Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har ventet med å prøve til det hele med corona har roet seg. Men er fortsatt usikker på hva jeg bør gjøre. Er over 30 år og vil helst ikke vente for lenge. 

Hva tenker dere rundt dette? Dere som har ventet velger dere å vente lenger? 

Anonymkode: c55e9...f47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det fort kan ta tid å bli gravid, og at covid-19 er på vei ned.

Tenk om det tar 6 mnd før du i det hele tatt blir gravid, og at alt da er tilbake til normalen :) 

Jeg hadde ikke ventet. De som får barn nå, har det helt fint :) 

Anonymkode: ead71...b53

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med å vente. 

Forutsatt at du blir gravid på første forsøk tar det fortsatt 9 mnd før ungen er her, og det er langt i fra sikkert at du blir gravid med engang. Mest sannsynlig må du belage deg på litt tilleggstid. I tillegg er corona på vei ned, pluss at så vidt jeg har skjønt det er det ikke vurdert som ekstra risikofylt å være gravid til tross for corona. 

Anonymkode: 5e524...153

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi fortsetter å prøve. I tillegg kan det ta tid til å bli gravid... Corona er på vei ned, ja, med den er ikke over enda. Ingen vet hvordan situasjonen blir i høst/vinter, og ingen vet når vaksinen kommer. 

Jeg aksepterer bare den usikkerheten, for at det kan fort ta flere måneder før vi kan glemme corona for alltid.

Anonymkode: 07ccf...345

AnonymBruker
Skrevet

Etter litt frem og tilbake bestemte vi oss for å begynne å prøve i mai. Det er ikke påvist at gravide er mer utsatte for viruset enn andre. Lev som normalt og ta selvfølgelig alle anbefalte forhåndsregler. 

Anonymkode: f21b9...826

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortsetter.

Mest på grunn av alderen (vi er i 30-årene begge to), men ser ingen grunn til å vente uansett. Ikke bare kan det ta tid å bli gravid, det kan jo dessverre også gå galt, så man må begynne på nytt igjen. Jeg testet positivt 2 uker etter at koronaen kom til Norge. Og 4 uker etter der igjen var eventyret over, og vi måtte starte på nytt igjen....

Anonymkode: 26916...4ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid i påsken, ikke då mye å gjøre med det nå. Vi har prøvd lenge, så å stoppe var uansett ikke aktuelt. 

Men, om en av oss eller begge ble permittert eller mistet jobben ville vi kanskje ha sett annerledes på det. 

Anonymkode: 77375...da9

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2020 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har ventet med å prøve til det hele med corona har roet seg. Men er fortsatt usikker på hva jeg bør gjøre. Er over 30 år og vil helst ikke vente for lenge. 

Hva tenker dere rundt dette? Dere som har ventet velger dere å vente lenger? 

Anonymkode: c55e9...f47

Jeg ville ikke ventet. Den tanken hadde jeg også før vi prøvde. Men vet du hva? Verken du eller jeg kan forutse fremtiden og jeg er 26 og du er 30. Det kan ta tid og det kan gå veldig fort. Og vi er mangeee kvinner rundt om i norge som går gravide nå. Ser ikke poenget med at du stakkar skal vente på at noe som dette roer seg. Ifølge min mening vil det ta kanskje et år til før covid er borte. 

Da har du brukt et helt år på å velge. Husk at du er 30 og for hvert år minsker risiko for å blk gravid. Det rr trist men sånn er vi kvinner rett og slett. Prøv med en gang. Dj vil ikke angre. Er viktig at dere to også er klare. Det er en perfekt avrundet alder for deg å få barn nå. Det kan jeg love deg. Penger og materialisme har ingdnting å si. Du bør ta folat straks dere prøver og. Lykkes dere så gå på lifeline care vitaminer for baby. Du får masse råd på apotek og ring fastldgd for råd og veiledning. Du vil ikke angre!!! ❤️

Jeg er førsge gangs gravid nå og har gått all inn. Har ikke jobb men det kommer. Barn kan jeg kanskje ike få hvis jeg skulle fortsatt og utsette pga alt som skjer. 

Jeg ønsker deg masssr masse lykke til videre :) sett i gang 💕💕💕 bruk menskalendrr eller eggløsningskalk da har du fulll oversikt.

Du blir nok en fantastisk mamma!!!! 😍

Anonymkode: 521ea...ccb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...