Gjest gerd Skrevet 9. august 2005 #21 Skrevet 9. august 2005 Skjeden blir nesten som før, dette sier gynkologer. knipeøvelser vil gjøre hele skjeden trangere. Åpningen blir strammere og musklaturen blir sterkere. så langt fødselen forløp normalt, og du ikke ble påført store skader som kan ha skadet vev og nerver, så skulle du vel kunne bli som før etter så lang tid. Trener du riktig? Mange kvinner "tror" de gjør øvelsne riktig, men så viser det seg at de egentlig ikke vet riktig hva de holder på med Klart at disse øvelsene kan gjøres hver dag men det vil jo ta lang tid. Ta en "knallkur" i 3 mnd hvor du gjør øvelsene i 3 serier om dagen. Hold gvert knip i 8-10 sek, slipp langsomt ut, pause i 8-10 sek og trekk langtsomt opp, hold knipet så langt oppe du kan... pust mens du gjør øvelsene. Test med å ha en finger inni skjeden, trekk opp...kjenn hvordan musklene stremmere rundt fingeren, og hvordan musklene trekkes opp mot livmoren. Klart det nytter å trene, kjmepe viktig! Gjelder kvinner som ikke har født barn også dette!!! Når du har tatt noen intensive 3 mnd, er det nok med vedlikeholdsøvelser 3 ganger pr. uke. Kanskje er dette noe vi mødre henger oss alt for mye oppi, vi vet selv hva vi gikkigjennon for å sette barna våres til verden, og da er vel det mye viktigere. Jeg velger å tro at musklene kan trenes opp og brukes under samleie. Min mann synes jeg er god og trang etter 2 hardebarnefødsler, klart man må gi kroppen litt tid på seg.
Hu i Svingen Skrevet 9. august 2005 #22 Skrevet 9. august 2005 Forferdelige greier å bli mamma, for man kan jo faktisk forandre seg litt. ← Det er vel ingen her som sier at det er forferdelig å bli mamma av den grunn? Det må jo være lov til å spørre? Og dessuten, selv om det å bli mor er det største i verden, så er man faktisk også kvinne etterpå. Det betyr at man gjerne vil ha et godt sexliv med sin kjære - det ene utelukker vel ikke det andre? Det er fint å få tips om hvordan man kan holde seg stram. Det betyr IKKE at vi som lurer ville droppe å få barn på grunn av dette...
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #23 Skrevet 12. august 2005 Knipeøvelser blir nok skrytt litt for mye opp i skyene på dette forumet.. Kvinner som fra før av ikke er så stramme/trange, og som så føder barn, blir liksom ikke ennå trangere etterpå - selv om de kniper der nede så mye de bare orker. Hvis de er heldige, blir de tilnærmet like stram som før, men da skal de være heldige. Man endrer seg litt der nede etter å ha født: mange blir sydd med sting, noen flerrer opp/sprekker/revner og andre får mer "hengemus" pga. mye og intensivt press (fødselen). Slike påkjenninger kan ikke rettes opp igjen, er det strukket så er det det.
Gjest Emera Skrevet 12. august 2005 #24 Skrevet 12. august 2005 (endret) Jeg kan ikke si at jeg merker noen forskjell etter fødsel, jeg. Knipe har jeg ikke gjort, for det blir jeg kvalm av. Hørte ikke noe negativt fra barnets pappa, heller... Endret 12. august 2005 av Emera
Gjest mom Skrevet 12. august 2005 #25 Skrevet 12. august 2005 Jeg har født 2 barn, ikke revnet noe særlig et par rifter. Kniper som en besatt, så tror ikke at jeg er vid. Mannen min klager ikke. Men kan jo selv se at undelivet mitt har endret seg litt.Blitt en ekstra hudfold ved mellomkjøttet...ja,ja Litt kjedelig at det skal være slik,da Selv om jeg har vært heldig og ikke revnet, kan jeg vel ikke si at jeg er som før, sånn er det vel bare. Noen ganger ønsker jeg at jeg tok keisersnitt, for dette plager meg til tider... Selv om en gynkolog ikke kunne se tegn til arr eller forandringer etter 2 fødseler og påpekte at jeg hadde sterke muskler, da jeg ville rette opp denne "unødvendige" hudfolden. Han sa at det eneste var livmormunnen han kunne ¨forandring ved, og derfor vite at jeg hadde født vaginalt. Synes det er sykt egentlig at vi mødre tenker slik, men tror vel at de færreste gjør det. Men jeg kommer til å spare opp penger og ta denne operasjonen på privatklinikk, så jeg kan kutte ut disse negative tankene mine. Men nå det er sagt synes jeg at de som svarer på disse spm, burde være mødre selv, eller menn som har levd sammen med mødre. Dumt å skrive ting som dere kanskje ikke vet hvor sårende det kan være, når dere ikke har ide!
Gjest Far til 3 Skrevet 12. august 2005 #26 Skrevet 12. august 2005 Synes dette temaet er dårlig. Min kone har født tre flotte barn og hun er fortsatt en flott dame. Knipeøvelser har hun aldri drevet med. Hun har derimot ingen skavanker etter fødslene og de tror jeg ingen vil få. Her er de snakk om frisksjon og det har de aller fleste i denne sammenhengen. Forskjellene i denne sammenhengen er hvor våt damen er under akten, er hun opphisset og våt mindre friksjon, er hun mindre våt mere frisksjon. Personlig foretrekker jeg en fuktig frue, da jeg tolker dette som en ren tilbakemelding på min elskovkunst. Håper dette runder av dette dårlige temaet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå