Gå til innhold

Hvordan få seg jobb

Chriistiinee

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på ørten jobber som nyutdannet uten hell. Jeg har liten arbeidserfaring. Hva søren skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Se utenfor det du er utdannet i og få jobberfaring. Søk deretter på jobber relatert til din utdanning. Hull i CVen er verre enn å ha urelarert jobber.

Anonymkode: 1d91a...8f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se utenfor det du er utdannet i og få jobberfaring. Søk deretter på jobber relatert til din utdanning. Hull i CVen er verre enn å ha urelarert jobber.

Tror hull i CV-en i det første året etter korona er helt ok, faktisk.

Jeg er for øvrig nyutdannet selv, og jobbmarkedet er tøft for tiden. Selv de jobbene som «ingen vil ha» er det hard konkurranse om nå. 

Anonymkode: 433d5...b86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søker du jobber over hele Norge? :)

Anonymkode: 89d94...be8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søker du jobber over hele Norge? :)

Ja, men har ikke lappen så noe begrenset der

Endret av Chriistiinee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det som er problemet i dag er jo at man må kjempe for å få en jobb, er jo ikke slik det skal være. Alle er avhengig av en inntenkt for å leve, hvorfor skal arbeidsmarkedet være en konkurranse. Er det rart mange unge i dag faller uten å blir ufør? Nei.

Anonymkode: 25441...d78

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk nettverket ditt:) Mange får seg jobb slik,. Ring gjerne noen av stedene du har fått avslag på og spørre om det var noe med søknaden du kunne forbedret, se om noe går igjen. Bruk flere kanaler; finn.no, nav, hjemmesider til relevante arbeidsgivere, kommunen din sine hjemmesider osv. Meld deg som arbeidsledig på nav.

Ellers ville jeg tatt en annen jobb bare for å spe på inntekten, samme hva det er. Da kan du si på et evt. intervju at du heller ville jobbe med noe urelevant enn å gå arbeidsledig. Det er alltid positivt.

Anonymkode: f4eac...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk nettverket ditt:) Mange får seg jobb slik,. Ring gjerne noen av stedene du har fått avslag på og spørre om det var noe med søknaden du kunne forbedret, se om noe går igjen. Bruk flere kanaler; finn.no, nav, hjemmesider til relevante arbeidsgivere, kommunen din sine hjemmesider osv. Meld deg som arbeidsledig på nav.

Ellers ville jeg tatt en annen jobb bare for å spe på inntekten, samme hva det er. Da kan du si på et evt. intervju at du heller ville jobbe med noe urelevant enn å gå arbeidsledig. Det er alltid positivt.

Jeg har ikke nettverk til det..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så godt som aldri noe med søkeren. Problemet er at det er hundrevis av søkere på hver eneste stilling. I de aller fleste tilfellene blir ikke søknadene lest engang.

Anonymkode: 3594c...e9f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Nord-Troms for å få min første faste stilling... Ikke det jeg hadde mest lyst til, men fikk hverfall jobb! Etter å ha opparbeidet meg litt erfaring og spart opp penger, søkte jeg meg sørover i Norge igjen. Først til vestlandet, og nå tilbake i Oslo.

Prøv å tenke utafor boksen om du står fast 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS: Hva er situasjonen din? Er du på dagpenger, egen bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, Chriistiinee said:

Ja, men har ikke lappen så noe begrenset der

Ser den! Men ikke la det hindre deg fra å søke jobber, også "i gokk". Jobbet selv på en bitte liten plass, uten å ha førerkort. Både jeg og arbeidsgiver måtte tilpasse oss litt, men det gikk bra. De var glade for fagkompetansen min, og jeg fikk god opplæring, samt større ansvar/flere oppgaver enn i en tilsvarende jobb i en by. Var der i tre fine år. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er problemet i dag er jo at man må kjempe for å få en jobb, er jo ikke slik det skal være. Alle er avhengig av en inntenkt for å leve, hvorfor skal arbeidsmarkedet være en konkurranse. Er det rart mange unge i dag faller uten å blir ufør? Nei.

? Så du mener at arbeidsgiverne skal gi jobbene til de som er dårligst kvalifisert for å være snille? Hva da med de som er best kvalifisert? Er det mer rettferdig at de ikke får jobbene?

Anonymkode: a52bd...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og alle mine venner er i samme posisjon som deg. Alle nyutdannet, alle uten jobb. To av oss har søkt siden februar, uten å få napp. Jeg har ikke engang fått et eneste intervju!

Skal si det tærer skikkelig på, og jeg har virkelig søkt på alt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Spiteful skrev:

Jeg og alle mine venner er i samme posisjon som deg. Alle nyutdannet, alle uten jobb. To av oss har søkt siden februar, uten å få napp. Jeg har ikke engang fått et eneste intervju!

Skal si det tærer skikkelig på, og jeg har virkelig søkt på alt

Jeg har siden desember, og har fått ett intervju. Er skikkelig tunge tider.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags utdannelse er det dere nyutdannede som sliter med å få jobb har tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, herzeleid skrev:

Markedsføring. Ikke studer dette om du ikke er en frempå person som elsker å prate og selge. 

Anonymkode: c7067...d5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, herzeleid skrev:

Master i rettsvitenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, herzeleid said:

Europastudier

Anonymkode: 8fe7b...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...