Gå til innhold

Hvilket gulv har du? Fornøyd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal legge nytt gulv i min leilighet på 50 kvm. Jeg har hund, og er derfor helt avhengig av å legge et slitesterkt gulv som ikke får merker veldig lett. 

Hvilket gulv har du? Spesifiser gjerne både materiale og farge. Hvorfor er du eller hvorfor er du ikke fornøyd? :)

Anonymkode: 4bd9d...d55

AnonymBruker
Skrevet

Med hund ville jeg gått for laminat, av industriell slitestyrke. Jeg synes det er pent, og det tåler veldig mye. Styr unna parkett, det ser jævlig ut etter et par dager.. 

Anonymkode: 82d8f...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høytrykkslaminat fra Bery alloc, Grand avenue serien. Har hund og en 2-år gammel unge (som elsker å kaste leker rundt om seg), og det er ikke er eneste ripe eller merke på gulvet etter 2 år.

Anonymkode: e27f4...a7d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har høytrykkslaminat fra Bery alloc, Grand avenue serien. Har hund og en 2-år gammel unge (som elsker å kaste leker rundt om seg), og det er ikke er eneste ripe eller merke på gulvet etter 2 år.

Har samme, veldig fornøyd og golvet tåler en «trøkk». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må i hvert fall ikke ha parkett med hund. Jeg har pergo laminat. Er fornøyd, men selv om vi gjorde alt etter boka har det gått opp i skjøtene to steder. Ikke særlig gøy etter så mye jobb.

Anonymkode: 845b4...197

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville gått for vinyl. Veldig slitesterkt, og tåler vann (våt hund) bedre enn laminat. Kan også kjennes varmere og mykere enn laminat, som er både kaldt og hardt.

Anonymkode: 0d89a...01b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mørk parkett og barn. Det blir fort stygge merker i det.

Kunne jeg valgt på nytt ville jeg valgt vinyl 🤗

Anonymkode: 74073...9a7

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ville gått for vinyl. Veldig slitesterkt, og tåler vann (våt hund) bedre enn laminat. Kan også kjennes varmere og mykere enn laminat, som er både kaldt og hardt.

Skjønner ikke at alle sier dette. Det var kanskje slik før, men gulvet her er aldri kaldt. Har laminat, og besøkende spør ofte om det er parkett.

AnonymBruker
Skrevet

Har berry alloc. Ingen riper og ikke kaldt

Anonymkode: fa1a7...7e4

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal legge nytt gulv i min leilighet på 50 kvm. Jeg har hund, og er derfor helt avhengig av å legge et slitesterkt gulv som ikke får merker veldig lett. 

Hvilket gulv har du? Spesifiser gjerne både materiale og farge. Hvorfor er du eller hvorfor er du ikke fornøyd? :)

Anonymkode: 4bd9d...d55

Styr unna valnøttparkett fra Kährs! 
Tåler ingenting og er vel så langt fra ripesikkert og slitesterkt som det er mulig å komme🙄

Anonymkode: 445c2...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lagt Pergo i hele rekkehuset, vi er så fornøyde. Hatt gulvet i ett år nå. Vi har varmematter i kjelleretasjen, og første etasjen, men ikke i andre etasjen. Så det at laminat er kaldt å gå på, det merker vi ikke noe til. Prisen var viktig, og vi kjøpte gulvet på tilbud til 249 kr pr kvadratmeter, og vi trengte 120 kvm... Vi la den selv, og hvis vi skal gjøre det i neste hus også, kjøper vi nok Berry med alu-lock, fordi akkurat det ble litt vanskelig med Pergo. Men Berry Alloc er mye dyrere også. Så her må du se pris også. 

Coop obs bygg og megaflis kjører hver måned kampagne med 1 pergo gulv og 1 berry alloc. Så i praksis har du 4 gulv å velge imellom hver måned, til litt billigere pris. :) 

Anonymkode: ee88d...931

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

En annen ting vinyltilhengere glemmer å nevne, at man kan ikke ha varmen under vinylgulv, og man kan ikke ha vinylgulv på solutsatte plasser - som stua ofte er.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting vinyltilhengere glemmer å nevne, at man kan ikke ha varmen under vinylgulv, og man kan ikke ha vinylgulv på solutsatte plasser - som stua ofte er.

Jeg har hatt varmekabler under vinyl flere steder jeg har bodd. Hvorfor skulle dette være et problem?

Anonymkode: 56ab1...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Berry Alloc høytrykkslaminat. Husker ikke fargen, men det er noe slags eikefarge. Vi var så fornøyd med det vi la i stua at vi la det både på kjøkkenet og i gangen også, og det er ingen merker etter verken vannsøl eller hundeklør.

Anonymkode: b8e3b...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Med dagens parkett kan man fint ha hund. Har 3 store hunder og 12 år gammel parkett. Skal pusse lett over og lakke nå, men det holdt seg fint i 12 år. 

Anonymkode: d405a...761

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2020 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Samme her. Champs elysees. Elsker det.

Anonymkode: 8e236...dfd

Skrevet
På 23.6.2020 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Med hund ville jeg gått for laminat, av industriell slitestyrke. Jeg synes det er pent, og det tåler veldig mye. Styr unna parkett, det ser jævlig ut etter et par dager.. 

Anonymkode: 82d8f...0f3

Vi har det og angret fort på at vi ikke heller valgte parkett. 

Laminaten er rett og slett ikke like god å gå på. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en vakker, rustikk eikeparkett, og ville aldri hatt noe annet. Laminat og denslags syntetisk makkverk ser og føles aldri like bra, uansett hva folk hardnakket påstår. Følelsen av å gå på ordentlig tre er best. Den gode lukten av tre merkes også i rommene. 

Eik er for øvrig sterkt og tåler litt trøkk. 

Anonymkode: 6caa8...e8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2020 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Samme her, har også Champs Elysees. Elsker det, har en baby som akkurat har oppdaget at å kaste/slå harde ting i gulvet lager lyd 🤔 Har ennå tilgode å se et eneste merke i gulvet. Synes heller ikke det er hverken kaldt eller hardt som andre skriver.

Anonymkode: 6ab41...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...