AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 På standardiserte søknadssider for større butikkjeder kommer det opp at man skal skrive kort søkndstekst i tillegg til at man kan laste opp søknadsbrev. Men det blir bare gjentakelse av det som står i søknadsbrevet det man skriver i søknadsteksten? Anonymkode: 38982...4ff
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Sender ikke søknadsbrev når det er felt for søknadstekst. Anonymkode: 58f24...6a0
Myrmica Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Jeg synes et kort sammendrag av søknadsbrevet er greit som søknadstekst. Evt kan du skrive "Se vedlagt søknad". Har selv jobbet med å ansette folk, og foretrekker søknadsbrev lagt ved, fremfor kun søknadstekst. Søknadsbrev er lettere å skrive ut/lagre om arbeidsgiver ønsker det. Synes i grunn det er teit med begge deler, men de fleste rekrutteringsverktøy er nå en gang bygd opp sånn...
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Skriver kun søknadstekst, og har aldri lastet opp søknadsbrev. Blir både innkalt til intervjuer og får jobbtilbud likevel. Jeg har lagret en halvferdig standardtekst som jeg kopierer og limer inn, og som blir brukt som utgangspunkt når jeg skriver søknadsteksten, men teksten tilpasses selvsagt fra søknad til søknad. Anonymkode: 98e10...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå