AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har en gutt som er 3,5 år som jeg ønsker skal slutte med bleie. Han begynte å tisse på do for noen mnd siden og har gått uten bleie jevnlig de siste mnd, virker som han har god kontroll og har bare hatt to uhell når han har gått uten bleie (gått uten bleie maks 4-5 timer om ganga). Han ønsker selv å slutte med bleie, men vil ha den på når han bæsjer. Men hva gjør jeg videre? Skal jeg bare fjerne bleia og la det gå som det går? Noen erfaringer? Anonymkode: 8ec75...c83
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Hva er problemet? Han bruker bleie kun når han skal bæsje? Det går vel fint en stund til, så kan dere jobbe med å motivere han til å bæsje på do etterhvert. Anonymkode: 21a88...b62
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Hvis han kan be om å få bleie og dere slipper masse uhell med bæsj i buksa, synes jeg det høres ganske bra ut. Vi bestemte oss for å slutte tvert på vår gutt da han var 2,5. Nå har han bæsja på gulvet og i buksa hver dag i 5 mnd. Jeg tror ikke vi valgte den beste strategien 🤣 men nå i det siste har han gått mye naken, og når han går naken sier han fra at han må bæsje. Da tar vi han med på do og han bæsjer der (hvis vi rekker frem i tide) så det er jo et fremskritt Anonymkode: 38ea3...2eb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gutt som er 3,5 år som jeg ønsker skal slutte med bleie. Han begynte å tisse på do for noen mnd siden og har gått uten bleie jevnlig de siste mnd, virker som han har god kontroll og har bare hatt to uhell når han har gått uten bleie (gått uten bleie maks 4-5 timer om ganga). Han ønsker selv å slutte med bleie, men vil ha den på når han bæsjer. Men hva gjør jeg videre? Skal jeg bare fjerne bleia og la det gå som det går? Noen erfaringer? Anonymkode: 8ec75...c83 Bare slutt med bleie for godt og gi han en når han må bæsje. Er ikke verre. Tok et godt år fra mi slutta med bleie litt over 2 år gammel til hun fant ut at det var trygt å bæsje i do. Ba om bleie hver gang i et år. Så plutselig en morgen satte hun seg bare på do i stedet og det var det. Da var hun vel 3,5 år. Så tok mer enn et år faktisk. Bare å gi den delen den tiden de trenger. Så enge han ikke bæsjer seg ut hele tiden så går det heeeelt fint. Ga beskjed i bhg om dette selvsagt så de også visste at om hun måtte bæsje så måtte hun få en bleie. Men hun bæsjet kun hjemme også, så det var uproblenmatisk. Anonymkode: 4cd44...33d 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Vår var lik, tisset på do og bleiefri på natt fra 3 år. Når han måtte bæsje gikk han selv å hentet bleie å ba om å få den på. Ingen tips og triks funket, motivasjon, klistremerker, premier osv.. Prøvde å ta bort bleiene helt, nekta fortsatt do/potte og endte da med at han ble forstoppet.. så vi tok de frem igjen etter en runde med sviskesaft! Hentet han i barnehagen en dag, og da hadde han endelig bæsjet på do. Bhgansatt hadde sagt at de var fri for bleier når han kom å spurte etter og det hadde han akseptert, så hadde de prøvd toalett/potte 2-3 ganger før bæsjen kom etter det har han bæsjet på do hjemme og🙌 Anonymkode: 18e9e...e11
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Det tar ikke så lang tid å slutte med bleie hvis barnet er klar. Hvis barnet tisser/bæsjer på seg ett år etter slutt, eller må ha bleie for å gjøre fra seg, er det ikke klart. Det er et svare hysteri idag for å ha barnet som slutter tidligst. Helst ett, senest to år. Men Gud så mange uhell etterpå.. men neida, mitt barn HAR sluttet aldså... Anonymkode: acc40...d75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå