Gå til innhold

Hvor mange kjenner du som er døde av corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner bare to som har hatt Covid-19, en var "kraftig forkjølet" og den andre lå i respirator, begge er friske nå. Kjenner ingen som har dødd. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Fallabella
Skrevet

Ingen. Kjenner ingen smittet og kjenner ingen som kjenner noen som har blitt smittet. Så rart siden dette skulle være så farlig???? 

AnonymBruker
Skrevet
På ‎23‎.‎06‎.‎2020 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Men er flere som er døde i Bærum, ja. 

Anonymkode: 45463...f27

Hver femte av de som ble innlagt på Bærum sykehus døde, sies det i Bæringen. Synes det er mye.

Anonymkode: be641...b18

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fallabella skrev:

Ingen. Kjenner ingen smittet og kjenner ingen som kjenner noen som har blitt smittet. Så rart siden dette skulle være så farlig???? 

Syns du virkelig at i et land med i underkant av 9000 smittede at det er rart at du ikke kjenner en av dem? Det er vel ikke rart i det hele tatt når kun 0,18% av befolkningen har påvist smitte. Det gjør ikke viruset mindre farlig at du ikke kjenner noen smittede.

Anonymkode: 4c661...1ba

• Liker 3
Gjest Fallabella
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du virkelig at i et land med i underkant av 9000 smittede at det er rart at du ikke kjenner en av dem? Det er vel ikke rart i det hele tatt når kun 0,18% av befolkningen har påvist smitte. Det gjør ikke viruset mindre farlig at du ikke kjenner noen smittede.

Anonymkode: 4c661...1ba

Der er rart i forhold til alle tiltak og penger som har blitt brukt her i landet. 
Om det er slik at så farlige(påstått) virus kommer med jevne mellomrom hvorfor var ikke vi som et av verdens rikeste land forberedt på det? Å ta seg ei bolle er det noe som heter!

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som har dødd eller blitt alvorlig syk, men jeg kjenner 6 stykker som har hatt det. De beskrev det som en kraftig forkjølelse. 

Anonymkode: 73d9c...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som har blitt fysisk syke eller har dødd.

Men jeg kjenner flere som har blitt litt syke i hodet av frykt etter å ha lest litt for mye på Vg.no og Dagbladet.no om koronaviruset.

Anonymkode: 5d684...ab3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer opprinnelig fra et av nabolandene til Norge og har mistet to familiemedlemmer pluss en tidligere kollega. I tillegg har min mor mistet sin beste venninne og enormt mange pasienter. Her i Norge kjenner jeg ingen som har dødd, men flere på jobben har vært veldig syke.

Anonymkode: 2c47e...bae

Skrevet
58 minutter siden, Fallabella said:

Der er rart i forhold til alle tiltak og penger som har blitt brukt her i landet. 

Ja, det har vært en del tiltak som har kostet oss en del penger her i landet (selv om ikke på langt nær så inngripende tiltak som finnes i enkelte andre land). Men det har jo åpenbart fungert! Selv om ikke DU kjenner noen som har dødd eller blitt syke av korona, så ser du jo at de fleste som faktisk har svart her kjenner noen som enten har hatt eller dødd av det. Og dersom vi ikke hadde hatt inngripende tiltak såpass tidlig, hadde vi antakelig kjent mange mange fler! 

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet
4 minutter siden, lisla skrev:

Ja, det har vært en del tiltak som har kostet oss en del penger her i landet (selv om ikke på langt nær så inngripende tiltak som finnes i enkelte andre land). Men det har jo åpenbart fungert! Selv om ikke DU kjenner noen som har dødd eller blitt syke av korona, så ser du jo at de fleste som faktisk har svart her kjenner noen som enten har hatt eller dødd av det. Og dersom vi ikke hadde hatt inngripende tiltak såpass tidlig, hadde vi antakelig kjent mange mange fler! 

Har du lest deg opp på hvordan de fører statistikk over antall døde av dette viruset? Du er en sau som så mange andre..

Gjest Dævendøtte
Skrevet

2 døde, ikke noen nære for meg, men bekjente. En av de var under 55 år. 

7-8 som har hatt det, et par av de sliter fortsatt i ettertid.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Fallabella skrev:

Ikke at jeg er enig i at det er rart, mtp det lave smittetallet i Norge. Men det kan vel være at du kjenner noen som har vært smittet uten at du vet det også? Jeg hadde korona i mars, og det er det bare 4 stk som vet om. Ikke fordi jeg har prøvd å skjule det, men er jo litt rart å kringkaste at man er syk.

Anonymkode: 9d9dc...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har vært eller er smittet av korona selv. Jeg kjenner flere som kjenner noen som har hatt det, men ingen som kjenner noen som har omkommet. Et familiemedlem ble lagt inn på sykehus med sterk mistanke om covid-19, men det var noe annet. 

Anonymkode: 7145b...98e

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen selv, men ei venninne har mistet to naboer som de var omgangsvenner med (ektepar). 

Anonymkode: 4f399...16b

AnonymBruker
Skrevet
On 6/25/2020 at 11:28 AM, Fallabella said:

Om det er slik at så farlige(påstått) virus kommer med jevne mellomrom hvorfor var ikke vi som et av verdens rikeste land forberedt på det? Å ta seg ei bolle er det noe som heter!

Like rart som å bruke masse penger på trafikksikkerhetstiltak og sikre biler selv om nesten ingen dør i trafikken lenger.

Det er over hundre år siden verden sist så et like smittsomt virus med så høy dødelighet.

Anonymkode: 72340...f4f

• Liker 2
Gjest Fallabella
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like rart som å bruke masse penger på trafikksikkerhetstiltak og sikre biler selv om nesten ingen dør i trafikken lenger.

Det er over hundre år siden verden sist så et like smittsomt virus med så høy dødelighet.

Du stusser overhode ikke over at regjeringen uttalte at de ikke var forbereder på en pandemi? Som at pandemier tar vi litt på sparket?? 
Sjekk ut hvordan statistikk er brukt i forhold til dette viruset, så tar du den infoen du finner å begynner å tenke selv. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Fallabella said:

Du stusser overhode ikke over at regjeringen uttalte at de ikke var forbereder på en pandemi? Som at pandemier tar vi litt på sparket??

Det hadde selvsagt vært bedre om de var bedre forberedt på det, men påstanden din om at de kommer med jevne mellomrom stemmer ikke i det hele tatt.

35 minutter siden, Fallabella said:

Sjekk ut hvordan statistikk er brukt i forhold til dette viruset, så tar du den infoen du finner å begynner å tenke selv. 

Problemet ditt er nettopp at du har tatt den statistikken du har funnet og prøvd å tenke selv. Du fikk det ikke til. Du fordeler kostnaden på de få vi ikke klarte å redde i stedet for alle som har sluppet å få sykdommen.

Gjest Fallabella
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde selvsagt vært bedre om de var bedre forberedt på det, men påstanden din om at de kommer med jevne mellomrom stemmer ikke i det hele tatt.

Problemet ditt er nettopp at du har tatt den statistikken du har funnet og prøvd å tenke selv. Du fikk det ikke til. Du fordeler kostnaden på de få vi ikke klarte å redde i stedet for alle som har sluppet å få sykdommen.

Finn ut hvordan de lager statistikken over dette viruset. Så kan du sitere meg om akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som lå i respirator, han er nå frisk.

Anonymkode: f0987...047

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Fallabella said:

Finn ut hvordan de lager statistikken over dette viruset. Så kan du sitere meg om akkurat det.

Finn ut hvordan du skriver noe som gir mening, så kan jeg svare deg.

• Opprett ny...