Iceman Skrevet 24. juni 2020 #21 Skrevet 24. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er heldigere enn oss hvis dere får bytte etter 4 timer. Vi skal ha samme munnbind på hele vakten, med mindre det blir fuktig. Anonymkode: 87e08...a9d Går ikke lengre enn et par timer før de blir fuktig.
Apis Skrevet 24. juni 2020 #22 Skrevet 24. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: NPM er det mest tragiske noen noen gang kunne finne på å drive helsevesenet etter. Man driver ikke kundeservice. Man kan ikke jobbe basert på hva markedskreftene finner på. Å ikke ha smitteutstyr tilgjengelig, eller i fremtiden å risikere å få "tilfredshetsundersøkelser" slengt etter seg som kollegaene mine i USA opplever blir rett og slett latterlig. Vi skal redde livet ditt, ikke drive hotell. Gi nå f... i å klage over at jeg ikke hadde isbiter i saftmuggen jeg satte inn til deg. Jeg var opptatt med gjenoppliving mens du ringte gang på gang etter enda et varmt teppe. Hva som er økonomisk og hva som utgjør et godt helsevesen henger ikke nødvendigvis sammen! Anonymkode: 87e08...a9d Amen til det. Samme med beredskaps lager for matkorn, etter ww2 så fant vi ut at det var lurt, helt til blårussen tok over forvaltningen i Norge og fant ut at det ikke var lønnsomt hele tiden ha 3 mnd forbruk av mat og såkorn på lager, senest 8 oktober 2019 stemte Stortinget nei til forslaget. 1
Apis Skrevet 24. juni 2020 #23 Skrevet 24. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du vi burde «produsert» selv, da? Råmaterialene? Eller holder det med foredlingen? Sist jeg sjekket er nemlig villigheten i det norske folk til å ta seg dårlig lønnet fabrikkarbeid ikke-eksisterende. Melder du deg som frivillig til produksjonslinjen for råstoff til filter? Skal vi tvangsplassere folk på trygd ut i fabrikker? Hva skal fabrikken gjøre i «fredstid»? De spede og naive forsøkene på å være «selvforsynt» som jeg har sett til nå har vært sluttforedling av importvarer type halvfabrikata i fabrikker dårlig egnet til formålet (de fleste dessuten også i Litauen og Latvia). Å være selvforsynt i et land som Norge er en utenkelig. Vi liker billige ting produsert ved elendige forhold et annet sted. Av andre folk enn oss. Anonymkode: 6919a...83d Jeg tror vi må stoppe litt opp og bli ferdig med bruk og kast samfunnet, Norge kan fint produsere varige produkter av god kvalitet som selvsagt vil koste noe mer, dette er en omstilling som vil komme,
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #24 Skrevet 24. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du vi burde «produsert» selv, da? Råmaterialene? Eller holder det med foredlingen? Sist jeg sjekket er nemlig villigheten i det norske folk til å ta seg dårlig lønnet fabrikkarbeid ikke-eksisterende. Melder du deg som frivillig til produksjonslinjen for råstoff til filter? Skal vi tvangsplassere folk på trygd ut i fabrikker? Hva skal fabrikken gjøre i «fredstid»? De spede og naive forsøkene på å være «selvforsynt» som jeg har sett til nå har vært sluttforedling av importvarer type halvfabrikata i fabrikker dårlig egnet til formålet (de fleste dessuten også i Litauen og Latvia). Å være selvforsynt i et land som Norge er en utenkelig. Vi liker billige ting produsert ved elendige forhold et annet sted. Av andre folk enn oss. Anonymkode: 6919a...83d Det er ingen som sier at man bør starte opp full, ordinær produksjon av slike varer på fast basis, men det er fullt mulig å få til en kriseproduksjon av det man trenger også i Norge. Det er snakk om beredskapsproduksjon her, ikke ordinær produksjon for å konkurrere på verdensmarkedet. Javel, så blir det litt dyrere i et begrenset tidsrom siden man må lønne norske arbeidere etter norske forhold, men det er da langt billigere enn å måtte stenge ned igjen istedet fordi man ikke har nok smittevernsutstyr. For øvrig ingen som trenger å melde seg frivillig, det er betydelig arbeidsløshet nå, og mange er permitterte. Mange av disse hadde ganske sikkert vært interessert i en jobb i produksjonen i den perioden det skjer i det minste. Anonymkode: 93c62...488
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #25 Skrevet 24. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er heldigere enn oss hvis dere får bytte etter 4 timer. Vi skal ha samme munnbind på hele vakten, med mindre det blir fuktig. Anonymkode: 87e08...a9d Var innlagt på nfi med minstemann nå i mai. Der måtte vi bruke samme munnbind de 10 første dagene av innleggelsen.. Helt håpløst🙈 Anonymkode: b6254...286 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #26 Skrevet 24. juni 2020 10 hours ago, Apis said: Amen til det. Samme med beredskaps lager for matkorn, etter ww2 så fant vi ut at det var lurt, helt til blårussen tok over forvaltningen i Norge og fant ut at det ikke var lønnsomt hele tiden ha 3 mnd forbruk av mat og såkorn på lager, senest 8 oktober 2019 stemte Stortinget nei til forslaget. Helt tragiskt.. Penger, penger, penger.. Anonymkode: ad998...012 2
Anbefalte innlegg