Gjest Kjerringa mot strømmen Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Jeg leste akkurat av strømmåleren her, men klarte jo selvsagt å sende feil tall til kraftselskapet. Jeg oppga ca 300 KwH for mye. Gjør dette noe? Jeg har fundert litt. Kanskje det er lurt å oppgi litt for mye på sommeren, når strømprisen er billigst og oppgi riktige tall på vinteren, når strømmen er dyrest?
Gjest Kjerringa mot strømmen Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 Er det virkelig ingen som kan svare?
Superlammet Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 hmm 300kw.. vet ikke hvor mye det blir i rene kroner jeg.. Eneste er vel at strømregninga di blir litt høyere, men dette får du refundert ved neste måling.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 16. juli 2005 #4 Skrevet 16. juli 2005 Dette var da ikke all verden. Hvis du oppga 300kWh for mye til din strømleverandør vil det maks utgjør kr 200 å betale "for mye" i denne periode. Du betaler ca 31 - 33 øre pr kWh for strømmen = ~ 96 kr og 30 - 35 øre i nettleie ~100 kr. Verre er det ikke og din regning for neste periode blir tilsvarende lavere. Dette har du vel råd til?
Malama Skrevet 16. juli 2005 #5 Skrevet 16. juli 2005 Det er ikke krise, du betaler for mye nå og mindre neste gang, null problem. Men å oppgi for store tall nå for å få mindre regning til vinteren når prisen er høyere, det er faktisk ikke lov! Logisk nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå