Gå til innhold

Strikkehjelp...høg hals på villmarksgenser,maskeantall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Holder på å strikke Nordkalottgenser og skal strikke høg hals, to rett og to vrang. Det er 84 masker når halsen skal strikkes. Blir ikke halsen veldig vid da? Det er til en mann,og han vil nok ha halsen inntil.

Anonymkode: 1c8c4...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vrangbord blir veldig elastisk så er ikke sikkert at det blir så galt. Du kan jo prøve noen runder og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle genserne i den boka har veldig vid hals. Jeg har redusert masker en ekstra omgang. Husker ikke eksakt antall masker, men har pleid å ligge på mellom 60 og 70 på halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, fell litt ekstra. Blir fort slaskete! 60-70 m er nok. (Jeg strikket Alacuq) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knirke skrev:

Jeg synes alle genserne i den boka har veldig vid hals. Jeg har redusert masker en ekstra omgang. Husker ikke eksakt antall masker, men har pleid å ligge på mellom 60 og 70 på halsen.

Tusen takk for svar😀 Eg felte til 80 og har no strikke 1/3 av halsen, trur det blir bra. Kan vel ikkje felle meir no som eg har begynt? 😳 Skylte du genseren i ei bøtte vatn slik det stod i oppskrifta? Mvh TS

Anonymkode: 1c8c4...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar😀 Eg felte til 80 og har no strikke 1/3 av halsen, trur det blir bra. Kan vel ikkje felle meir no som eg har begynt? 😳 Skylte du genseren i ei bøtte vatn slik det stod i oppskrifta? Mvh TS

Anonymkode: 1c8c4...889

Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal putte genseren i en bøtte,  selv om jeg har fått det forklart😜. Jeg vasker nystrikkede gensere på ullprogram uten vaskemiddel.

Tips: Meld deg inn i gruppa Villmarkssamstrikk på Facebook, der får du hjelp og inspirasjon til genserne i villmarksgenser-boka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Knirke skrev:

Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal putte genseren i en bøtte,  selv om jeg har fått det forklart😜. Jeg vasker nystrikkede gensere på ullprogram uten vaskemiddel.

Tips: Meld deg inn i gruppa Villmarkssamstrikk på Facebook, der får du hjelp og inspirasjon til genserne i villmarksgenser-boka.

Det fordi at ikke alle vaskemaskiner er like skånsomme og man vil ikke risikere at den nystrikkede genser siger eller blir tovet feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...