Gå til innhold

Tabletter i blisterpakning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tabletter som egentlig skal være i blister, men av en eller annen grunn tenkte jeg at jeg skulle legge dem i en boks. Det var ikke spesielt smart, men hva kan skje med pillene? Kan jeg fremdeles ta dem?

Anonymkode: 3ebab...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på apoteket? 

Skrevet

Jeg gjør det samme med tabletter jeg tar, som både kommer i blisterpakning og boks, avhengig av hva apoteket har tilgjengelig.

Feks kan du få paracet i bokser på 100, mens det er nøyaktig de samme tablettene som ligger i en blisterpakning, så det kan ikke ha så veldig mye å si.
Er tablettene i tillegg drasjert, som feks Ibux, har det lite å si.

Hvis du tar tablettene daglig og de "går unna" så har det nok lite eller ingen betydning. Er det tabletter som blir liggende lenge, bør du vurdere å la være å gjøre det samme igjen, men jeg tror ikke det har noe å si for en gangs skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Er de blitt fuktige og oppbløtt? Når det skjer vil noe av tabletten smelte bort og du får i deg mindre av tabletten, og du får dermed ikke den dosen du egentlig skal ha. Oppbevar tablettene dine i originalemballasjen, så slipper du eventuelle problemer. 

Anonymkode: 76019...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

F.eks Paracet kommer i blisterpakning for å hindre folk i å ta overdose. Det er lettere å bøtte nedpå 100 stk fra en boks enn hvis du må sitte å trykke ut en og en fra en pakning. Selvmordsforebygging rett og slett. 

Det spiller sannsynligvis ingen rolle at du har trykket dem ut, men for sikkerhetsskyld kan du spørre apoteket. 

Anonymkode: 14993...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...