Gå til innhold

Arbeidsgiver som ghoster meg, eller hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inngått en slags muntlig avtale med en arbeidsgiver om arbeidstrening. Alt virket som det skulle, og de var meget interesserte i å ha meg der på arbeidstiltak. Fikk også beskjed om å ta kontakt på mail og sms for ytterligere opplysninger.

Men nå etter møtet har jeg ikke hørt noe. Jeg sendte inn mail, og ventet 2 dager. Så sendte jeg en sms hvor jeg nevnte om at jeg hadde sendt mail med kontakt info og slikt. Sa også at h*n kunne ta den tiden h*n trengte. Men heller ikke da fikk jeg svar..

Jeg skulle gjerne ha hatt et møte hvor vi signerte en arbeidskontrakt, for at jeg skal kunne føle meg trygg på at jeg har noe å gå til..

Hva tenker dere om at h*n ikke svarer?

Har jeg grunn til å bekymre meg?

Anonymkode: 23954...60a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut, men arbeidsgiver kan ha blitt syk?

Er dette noe via Nav? Isåfall hadde jeg kontakter saksbehandler. 

Du kan også ringe til arbeidsgiver.

Anonymkode: 5f863...ba1

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt NAV og be om en annen arbeidsgiver for arbeidstrening, for de høres ikke veldig interessert ut når de ikke svarer engang. 

Anonymkode: 1fdc4...912

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ringte daglig leder i dag, og samtalen var ikke bra..

Hun mente vi må ha misforstått hverandre, da hun trodde jeg var ute etter arbeidstrening og ikke jobb. Noe kontrakt ville hun ikke skrive, da dette bare var noe faste ansatte fikk 😛

Videre hevdet h*n at nav måtte kontakte henne først og avtale et møte med henne, før jeg fikk jobbe der. H*n mente også at h*n trodde det var nav som skulle betale meg lønnstilskudd og ikke henne..

H*n sier deretter at h*n har det for travelt til å skulle lete etter info og lese seg opp. 

Er helt knust jeg nå😢 Nav vil jo at h*n skal søke om midlertidig lønnstilskudd først, så ville de kontakte h*n. Men arbeidsgiver vil det altså motsatt..

Jeg har barn og snart ingen penger igjen.  Blir nødt nå til å si fra meg barnehageplassen til høsten fordi begge parter er stae og vanskelige..

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Hun mente vi må ha misforstått hverandre, da hun trodde jeg var ute etter arbeidstrening og ikke jobb. Noe kontrakt ville hun ikke skrive, da dette bare var noe faste ansatte fikk 😛

Videre hevdet h*n at nav måtte kontakte henne først og avtale et møte med henne, før jeg fikk jobbe der. H*n mente også at h*n trodde det var nav som skulle betale meg lønnstilskudd og ikke henne..

H*n sier deretter at h*n har det for travelt til å skulle lete etter info og lese seg opp. 

Er helt knust jeg nå😢 Nav vil jo at h*n skal søke om midlertidig lønnstilskudd først, så ville de kontakte h*n. Men arbeidsgiver vil det altså motsatt..

Jeg har barn og snart ingen penger igjen.  Blir nødt nå til å si fra meg barnehageplassen til høsten fordi begge parter er stae og vanskelige..

Nav pleier å snakke med arbeidsgiver før det søkes om lønnstilskudd. Ofte er det også arbeidstrening på f.eks noen uker. Meld fra til veilederen din om den finansielle situasjonen din og bhg. Vet ikke hvilken ytelse du har? Om du er tom for penger så bør du søke sosialhjelp. Da dekkes bhg. 

Anonymkode: ea2db...3b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Hva med å finne seg en annen arbeidsgiver? 

Anonymkode: 92e02...afc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ingen arbeidsgiver, du har missforstått alt.

Overskriften er jo feil.

Anonymkode: dc505...d4b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo i HI at det er snakk om arbeidstrening, og nå mener du det er snakk om jobb? Kanksje greit å ha tunga beint i munnen før du maser på arbeidsplassen. 

Anonymkode: a2fb6...611

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Du har nok misforstått for det arbeidsgiver sier er riktig. Du må sette NAV i kontakt med arbeidsgiver. Du har vel en veileder som skal følge deg opp i arbeidstreningen? 

Anonymkode: f0a73...d22

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Meget spesiell historie dette. 

Anonymkode: 92e02...afc

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ingen arbeidsgiver, du har missforstått alt.

Overskriften er jo feil.

Daglig leder da. Bedre?

Så snart vedkommende sa ja til meg i starten, var det naturlig for meg å anse vedkommende som en arbeidsgiver.

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Daglig leder da. Bedre?

Så snart vedkommende sa ja til meg i starten, var det naturlig for meg å anse vedkommende som en arbeidsgiver.

TS

Nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontrakt skal du jo ha uansett om du er midlertidig ansatt eller ikke. Virker som en useriøs arbeidsgiver?

Anonymkode: 2af19...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok misforstått for det arbeidsgiver sier er riktig. Du må sette NAV i kontakt med arbeidsgiver. Du har vel en veileder som skal følge deg opp i arbeidstreningen? 

Anonymkode: f0a73...d22

Jeg har hele tiden prøvd dette. Men får bare til svar fra veileder at daglig leder må søke om tilskuddet først. Deretter vil nav ta kontakt. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ha en dialog! 
Det er nesten så en kan tro nav vil at jeg skal gi opp, bare jeg får motgang nok.

Føler egentlig at alt blir sabotert nå, fordi nav nekter å hjelpe til..

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Daglig leder da. Bedre?

TS

svært spesielt at nav ikke kan ta den tråden. nav fikset alt med kontrakt og kommunikasjon med min "arbeidsgiver" da jg hadde arbeidstrening.

Anonymkode: 61aaa...f47

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontrakt skal du jo ha uansett om du er midlertidig ansatt eller ikke. Virker som en useriøs arbeidsgiver?

Ja, begynner å tro at det er noe dessverre.

En form for arbeidskontrakt skal en jo ha samme hva. Vet jeg og daglig leder har snakket om dette tidligere, og da var ikke dette et problem.

Jeg kan vel bare anta at h*n kanskje angrer nå, og ikke vil ha meg der.

TS

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

egentlig ikke. kontrakten blir skrevet mellom nav og arbeidsgiver fordi du hverken er fast,midlertidig eller vikar

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

egentlig ikke. kontrakten blir skrevet mellom nav og arbeidsgiver fordi du hverken er fast,midlertidig eller vikar

og deretter skriver den som skal på arbeidstrening kontrakt med nav om tiltak

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på lønnstilskudd og arbeidstrening.

Er det snakk om lønnstilskudd får arbeidsgiver dekket deler av lønna di i en gitt periode. Da er du ansatt. 

Er det snakk om arbeidstrening så får du ikke lønn, men får testet ut jobben mens du mottar ytelse fra NAV. Da er du ikke ansatt. 

I begge tilfeller er det papirarbeid som skal på plass. Nå går det digitalt da- ikke på papir.

Informasjon om dette finnes på nav.no.

Arbeidstrening kan startes opp på flere måter. Sist jeg gjorde det (i februar), startet veileder på NAV prosessen slik at jeg fikk en lenke jeg kunne logge meg inn på via bankID. For at dette skal kunne skje, må det jo være dialog mellom arbeidsgiver og NAV og deg. 

Anonymkode: 37fc2...f27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det blir misforståelser når du blander begreper. Arbeidstrening/praksis og jobb med lønnstilskudd er to helt forskjellige ting.

Anonymkode: f9396...428

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...