AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Jeg er gravid i uke 17. Er 3.gangs og sliter nå med så ekstremt vondt under føttene etter en dag. Trenger ikke å ha gått lange turer eller noe for å kjenne på det, det er nok med en liten shoppingtur eller noen timers arbeid i Hagen, så er føttene mine heeeelt ødelagte. Føles som jeg går på oppblåste poser, de dunker og svir skikkelig. Spesielt når dagen er omme. Og må jeg stå og lage middag, noe jeg oftest gjør fordi jeg er hjemme, da greier ikke føttene mine mer den dagen. Eneste jeg greier da er å hvile føttene på en puff eller ligge i sofaen resten av dagen. Men jeg kan jo ikke det heller for vi har et lite barn å ta oss av. Et dette en vanlig graviditetsplage? Kan det være finværet som gjør det? Har som sagt vært gravid 2 ganger før men har virkelig ikke opplevd makan. Ikke så tidlig. Jeg har ikke lagt på meg såå mye. Hadde dette vært i 3.trinester og jeg var skikkelig tung så hadde jeg skjønt det mer. Men dette gir bare ingen mening. Flere som har plagdes med dette? Tips for å lette smertene? Anonymkode: bcccc...78c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Det er nok en del som opplever det, ja. Varmen kan forverre opphovning, jeg blir ihvertfall mer plaget av hovenhet når det er varmt. Har du prøvd støttestrømper? Anonymkode: b2fdc...7e5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok en del som opplever det, ja. Varmen kan forverre opphovning, jeg blir ihvertfall mer plaget av hovenhet når det er varmt. Har du prøvd støttestrømper? Anonymkode: b2fdc...7e5 Nei har ikke prøvd det. Kan Jo gjøre et forsøk. Det har jeg ikke tenkt på. Takk for tips:) Anonymkode: bcccc...78c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 Er nok vanligst i 3. trimester ja, men kan også være varmen som virker negativt inn kanskje. Sitt mye med bena høyt, drikk nok vann og prøv evt støttestrømper. Det kan hjelpe på hovne bein har jeg lest😊 Anonymkode: 85d1f...1c3
Sensi Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Ligamenter og alt løsner jo. Kanskje du har «fotløsning». Jeg fikk også vondt. I ettertid tror jeg at styrkeøvelser for føttene hadde hjulpet. Google it. Men ville også sjekket om støttestrømper lindrer. I tillegg kan du avlaste med å gå med gode sko hele tiden. Birkenstock inne, og gå med joggesko/Birkens ute. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har det akkurat på samme måte! Har vært slik siden uke 15-16, er nå i uke 24. Blir ikke bedre av hvile heller, er helt likt uansett om jeg har gått 4000 skritt eller 20 000 skritt.. skikkelig irriterende og vondt ikke minst. Mener dere det kan være hovenhet? Beina mine ser ikke hovne ut (slanke og som de alltid har sett ut), men føles ut som de er kjempestore når jeg går på dem.. Anonymkode: b84fe...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå