Gå til innhold

Når dama frir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rett og slett tenkt til å fri til samboeren min! 😃 Bare rent sånn praktisk: hvordan er det vanlig å gjøre det med ringer? Jeg har lyst til å fri med ring for å vise at dette er gjennomtenkt og noe jeg virkelig mener.
Skal jeg kjøpe en ring til bare han, eller til begge, skal jeg kjøpe en ring som bare skal være forlovelsesring eller skal jeg kjøpe gifteringer nå som vi senere inngraverer når ( regner med han sier ja 😉 ) vi gifter oss. klarer ikke å Google meg frem til hvordan det er vanlig å gjøre det, Kommer bare opp hva som er vanlig når mannen frir, så spør her 🤪 

Videoannonse
Annonse
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

Generelt - hvorfor er ikke det du finner om frierier fra men anvendelig når du skal fri. Trenger det å være annerledes når en kvinne frir enn en mann? 

Ellers: Dette kommer jo an på dere, og ikke minst på han. Det er f. eks ikke alle menn som er interessert i å ha ring når de er forlovet, vet om mange som mener dette med forlovelsesring kun er for damer. Andre som f. eks min forlovede mener det er viktig at han også går med ring. Vet du hvor han står i forhold til dette? 

Hvis jeg skulle fridd hadde jeg kjøpt ring til begge to ikke bare til han - av samme grunn som jeg nevner ovenfor, jeg (vi) synes det er viktig at begge går med ring når man er forlovet. 

Jeg hadde nok kjøpt forlovelsesringer, f. eks en ring i hvit gull til han dersom dere vet at gifteringen skal være i gult gull (for å skille mellom forlovelsesring og giftering). Dette rett og slett fordi jeg tenker det er koselig å velge ut gifteringene sammen og da er man også sikker på at man ender med gifteringer som begge to liker, ikke bare du. Men her tenker jeg at du også må tenke litt økonomi, og ikke minst kjenne litt på hvordan dere er som par. Vil dere ta dere råd til to sett med ringer, er dette med å velge ut ringer sammen viktig for dere, ser du for deg at han har sterke meninger om hvordan ringene skal være ++

Skrevet

Kjøp til begge. :)

Folk gjør de der greiene på forskjellige måter. Noen har egne forlovelsesringer og andre gifteringer, noen har samme ring, noen har forlovelsesring til bare dama osv. Du/dere kan gjøre som dere vil. Alt er greit.

Vi har like, enkle ringer som er kombinert forlovelsesringer og gifteringer. Jeg vil ikke ha diamant, liker at de er like, har ikke behov for eller ønske om flere ringer. Du kjenner mannen din og vet kanskje hva han tenker om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...