AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Har fått kraftig frisk blødning idag uten smerter. Er i uke 12 og vært sykt stresset. Mister jeg nå? Anonymkode: 1dd84...301
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Det er helt umulig for oss å svare på... Du må nesten gå til legen og få det sjekket. Anonymkode: cbdc6...601 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er helt umulig for oss å svare på... Du må nesten gå til legen og få det sjekket. Anonymkode: cbdc6...601 Ringte legen måtte se an, blør ikke sykt mye men med litt klager. Er frisk rødt blod. Anonymkode: 1dd84...301
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte legen måtte se an, blør ikke sykt mye men med litt klager. Er frisk rødt blod. Anonymkode: 1dd84...301 Be om ultralyd for å få det sjekket. Anonymkode: ff06e...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har opplevt blødning i uke 12 to ganger, ene gangen mistet jeg og ene gangen gikk det bra. Den gangen jeg mistet begynte det med brun spotting i noen dager, etterhvert også litt rødt, ikke mye bare litt på papiret innimellom. Etter 4-5 dager tok blødningen seg opp, blødde kraftig, rødt blod med klumper og smerter (som intense menskramper). Fikk bekreftet at jeg hadde mistet via ultralyd på sykehuset dagen etter. Mest sannsynlig (ut i fra forløp og størrelse på livmor) hadde jeg hatt en MA (altså at fosteret hadde vært dødt noen uker) før kroppen til slutt fikk ordnet opp i det. Ble gravid igjen noen måneder senere, og opplevde da også å blø i uke 12. Den gangen var det ikke noe spotting i forkant, derimot "fosset" det (føltes det som) masse friskt rødt blod da jeg satt på toalettet en dag. Altså én stor blødning uten forvarsel, men uten klumper og smerter. Dette var en lørdag kveld og vi hadde time til ultralyd mandag uansett; der fikk vi se et friskt og levende foster. De kunne ikke se noe om hvor blodet hadde kommet fra, men alt så bra ut. Hadde småblødninger i flere uker etter det (mest sannsynlig rester), men det var altså ikke noe galt. Var på ekstra kontroll hos jordmor i uke 15 og da fikk jeg høre hjertelyden, det var betryggende. Resultatet fyller snart et år ❤️ Om du mister så er det dessverre ikke noe å gjøre med. Men den eneste måten å finne det ut av er ultralydundersøkelse - be legen din henvise deg i morgen, eventuelt gå privat om hen ikke vil. Anonymkode: b6cd6...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 Evt kan legen lytte med doppler. Hos meg har legen funnet hjertelyden med doppler i uke 11 i begge svangerskap. Blødningen kan være et hematom, en venninne hadde det og alt gikk fint Anonymkode: 0da8c...b50
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Sjelden de vil lytte med doppler så tidlig i svangerskapet. Har blødd i begge mine svangerskap, har to friske barn. Første gang fant de ikke grunnen. Andre gang var det morkaka som lå over åpningen, og trakk seg tilbake. Anonymkode: 12f0b...b31
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Sjelden de vil lytte med doppler så tidlig i svangerskapet. Har blødd i begge mine svangerskap, har to friske barn. Første gang fant de ikke grunnen. Andre gang var det morkaka som lå over åpningen, og trakk seg tilbake. Anonymkode: 12f0b...b31 Blødde sist i svangerskapet ca samme tid, hadde også foreliggende morkake som flyttet seg opp etter uke 21 eller noe.. blødningen har avtatt og har ikke smerter nå lenger. Skal på ul i morgen 😣😣❤️ Anonymkode: 1dd84...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå