Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har søkt en retning på BI, det er 8 på ventelista, rangereres etter konkurransepoeng, og mine poeng er ganske lavt.

Burde jeg vente og se om jeg kommer inn? Hva er sjansen? Er 8 mye? 

Anonymkode: b433c...993

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har søkt en retning på BI, det er 8 på ventelista, rangereres etter konkurransepoeng, og mine poeng er ganske lavt.

Det kommer helt an på studiet. F.eks. på større studier på universitetet tar de inn 50-100 flere kandidater enn de har plass til, fordi erfaringsmessig så faller like mange fra ila de første ukene. Så på de studiene slipper ingen på venteliste med. 

Du må nesten høre med noen som har gått der før, eller ringe BI for å høre. 

Anonymkode: f1808...a80

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på studiet. F.eks. på større studier på universitetet tar de inn 50-100 flere kandidater enn de har plass til, fordi erfaringsmessig så faller like mange fra ila de første ukene. Så på de studiene slipper ingen på venteliste med. 

Du må nesten høre med noen som har gått der før, eller ringe BI for å høre. 

Har spurt dem, dem sa jeg bare må vente, så vil jeg få beskjed hvis det blir ledige studieplasser.

Men 8 på venteliste, er vel ganske mye? Skal vel sjukt mye til før 8 eller mer gir fra seg plassen sånn plutselig?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har spurt dem, dem sa jeg bare må vente, så vil jeg få beskjed hvis det blir ledige studieplasser.

Men 8 på venteliste, er vel ganske mye? Skal vel sjukt mye til før 8 eller mer gir fra seg plassen sånn plutselig?

Igjen, det kommer helt an på. Hvor mange studieplasser er det? Hvis det er 40 plasser, skal det mye til for å rykke åtte plasser frem, men hvis det f.eks. 100 eller mer, så skal det mindre til.

Mange er usikre på hva de skal studere, og mange vil dermed gå for andreønsket sist fordi de ombestemmer seg. Noen ganger så kan studiet starte før de ombestemmer seg, men da vil du også få tilsendt tilbud.

Jeg vil si at du ikke bør gi opp håpet helt enda, men det er viktig å ha en plan B. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke håpet er ute. Jeg tror mange søker på BI som en plan B og at ting kan endre seg etter resultatet til samordna opptak kommer i juli. Mange har kanskje søkt seg inn på Bl i tilfelle de ikke kom inn på ønsket studie via SO, så kanskje det endrer seg underveis sommer. 

Anonymkode: bc9a3...e9a

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken linje har du søkt, og hva var dine konkuranse poeng ? :) 

Anonymkode: 7129a...fa6

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken linje har du søkt, og hva var dine konkuranse poeng ? :) 

Anonymkode: 7129a...fa6

Årsenhet markedsøkonomi :) Siden jeg er usikker hva jeg vil studere 2 og 3 året. 

Ikke så mye dessverre, rundt 32. Men det er mer enn nok.

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke håpet er ute. Jeg tror mange søker på BI som en plan B og at ting kan endre seg etter resultatet til samordna opptak kommer i juli. Mange har kanskje søkt seg inn på Bl i tilfelle de ikke kom inn på ønsket studie via SO, så kanskje det endrer seg underveis sommer. 

Anonymkode: bc9a3...e9a

Sant! 

Har fått tilbud om samme linje, men nettundervisning. Er det verdt det? Da blir man vel ikke integrert i klassen osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...