at søknader kan bli sendt...

Anonymkode: 298ef...18a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Boron skrev:

Okei. Jeg skjønner at dette stikker litt.

Men du må faktisk slutte med å sammenligne deg med andre. Hverken jevngamle, mobbere, suksessfulle eller uansett andre. Du kommer aldri til å føle deg vellykket hvis du fortsetter med dette.

Bruk kun deg selv som målestokk, og gjør det beste utav dine ressurser, dine kunnskaper og egenskaper. 

Hva andre mener, sier eller gjør kan du ikke styre uansett, og det er ikke din jobb å dvele med det. 

Ts har et godt poeng. Man får gjerne jobb gjennom nettverk. Har man ikke nettverk, ingen jobb. 

Anonymkode: b30ca...02c

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Gjest Boron
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts har et godt poeng. Man får gjerne jobb gjennom nettverk. Har man ikke nettverk, ingen jobb. 

Anonymkode: b30ca...02c

Ja, og det har jeg svart på. Men TS sammenligner sin egen suksess med andres suksess. Det er noe av det verste man kan gjøre, for der er alltid noen som gjør det bedre enn deg selv. Det jeg skrev var ment i beste mening.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Chriistiinee skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Du kan starte med å slutte med den bitterheta di. Prøv å vær litt blid og positiv.  

Anonymkode: d4db3...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...