Gå til innhold

Vase med blomster, bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe særlig greie på blomster. Pleier bare å kjøpe enkle potteblomster, ikke så spennende.  Men synes det er så fint med disse vasene med enkle lange blomster i. Men aner ikke hvordan jeg setter opp noe sånt. Hva skal jeg se etter hos blomsterforretningen? Helst noe som lever en stund? Pleier dere å plukke i det fri? Helt grønn på dette.

Lyngby_vase_blomstervase_500x450px.jpg

Kubus-Vase-Flora-Hvid-Blomst-By-Lassen-byLassen-Soeren-Lassen-Ingvard-Christensen-Moebelhus-Esbjerg-Vejle-Odense-Lyngby-582x582.jpg

unnamed.jpg

Anonymkode: 6589b...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, det er jo så mange med peil på blomster her. Gi meg svar! :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Lurer du på hvordan du skal sette sammen en bukett? Jeg lager lignende buketter med blomster fra hagen, men mange markblomster er jo også nydelige i bukett. Det er jo bare å prøve seg frem og se hva som blir pent sammen 🙂 

Anonymkode: 2d12b...0c0

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Lurer du på hvordan du skal sette sammen en bukett? Jeg lager lignende buketter med blomster fra hagen, men mange markblomster er jo også nydelige i bukett. Det er jo bare å prøve seg frem og se hva som blir pent sammen 🙂 

Jo, jeg skjønner at posten kanskje ble forvirrende. Det jeg spør om er egentlig hvor jeg finner blomster som egner seg i en slik vase. Kan man kjøpe en og en enkel blomst hos blomsterforhandleren eller er det vanlig å plukke dette ute? Jeg har ikke hage. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker brudeslør fra hagen, sammen med grønt. Hvis jeg skal kjøpe en bukett til å ha på stuebordet forteller jeg hvilke blomster jeg vil ha, og at jeg foretrekker at det er «enkelt». 

Anonymkode: d59c5...dc3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg skjønner at posten kanskje ble forvirrende. Det jeg spør om er egentlig hvor jeg finner blomster som egner seg i en slik vase. Kan man kjøpe en og en enkel blomst hos blomsterforhandleren eller er det vanlig å plukke dette ute? Jeg har ikke hage. 

Ja, de fleste blomsterbutikker selger blomster enkeltvis. Du kan også få de i butikken til å sette sammen en bukett for deg. Eller kjøpe en ferdig blandet bukett 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de fleste blomsterbutikker selger blomster enkeltvis. Du kan også få de i butikken til å sette sammen en bukett for deg. Eller kjøpe en ferdig blandet bukett 🙂

Takk :) Har du noen tips om noen som lever en liten stund? Og burde jeg bytte vann hver dag?

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Har du noen tips om noen som lever en liten stund? Og burde jeg bytte vann hver dag?

Snittblomster lever jo generelt ikke så lenge, men nellik, krysantemum og liljer kan holde en stund. Strå og grønne blader som på bildene kan holde lenge 🙂 Ikke nødvendig å bytte vann hver dag - bare hvis det blir grumsete. Husk blomsternæring i vannet, så holder de lengst mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snittblomster lever jo generelt ikke så lenge, men nellik, krysantemum og liljer kan holde en stund. Strå og grønne blader som på bildene kan holde lenge 🙂 Ikke nødvendig å bytte vann hver dag - bare hvis det blir grumsete. Husk blomsternæring i vannet, så holder de lengst mulig. 

Ok. 🙂 Pleier man bare å finne strå og grønne blader ute i det fri, eller er dette vanlig å kjøpe?

AnonymBruker
Skrevet

Nå i juni: gå deg en tur ut, se om du finner noe langs veien du liker og plukk med deg det. Er ikke verre enn det. Men ville blomster holder veldig kort i vase er min erfaring, ofte kun et par dager. Strå ol. holder litt lengre.

Anonymkode: 94f48...14f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. 🙂 Pleier man bare å finne strå og grønne blader ute i det fri, eller er dette vanlig å kjøpe?

Begge deler 🙂

AnonymBruker
Skrevet

I min erfaring er det enklest å kjøpe blomster som ikke er i butikk, i de mindre, mer speialiserte blomsterbutikkene som ikke er en del av kjedene. På Floriss og Mester Grønn her jeg bor selger de kun buketter (eller du må kjøpe en oppsats). Men på de individuelle butikkene er de oftere at de har løst. De kan også hjelpe deg med å finne ting som lever lengst mulig og gi forslag til ting som passer passer.

Om du bor i Øst-Telemark, anbefaler jeg Gallefos i Skien på det varmeste.

Anonymkode: 6eba3...90a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...