Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt brosme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at kolonial.no selger det, men de leverer ikke til min adresse. Vet noen om butikker i Trondheim som selger brosme?

Anonymkode: 8b407...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg siden jeg ikke bor i området.  Selv kjøper vi filet av brosme fra lokal fisker.  Fryser den ned.  

Brosme er en delikatesse!  Hvit og ren, og smaken kan minne om hummer.  Det er jo helt utrolig at en så stygg fisk kan smake så godt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn butikk med ferskvaredisk.. Har de ikke inne, kan de sikkert skaffe for deg

Anonymkode: c2d28...263

AnonymBruker
Skrevet

Er vel noe av det enkleste å få i kystområdene i Sør-trøndelag. Lån deg en båt og fisk på bunnen med agn.

Anonymkode: 3da7b...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at det for de aller fleste, og i hvert fall for alle som starter enn slik tråd på et diskusjonsforum, er enklere å KJØPE brosme enn å fiske den selv. :roll:

Det er også litt greiere å bestille et bestemt fiskeslag fra en fiskebutikk enn fra havet.

TS: Jeg bor i Bergen og kjøper brosme på Fisketorget. Et enkelt google-søk fortalte meg at feks Ravnkloa fisk tar inn brosme. Alle gode fiskebutikker burde ha, avhengig av tilfanget den enkelte dagen. Ring på forhånd for å sjekke om nødvendig. 

Ikke kast bort tid i fiskedisk på supermarkeder, det er ikke bryet verdt hvis du vil ha godt utvalg.

Anonymkode: 9dd5b...22b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meny har alltid brosme i ferskvaredisken. 

Anonymkode: 7ade2...956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel noe av det enkleste å få i kystområdene i Sør-trøndelag. Lån deg en båt og fisk på bunnen med agn.

Anonymkode: 3da7b...3e5

Du mene den enkleste måten å få tak i det på er å lære meg å fiske, leie meg en båt + utstyr og dra på fisketur? 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Meny har alltid brosme i ferskvaredisken. 

Anonymkode: 7ade2...956

Takk! Skal sjekke meny.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vil tro at det for de aller fleste, og i hvert fall for alle som starter enn slik tråd på et diskusjonsforum, er enklere å KJØPE brosme enn å fiske den selv. :roll:

Det er også litt greiere å bestille et bestemt fiskeslag fra en fiskebutikk enn fra havet.

TS: Jeg bor i Bergen og kjøper brosme på Fisketorget. Et enkelt google-søk fortalte meg at feks Ravnkloa fisk tar inn brosme. Alle gode fiskebutikker burde ha, avhengig av tilfanget den enkelte dagen. Ring på forhånd for å sjekke om nødvendig. 

Ikke kast bort tid i fiskedisk på supermarkeder, det er ikke bryet verdt hvis du vil ha godt utvalg.

Anonymkode: 9dd5b...22b

Ravnkloa burde jeg tenkt på! Skal ringe dem å spørre. Takk :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Zienna said:

Kan dessverre ikke hjelpe deg siden jeg ikke bor i området.  Selv kjøper vi filet av brosme fra lokal fisker.  Fryser den ned.  

Brosme er en delikatesse!  Hvit og ren, og smaken kan minne om hummer.  Det er jo helt utrolig at en så stygg fisk kan smake så godt :)

Jeg er egentlig ikke så glad i fisk, men har lest at brosme smaker relativt mildt, så hadde vært spennende å prøve :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...