AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Hei. Jeg har klart å miste den ene dekket og trenger kun 1 nå har jeg vinterdekk, trenger dermed å skifte til sommerdekk. Men usikker om de passer sammen? Den jeg har: 205/65 r15 og etter det 99h XL Den jeg vil kjøpe: 205/65 r15 og etter 94 t Dimensjonene er det samme, men de tallene bak er ikke det. Kan jeg bruke dette, eller blir det bare feil? Anonymkode: ba0dc...e6f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Hva er de tallene bak da, om de ikke er "viktige"? Anonymkode: ba0dc...e6f
Ullvott Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 De siste tallene handler om fart og vektbelastning. Se denne artikkelen. Her står det en del. (Det finnes sikkert bedre artikler, men dette er den første som dukker opp når jeg søker, noe jeg av og til gjør.) https://www.dagbladet.no/tema/derfor-bor-du-vite-hva-disse-tallene-betyr/61327119
Whistler Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 De tallene bak er hastighetskode og lasteindeks. På samme aksling skal man ha dekk som har samme egenskaper. Det er derfor et litt kinkig problem å bare bytte ett dekk til noe annet. Det anbefales å bytte to slik at de er identiske på samme aksling og dermed garantert i tråd med regelverket. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, Whistler skrev: De tallene bak er hastighetskode og lasteindeks. På samme aksling skal man ha dekk som har samme egenskaper. Det er derfor et litt kinkig problem å bare bytte ett dekk til noe annet. Det anbefales å bytte to slik at de er identiske på samme aksling og dermed garantert i tråd med regelverket. Du mener at de to forreste skal være like og de to bak like? At jeg kannkjlpe 2 av dissenog ha dem foran? Anonymkode: ba0dc...e6f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at de to forreste skal være like og de to bak like? At jeg kannkjlpe 2 av dissenog ha dem foran? Anonymkode: ba0dc...e6f Ja du må kjøpe to like dekk. Anonymkode: c74c9...71e
tdm900 Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har klart å miste den ene dekket og trenger kun 1 nå har jeg vinterdekk, trenger dermed å skifte til sommerdekk. Men usikker om de passer sammen? Den jeg har: 205/65 r15 og etter det 99h XL Den jeg vil kjøpe: 205/65 r15 og etter 94 t Dimensjonene er det samme, men de tallene bak er ikke det. Kan jeg bruke dette, eller blir det bare feil? Anonymkode: ba0dc...e6f De passer ikke sammen på samme aksling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå