Smygel Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 (endret) ......... Endret 14. juli 2007 av Smygel
Gjest Purple Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Det er fryktelig vondt å epilere under armene i begynnelsen, men du blir herda, så det går bedre etterhvert. Jeg trodde jeg skulle besvime første gang jeg gjorde det, men nå går det som en lek (nesten da). Men det kan være greit å gjøre det litt ofte, så det ikke blir så mye hår å ta hver gang.
Totalya Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 Men først tok jeg en ispose under armene. Syns det hjalp bittelitt. Jeg har epilator jeg kan feste ei isblokk på, men synes faktis det gjør mindre vondt uten. Spurte om dette tidliere på KG, og fikk et fornuftig svar tilbake om at hårsekkene trekker seg sammen ved kulde, og dette gjør at håret sitter bedre. Nå har jeg ikke barbert leggene på over et år, bare brukt epilatoren, men alikevel vokser hårene veldig ujamt, slik at jeg må bruke den flere ganger i uka for å være helt hårfri. Har ikke dristet meg til å prøve andre steder enn leggene enda. Er det noen som har prøvd bikinilinja, og overlevd? Når jeg barberer høvel, blir jeg veldig sår og nuppete, vil jeg bli det om jeg bruker epilatoren også? (Blir ikke det av barbering på leggene og nder armene) Eller bør jeg kanskje bruke barbermaskinhodet som fulgte med til dette?
Gjest Purple Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Jeg bruker epilatoren på bikinilinja også, og det går bra det. Litt vondt de første gangene, men ikke nå lenger. Blir litt rødprikkete først, men det går over. Problemet mitt, uansett om jeg barberer eller epilerer, er at jeg syns jeg blir litt prikkete likevel, litt sånn at man ser porene (eller hva det heter) veldig godt. Så jeg har enda ikke funnet en metode for å få den perfekte hårfjerning nedentil...
Gjest l@dy in red Skrevet 5. juli 2005 #6 Skrevet 5. juli 2005 Den nuppete huden etter barberingen som dere snakker om, hadde jeg også. Men det forsvant når jeg brukte enten hårfjerningskrem eller barbermaskin. Greit at man skal lide for skjønnheten, men det får da være måte på.
Gjest au Skrevet 5. juli 2005 #7 Skrevet 5. juli 2005 Når man bruker epilator så lønner det seg å være nøye med peeling og skrubbing. Da er det mindre sjans for innvokste hår. Hos meg er dette spes viktig i bikinilinja.
Gjest Dill dall Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Kan noen fortelle litt om hvordan man bruker epilatoren?
lillesky Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Har hørt at det skal gjøre mindre vondt etterhvert! Har vurdert å kjøpe en slik jeg og! Lei av å barbere!
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #10 Skrevet 10. august 2005 Så dere sliter ikke med å bruke epilatoren? Jeg kjøpte en epilator i fjor til 800 kr og brukte den bare en gang. Det var virkelig jævlig og tårene trillet i ett kjør. Har vurdert å prøve den igjen, men har bare utsatt det
Catzy Skrevet 10. august 2005 #11 Skrevet 10. august 2005 Man må lide for skjønnheten. Det kan være greit å prøve litt om gangen. Etterhvert føles det ikke like ille. Selv har jeg nesten skrota hele epilatoren min. Gjør brazilian waxing i salong, og har begynt å bruke Veet Rasera på bena og under armene. Det holder minst like lenge som epilatoren, gjør ikke vondt og tar mye kortere tid. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #12 Skrevet 11. august 2005 Er også plaget med røde nupper etter barbering. Sist jeg barberte meg i høna og langs bikinikanten brukte jeg Mentolatumsalve etterpå. Det hjalp meg faktisk velig bra. Det luktet litt "salve", men det gikk over etter noen timer. Det gav også en kjølende effekt. Har hatt epilator men den er kastet for lenge siden for det var så vondt og jeg ble plaget med at hårene vokste innover. Er det forresten noen som har prøvd andre kremer etter barbering som hjelper på røde nupper?
Lizzie Skrevet 11. august 2005 #13 Skrevet 11. august 2005 Syns epilatoren fungerer glimrende på leggene, men jeg bruker voks på bikinilinjen. Syns det er greiere av en eller annen grunn. Har ikke engang vurdert å bruke den under armene. Der er det høvel som gjelder
Windy Skrevet 11. august 2005 #14 Skrevet 11. august 2005 Allerede 2. gangen jeg brukte den var det mye bedre. Ikke ble jeg rød heller Men dette er bare bena, jeg har ikke prøvd armhulene eller (grøss) bikinilinja enda
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2005 #15 Skrevet 15. august 2005 Kjøpte epilator idag (braun, 399). At jeg ikke har gjort det før, det er genialt. Synes ikke det var noe vondt på leggene, og det fjernet alle hårene..også de som var veldig korte. Prøvde litt på bikinilinjen, men det var voooondt. Under armene tør jeg ikke å tenke på engang, men skal nok prøve det også Men wow, genial oppfinnelse.
Callie Skrevet 16. august 2005 #16 Skrevet 16. august 2005 Under armene er ALVORLIG vondt, men akk så godt når det er overstått... Silkemykt i evigheter, føler meg utrolig mye bedre uten disse stikkende hårende som vokser ut på nulltid med høvel. Bruker epilator på underarmer, legger, "foran" på bikinilinjen og armhulene. "Lenger bak" på bikinilinjen blir det høvel, men vurderer brazilian om jeg finner en ok en. Noen som vet av noen i Trondheim?
smil Skrevet 16. august 2005 #17 Skrevet 16. august 2005 Bruker epilator på leggene, men bare der. Det må gjøre utrolig vondt under armene da! Lettere å barbere hver gang jeg dusjer synes jeg.
Totalya Skrevet 16. august 2005 #18 Skrevet 16. august 2005 Intim fra Kondomeriet fungerer ganske bra for å unngå røde prikker på bikinilinja synes jeg. Hvor vondt gjør egentlig Brazilian wax?
Catzy Skrevet 18. august 2005 #19 Skrevet 18. august 2005 Hvor vondt gjør egentlig Brazilian wax? ← Vondt! Tenk deg å rive av 5-10 plaster som sitter godt, på dine edlere deler. Det gjør mindre vondt etter den første behandlingen, men det gjør fremdeles vondt. På den annen side, da slipper du å tenke på det noe mer på flere uker. Catzy
Totalya Skrevet 18. august 2005 #20 Skrevet 18. august 2005 (endret) Tror jeg dropper det, for smerte i kombinasjon med blottleggelse/følelsen av å være på GU, frister ikke særlig... Samtidig hadde det jo vært greit å sippe å tenke på det i ukesvis å da... En annen ting: Da jeg voksa leggene til hudpleier fikk hun ikke bort alt. Det begrunna hun med at jeg hadde brukt høvel, og derfor vokste håret ujevnt. Nå har jeg brukt epilator i et år, men det vokser fortsatt ujevnt. Epilator og voks røsker jo begge opp håret med rota, så da burde det begynt å gå seg til, eller hva?? Og vil det være sånn med Brazilian wax også?? Endret 18. august 2005 av Totalya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå