Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke bade utendørs, det vet jeg. Jeg har ikke badet i jacuzzi de siste 8 månedene heller.. men hvordan er det med badekar nå på slutten? Et vanlig innendørs badekar? Er det like stor fare for infeksjon og den slags da? Vil jeg kunne se at for eksempel vannet har gått?(bruker ikke såpe i badevannet før jeg skal vaske kroppen min på slutten fordi jeg er så sensitiv, så blir verken annerledes farge eller skum på vannet).. 

hvilke andre faktorer hører til at «man ikke skal bade de siste og første 6 ukene før og etter fødsel»?.. har egentlig bare hørt at man ikke skal bade da😅

Anonymkode: 1507c...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hørt noe om at man ikke bør bade før fødsel (annet enn i jacuzzi).

Jeg badet masse, både i havet og badekar. Var til og med på lang svømmetur på termindato. Det skal gå helt fint.

Anonymkode: 63d95...a39

• Liker 2
Skrevet

Du kan fint bade ute. Det er boblebad som skal unngås. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bada masse siste ukene før fødsel. Fødte i august etter en tropesommer, så hadde ikke overlevd uten.😅 

grunnen til at du ikke skal bade de første seks ukene er faren for infeksjon etter fødsel. Før fødsel er det ingen fare. 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hørt noe om at man ikke bør bade før fødsel (annet enn i jacuzzi).

Jeg badet masse, både i havet og badekar. Var til og med på lang svømmetur på termindato. Det skal gå helt fint.

Anonymkode: 63d95...a39

36 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du kan fint bade ute. Det er boblebad som skal unngås. 

34 minutter siden, atropos skrev:

Jeg bada masse siste ukene før fødsel. Fødte i august etter en tropesommer, så hadde ikke overlevd uten.😅 

grunnen til at du ikke skal bade de første seks ukene er faren for infeksjon etter fødsel. Før fødsel er det ingen fare. 

Så pussig.. legen min sa til meg at jeg ikke kunne bade de siste seks ukene før termin på grunn av fare for rifter på fostersekken og infeksjoner..!

Skrevet
2 minutter siden, myrtel_609 skrev:

Så pussig.. legen min sa til meg at jeg ikke kunne bade de siste seks ukene før termin på grunn av fare for rifter på fostersekken og infeksjoner..!

Kanskje et gammelt råd som henger igjen hos legen din. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, myrtel_609 skrev:

Før fødsel er det jo «tett» opp til baby. Er jo derfor man også trygt kan ha samleie osv frem til fødsel. Helt trygt å bade i både badekar og utendørs, men eneste er vel at man skal være forsiktig så det ikke blir for varmt eller for kaldt over en lengre periode.

• Liker 1
Skrevet

Jeg badet dagen før fødselen startet 😊 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, myrtel_609 skrev:

Jøss, det har jeg aldri hørt. 🤷🏼‍♀️ Jeg har tre barn, og ingen av de jeg har vært til oppfølging hos har sagt noe om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...