AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Vi er et ganske nytt par, og ble samboere da korona kom, det bare falt seg naturlig. Han har en hobby som er veldig tidkrevende (skru bil), men han jobber også med det, så jeg synes det blir litt i meste laget. (Ja, jeg skulle gjerne OGSÅ hatt litt oppmerksomhet, sånn er det.) Så fort en kompis sender en melding er han i farta, og uansett hva vi gjør sammen så må han alltid hjelpe noen, jeg blir alltid tilsidesatt. Det er snakk om nesten hver dag hele uka, det går nesten aldri en dag uten at noen skal ha noe fra han. I dag skal vi visst ikke spise middag sammen engang, fordi han skal skru bil. Det føles dritt, og veldig merkelig at han er så opptatt av interessene sine fremfor det ganske nyetablerte forholdet sitt. Jeg har tatt det opp veldig mange ganger, senest på søndag, og i går prøvde han vel sånn halvveis å gjøre det bra igjen før han IGJEN fikk melding av en kompis, og jeg så på hele han at han ville dra, men ble hjemme til min store forundring. I dag er det på'n igjen. Er jeg for kravstor, kan man løse dette eller har vi ingen fremtid sammen? Anonymkode: 4b7f6...8b9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Menn som har masse å drive med fritiden har ikke tid til dame. La han få leve livet sitt å gå videre 🙂 Dette har jeg MYE erfaring med, han har sitt liv fra før. Dette får du ikke endret. Hans venner er jo mer viktig enn deg, de skal han ha resten av livet. Kvinner kommer og går. Så, la han være du. Ja, du er ekstremt kravstor. Move on! Anonymkode: 03381...e35 16
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Har du snakket med han om det? Hva sier han? Vi sklei inn i den uvanen på et tidspunkt. Ikke at vi ikke likte å bruke tid sammen, vi har alltid hatt det veldig gøy sammen. Men begge er supertravle - jobb, trening, venner, med mer. Og da er det så lett at den andre ble residualen, da man alltids møttes hjemme før eller senere. Så nå avtaler vi datenights, middager, turer, med mer, og legger det inn i kalenderen. Og det er like forpliktende som en avtale med noen andre. Kan faktisk være så enkelt som at han hører om vi kan sove ut og drikke kaffe på senga en søndag morgen - ellers er jeg oppe, med kaffe+mail+trening, før klokka slår 7. Har fungert fint i 10+ år. Anonymkode: 62a2e...b9f 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med han om det? Hva sier han? Vi sklei inn i den uvanen på et tidspunkt. Ikke at vi ikke likte å bruke tid sammen, vi har alltid hatt det veldig gøy sammen. Men begge er supertravle - jobb, trening, venner, med mer. Og da er det så lett at den andre ble residualen, da man alltids møttes hjemme før eller senere. Så nå avtaler vi datenights, middager, turer, med mer, og legger det inn i kalenderen. Og det er like forpliktende som en avtale med noen andre. Kan faktisk være så enkelt som at han hører om vi kan sove ut og drikke kaffe på senga en søndag morgen - ellers er jeg oppe, med kaffe+mail+trening, før klokka slår 7. Har fungert fint i 10+ år. Anonymkode: 62a2e...b9f Har snakket med han om det, senest i går etter enda en kompis sendte melding, for jeg så på hele han at han vurderte å dra og ble ordentlig lei meg. Han ble også lei seg for at jeg følte det sånn.... det var vel egentlig slik at vi var på date da han fikk den meldingen, men si den vi var på vei hjem tenkte han vel at det ikke gjorde noe om han dro igjen. Klokka var allerede ganske mye, så jeg skulle helst sett at han bare la seg i senga med meg uavbrutt, men isteden endte det jo i tårer. Og som sagt, i dag er det helt likt, han kommer ikke hjem fra jobb, skal ikke spise middag med meg og jeg ser han ikke før leggetid. Kjenner at jeg ikke orker dette igjen da mitt forrige forhold var med en treningsnarkoman som alltid satt meg til side - TS Anonymkode: 4b7f6...8b9 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Jeg synes du høres needy og klengete ut. Hadde aldri orket å leve med en som skulle sitte i sofaen med meg hele tiden, insisterer på å spise middag sammen HVER jævla dag etc. Man kan da vel ha et liv selv om man har gått kjæreste? Jeg elsker mannen min, og liker å tilbringe tid med ham, men ikke HELE tiden Anonymkode: 4d7be...39a 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du høres needy og klengete ut. Hadde aldri orket å leve med en som skulle sitte i sofaen med meg hele tiden, insisterer på å spise middag sammen HVER jævla dag etc. Man kan da vel ha et liv selv om man har gått kjæreste? Jeg elsker mannen min, og liker å tilbringe tid med ham, men ikke HELE tiden Anonymkode: 4d7be...39a Ja, men er det rett å avbryte våre avtaler for å "ha et liv"? Da har jeg misforstått Anonymkode: 4b7f6...8b9 18
McMary Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Du er ikke kravstor. Hvorfor være kjærester om man ikke vil være sammen flere dager i uka?! At han ikke en gang vil det nå som dere er nyforelskede er jo ganske talende for hvordan det blir om et år.. Det er jo ikke snakk om at man må være sammen 24/7, men at man faktisk i første omgang er sammen kjæresten, også avtaler man ting med venner innimellom. Hvis ikke er det jo bare sex og litt selskap da? Høres ut som han føler seg tvunget til å være sammen deg, ikke at det er det han har mest lyst til. 23
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, McMary skrev: Du er ikke kravstor. Hvorfor være kjærester om man ikke vil være sammen flere dager i uka?! At han ikke en gang vil det nå som dere er nyforelskede er jo ganske talende for hvordan det blir om et år.. Det er jo ikke snakk om at man må være sammen 24/7, men at man faktisk i første omgang er sammen kjæresten, også avtaler man ting med venner innimellom. Hvis ikke er det jo bare sex og litt selskap da? Høres ut som han føler seg tvunget til å være sammen deg, ikke at det er det han har mest lyst til. Det er akkurat det jeg frykter også........... Anonymkode: 4b7f6...8b9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men er det rett å avbryte våre avtaler for å "ha et liv"? Da har jeg misforstått Anonymkode: 4b7f6...8b9 Nope, det er det ikke. Han høres ut som de folkene som aldri kan svare ordentlig ja til en avtale, fordi noe mer spennende kan dukke opp, og som aldri er helt til stede i situasjonen, fordi det kan jo være at noen andre har noe mer spennende å tilby! Altså en utrygg person, som ikke skaper spenning eller mening selv, men som shopper rundt. Jeg hadde aldri orket å være venn med en sånn, langt mindre være kjæreste. Men det slår meg at du sier du har vært sammen med en som bortprioritere deg før, om enn ikke fordi han shoppet spenning, svitsjet kanaler, men fordi han valgte en kanal, og det var ikke din, at du er vant med å havne sammen med mennesker som bortprioriterer deg. Det er det kun du som kan gjøre noe med. Jeg ville ha dumpet han her, funnet ut litt mer om meg selv, før jeg gikk inn i et forhold igjen. Les gjerne om medavhengighet, og se om der er noe som passer til hvordan du har det. En kjæreste skal prioritere DEG. Det er selve definisjonen på en kjæreste. Anonymkode: 7c2b8...bfc 13
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 Ærlig talt. Nå er jeg er «needy» dame selv, men dette blir for dumt. Dere spiser sammen hver dag, mye vil ha mer eller? Også GRÅTER du for å få han til å føle seg dritt og bli hjemme? Har du separasjonsangst? Høres rett og slett narsissistisk ut. Jobb med deg selv. Anonymkode: c546f...547 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du høres needy og klengete ut. Hadde aldri orket å leve med en som skulle sitte i sofaen med meg hele tiden, insisterer på å spise middag sammen HVER jævla dag etc. Man kan da vel ha et liv selv om man har gått kjæreste? Jeg elsker mannen min, og liker å tilbringe tid med ham, men ikke HELE tiden Anonymkode: 4d7be...39a Det å ha et liv betyr at man skaper spenning og mening der man er, til en hver tid, ikke at man suger spenning ut av andre. Det du beskriver er jo at ANDRE har et liv, som du vil delta i, ikke at DU SELV har det. Anonymkode: 7c2b8...bfc
Romilo Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt. Nå er jeg er «needy» dame selv, men dette blir for dumt. Dere spiser sammen hver dag, mye vil ha mer eller? Også GRÅTER du for å få han til å føle seg dritt og bli hjemme? Har du separasjonsangst? Høres rett og slett narsissistisk ut. Jobb med deg selv. Anonymkode: c546f...547 Mye vil ha mer...? Trodde det var helt vanlig å spise sammen hver dag? Jeg er vokst opp i en familie der det er HELT vanlig, er ikke vel ikke needy for å prioritere samværet i et samboerskap, når man ellers er på jobb hele dagen og har hobbyer på kveldstid. Jøsses 17
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 Sånn seriøst har du overtatt eksen min 😅? Neida, vi gjorde det slutt midt i korona krisa så regner ikke med det. Men iallefall, her nytta ingenting, til tross for huset fullt av barn som trengte oss. Neida, viktig å prioritere kompisene visstnok 🙄 ja du får se hva og hvor lenge du orker. Jeg holdt ut i over 3 år, kun fordi vi fikk barn sammen.. Hadde det ikke vært for mini hadde jeg gjort det slutt før. Anonymkode: 3a4fb...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope, det er det ikke. Han høres ut som de folkene som aldri kan svare ordentlig ja til en avtale, fordi noe mer spennende kan dukke opp, og som aldri er helt til stede i situasjonen, fordi det kan jo være at noen andre har noe mer spennende å tilby! Altså en utrygg person, som ikke skaper spenning eller mening selv, men som shopper rundt. Jeg hadde aldri orket å være venn med en sånn, langt mindre være kjæreste. Men det slår meg at du sier du har vært sammen med en som bortprioritere deg før, om enn ikke fordi han shoppet spenning, svitsjet kanaler, men fordi han valgte en kanal, og det var ikke din, at du er vant med å havne sammen med mennesker som bortprioriterer deg. Det er det kun du som kan gjøre noe med. Jeg ville ha dumpet han her, funnet ut litt mer om meg selv, før jeg gikk inn i et forhold igjen. Les gjerne om medavhengighet, og se om der er noe som passer til hvordan du har det. En kjæreste skal prioritere DEG. Det er selve definisjonen på en kjæreste. Anonymkode: 7c2b8...bfc Jeg vet at jeg er veldig avhengig av andre når jeg er i forhold med dem (!), det har jeg alltid vært. Kan også ha noe med at jeg synes det er viktig å prioritere hverandre når man er kjærester (ikke heeele tiden, men aldri greit å bryte avtaler selv om man bor sammen, da går jo alt i dass uansett.) Jeg gjør heller ingenting på dagtid annet enn å surre hjemme, jeg er for syk til å jobbe akkurat nå, så da blir jeg jo selvfølgelig litt ekstra opptatt av å være med de jeg kan være med når jeg har mulighet Anonymkode: 4b7f6...8b9 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #15 Skrevet 23. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt. Nå er jeg er «needy» dame selv, men dette blir for dumt. Dere spiser sammen hver dag, mye vil ha mer eller? Også GRÅTER du for å få han til å føle seg dritt og bli hjemme? Har du separasjonsangst? Høres rett og slett narsissistisk ut. Jobb med deg selv. Anonymkode: c546f...547 Tull og tøys. Her er det ikke snakk om seperasjonsangst, her er det snakk om en fyr som ikke klarer å sitte stille og være tilstede i situasjonen etter å ha fått en melding. Hadde dette skjedd på jobb, så hadde man ikke sagt til sjefen at sjefen har seperasjonsangst når de ansatte sitter i egne tanker fordi de vil være et annet sted. Anonymkode: 7c2b8...bfc 25
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #16 Skrevet 23. juni 2020 Han her høres like opptatt ut som eksen min. Han ville at vi skulle ha offentlig på kalenderne våre så alle kunne se når vi var ledig!! Men vi spiste dessert på en date i starten, så han på klokka, og sa "kult, nå rekker jeg festen til Nils!" Mens vi hadde middagsgjester en gang, sa han når fatene begynte å bli halvtomme; "unger, nå må dere skyndte dere å spise opp, vi skal snart til farmor" Pinlig... Gjestene ble fort "mette"... En annen gang var det moren som var invitert på morsdagsmiddag, og fikk beskjed mens hun spiste at det gikk en buss hun kunne ta om 20 minutter, for vi skulle på kaffe hos faren og stemor snart (vi ble like overrasket begge to, for jeg ble generelt ikke informert om planer "vi" hadde før vi skulle ut døren...... Utrolig slitsomt. Hver gang vi var på noe, så pløyde han Facebook for å klage over at alle andre var på kjekkere ting, og for å finne noe annet han kunne gjøre på. En koselig tur med ungene ble ofte brått løping til bilen fordi en kompis ville trene NÅ! Slutt med han nå. Har funnet meg en normal mann som kan nyte nuet, og gjøre en ting om gangen, og være til stede der han er. Og han er med venner han også, men han er veldig nøye på å få mye kvalitetstid med meg 😊😊😊 Anonymkode: 36a8d...aef 16
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #17 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn seriøst har du overtatt eksen min 😅? Neida, vi gjorde det slutt midt i korona krisa så regner ikke med det. Men iallefall, her nytta ingenting, til tross for huset fullt av barn som trengte oss. Neida, viktig å prioritere kompisene visstnok 🙄 ja du får se hva og hvor lenge du orker. Jeg holdt ut i over 3 år, kun fordi vi fikk barn sammen.. Hadde det ikke vært for mini hadde jeg gjort det slutt før. Anonymkode: 3a4fb...4e3 Det suger skikkelig! Du fortjener å bli prioritert 💕 Anonymkode: 4b7f6...8b9 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #18 Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at jeg er veldig avhengig av andre når jeg er i forhold med dem (!), det har jeg alltid vært. Kan også ha noe med at jeg synes det er viktig å prioritere hverandre når man er kjærester (ikke heeele tiden, men aldri greit å bryte avtaler selv om man bor sammen, da går jo alt i dass uansett.) Jeg gjør heller ingenting på dagtid annet enn å surre hjemme, jeg er for syk til å jobbe akkurat nå, så da blir jeg jo selvfølgelig litt ekstra opptatt av å være med de jeg kan være med når jeg har mulighet Anonymkode: 4b7f6...8b9 Joda, men du velger tydeligvis menn som oppfører seg dårlig også. Så da påvirker dere hverandre negativt; du er pågående, han drar seg vekk. Og så blir det verre. Jeg sliter ikke med avhengighet. Men ville aldri valgt en mann som er så lite opptatt av oss som par. Vil igjen anbefale deg å lese om hva det er, bare for å se om du kjenner det igjen. Det er bare å google medavhengighet. Anonymkode: 7c2b8...bfc 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #19 Skrevet 23. juni 2020 Og tilknytningsstiler i parforhold. Anonymkode: 7c2b8...bfc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #20 Skrevet 23. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men er det rett å avbryte våre avtaler for å "ha et liv"? Da har jeg misforstått Anonymkode: 4b7f6...8b9 Nei, hvis han direkte bryter avtaler er det selvsagt ikke greit. 23 minutter siden, Romilo skrev: Mye vil ha mer...? Trodde det var helt vanlig å spise sammen hver dag? Jeg er vokst opp i en familie der det er HELT vanlig, er ikke vel ikke needy for å prioritere samværet i et samboerskap, når man ellers er på jobb hele dagen og har hobbyer på kveldstid. Jøsses Kanskje hvis man har felles barn (jeg orker ikke HVER dag da heller, men). Men om man bare er samboere er det da helt normalt å droppe middag enkelte dager. Men de fleste jeg omgås noe særlig trener en del, jobber til dels på kvelder etc, så for meg/oss høres det kvelendes ut å skulle gjetes hjem på fast klokkeslett hver dag for å spise tvungen middag med moren - unnskyld, partneren sin. Hvis han aldri vil spise sammen med deg skjønner jeg at du reagerer altså, men høres ikke ut som det i første innlegget. Kan heller ikke lese ut i fra første innlegget at han fsktisk bryter avtaler? får inntrykk av at ts har forventninger om at de skal være sammen fra de er ferdige på jobb til de legger seg (samtidig?) hver eneste dag. Høres ut som et stakitt-gjerde mareritt... Anonymkode: 4d7be...39a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå