Gå til innhold

Passer disse dekkene sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har klart å miste den ene dekket og trenger kun 1  nå har jeg vinterdekk, trenger dermed å skifte til sommerdekk. Men usikker om de passer sammen?

Den jeg har: 205/65 r15 og etter det 99h XL

Den jeg vil kjøpe: 205/65 r15 og etter 94 t

Dimensjonene er det samme, men de tallene bak er ikke det. Kan jeg bruke dette, eller blir det bare feil?

Anonymkode: ba0dc...e6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går bra.

Anonymkode: 4327d...909

AnonymBruker
Skrevet

Hva er de tallene bak da, om de ikke er "viktige"?

Skrevet

De tallene bak er hastighetskode og lasteindeks.  På samme aksling skal man ha dekk som har samme egenskaper.  Det er derfor et litt kinkig problem å bare bytte ett dekk til noe annet.  Det anbefales å bytte to slik at de er identiske på samme aksling og dermed garantert i tråd med regelverket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Whistler skrev:

De tallene bak er hastighetskode og lasteindeks.  På samme aksling skal man ha dekk som har samme egenskaper.  Det er derfor et litt kinkig problem å bare bytte ett dekk til noe annet.  Det anbefales å bytte to slik at de er identiske på samme aksling og dermed garantert i tråd med regelverket.

Du mener at de to forreste skal være like og de to bak like? At jeg kannkjlpe 2 av dissenog ha dem foran?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at de to forreste skal være like og de to bak like? At jeg kannkjlpe 2 av dissenog ha dem foran?

Ja du må kjøpe to like dekk. 

Anonymkode: c74c9...71e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har klart å miste den ene dekket og trenger kun 1  nå har jeg vinterdekk, trenger dermed å skifte til sommerdekk. Men usikker om de passer sammen?

Den jeg har: 205/65 r15 og etter det 99h XL

Den jeg vil kjøpe: 205/65 r15 og etter 94 t

Dimensjonene er det samme, men de tallene bak er ikke det. Kan jeg bruke dette, eller blir det bare feil?

De passer ikke sammen på samme aksling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...