AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Del Skrevet 22. juni 2020 Hei! Skal male gang og soverom. Er det verdt å bruke 200kr mer per 2,7 liter for å få Jotun maling kontra ex Butinox? Anonymkode: c36d1...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg har brukt diverse malinger ,dyre ,billige og mange innimellom og jeg merker ikke noen forskjell. Så lenger vegger som skal males er i ok stand da. Bruker i de siste årene Infra maling fra Coop. Fornøyd med den. Kan fås ofte billig på tilbud. Anonymkode: 57b70...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Del Skrevet 23. juni 2020 Så lenge du holder deg litt unna maling fra Jula, Biltema osv, så er det liten forskjell. Min erfaring altså😅 I min «fattige» periode kjøpte jeg maling fra Jula, det ble forsåvidt greit resultat til slutt, men et helvete å få på og tålte ingenting🤦♀️ Anonymkode: ebfcc...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Del Skrevet 23. juni 2020 Ok, så jeg kan gå for Butinox til 399 istedenfor å betale 600kr for Jotun? Trenger nemlig maling til ca 70kvm så utgjør ju litt penger spart. Anonymkode: c36d1...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg er ikke profesjonell maler, og min mening kan være personlig - jeg bare sier det med en gang. Har selv malt hele rekkehus på 120 kvm i løpet av siste året. Men i min mening, nei, det er ikke poeng å betale mer for Jotun Wonderwall kontra Butinox 3 i 1. Den siste er i min erfaring like god, hvis ikke bedre maling. Jeg liker ikke Jotun Wonderwall så godt, rett og slett, i mine øyne er den både tyntflytende, og lite dekkende. Infra er også bra maling. Og en annen svensk merke, Unik (?) er min absolutt favoritt og den er også billigst. en annen ting, er jo kost og ruller. Du kan spare mye penger ved å kjøpe billige koster og ruller på Clas Ohlsson f.eks, istedenfor dyre Jotun sine. Men her er det også personlige preferanser. Jeg synes ruller fra Clas Ohlson dugger helt fint, men samboeren min derimot ble «forelsket» i Jotun sine mikrofiber ruller (Ultimate serie), så han kjøper bare de. Anonymkode: 06af9...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Del Skrevet 23. juni 2020 Flugger er den beste malingen! Vet ikke hvor du skal male, men unngå helmatt maling om du vil kunne tørke over veggen for å fjerne flekker etterpå. Iaf i gangen! Anonymkode: 2ee61...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Del Skrevet 23. juni 2020 Har malt med både jotun, Infra, gjøco og butinox. Svært marginal forskjell. Det som er avgjørende er maleutstyret. Skikkelige koster og pensler fra Jordan Ultimate, og den dyreste maletapen man finner er som regel den beste. Riktig utstyr er halve jobben. Anonymkode: 46333...5ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Del Skrevet 23. juni 2020 Takk for svar! Da konkluderer jeg med at jeg går for rimlig maling men kvalitetsutstyr! Men har noen erfaringer med Butinox matt? Anonymkode: c36d1...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Del Skrevet 23. juni 2020 Har brukt ulike merker. Ikke så fornøyd med Flugger, men veldig fornøyd med Monter sin Opus. Den er drøy, god dekkevne og drypper ikke. Flugger opplevde jeg hadde dårlig dekkevne. Av malerutstyr, er jeg mest fornøyd med den blå maskeringstapen til Flugger. Jeg har faktisk hatt ganske god erfaring med rullene til Rusta. Uansett rull, surr litt billig maskeringstape rundt før bruk, så får du fjernet overflødig lo. Kjøp malerfilt. Det er en veldig god investering, og kan brukes flere ganger. Har ikke så mye å si hvor den kjøpes. Kjøpt mine på Biltema. Og som flere sier, grunnarbeidet er det viktigste. Vask veggene (pleier å bruke Jotun sin vask før maling), puss, sparkle, puss, sparkle. Og så gå over med en lofri fille for å fjerne siste rest av puss. Her kan jeg anbefale denne fra Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/no/Smart-Microfiber-XL-støvkost/p/44-3829. Ser den får dårlig kritikk, men min har holdt i årevis. Anonymkode: 99e9b...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. juni 2020 #10 Del Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du holder deg litt unna maling fra Jula, Biltema osv, så er det liten forskjell. Min erfaring altså😅 I min «fattige» periode kjøpte jeg maling fra Jula, det ble forsåvidt greit resultat til slutt, men et helvete å få på og tålte ingenting🤦♀️ Anonymkode: ebfcc...075 Biltema har gjort det bra i tester. Har bare brukt malingen til mindre arbeid, men er godt fornøyd. https://www.dinside.no/bolig/kun-3-av-46-utendorsmalinger-far-godkjent-i-test/69786404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 23. juni 2020 #11 Del Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, stan skrev: Biltema har gjort det bra i tester. Har bare brukt malingen til mindre arbeid, men er godt fornøyd. https://www.dinside.no/bolig/kun-3-av-46-utendorsmalinger-far-godkjent-i-test/69786404 Har flere kunder som har malt med Biltema sine utendørsmalinger, og fått kjempeproblemer i ettertid. Resultatet holder visst der og da, men etter en sesong eller to, holder det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. juni 2020 #12 Del Skrevet 23. juni 2020 38 minutter siden, Sinte-my skrev: Har flere kunder som har malt med Biltema sine utendørsmalinger, og fått kjempeproblemer i ettertid. Resultatet holder visst der og da, men etter en sesong eller to, holder det ikke. Ok. Jeg har brukt det til sandkasse og utemøbler. Litt varierende resultat. Men for min del tror jeg det skyldes dårlig forarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #13 Del Skrevet 24. juni 2020 På 23.6.2020 den 9.53, stan skrev: Biltema har gjort det bra i tester. Har bare brukt malingen til mindre arbeid, men er godt fornøyd. https://www.dinside.no/bolig/kun-3-av-46-utendorsmalinger-far-godkjent-i-test/69786404 https://gjoerdetselv.com/materialer/maling/stor-test-gjor-det-selv-karer-norges-beste-billigmaling Magasinet Gjør Det Selv testet billig innendørsmaling. Biltema kom skikkelig dårlig ut. Gjøco var en av de som kom godt ut. Det var riktignok innendørsmaling. Jeg maler med Jotun og Gjøco, og liker dem begge godt. Gjøco har også gjort det bra i andre tester. Anonymkode: 14f9d...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #14 Del Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://gjoerdetselv.com/materialer/maling/stor-test-gjor-det-selv-karer-norges-beste-billigmaling Magasinet Gjør Det Selv testet billig innendørsmaling. Biltema kom skikkelig dårlig ut. Gjøco var en av de som kom godt ut. Det var riktignok innendørsmaling. Jeg maler med Jotun og Gjøco, og liker dem begge godt. Gjøco har også gjort det bra i andre tester. Anonymkode: 14f9d...4f0 Glemte å skrive at utstyret er halve jobben. Er går det kun i Ultimat-serien til Jotun, samt dyr maskeringsteip. Min erfaring er at man får det man betaler for. (Men tar selvsagt mot tips til rimelig og godt malerverktøy). Anonymkode: 14f9d...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superstjerne Skrevet 24. juni 2020 #15 Del Skrevet 24. juni 2020 På 23.6.2020 den 0.23, AnonymBruker skrev: Hei! Skal male gang og soverom. Er det verdt å bruke 200kr mer per 2,7 liter for å få Jotun maling kontra ex Butinox? Anonymkode: c36d1...64b https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/maling-og-oppussing/interiørmaling/veggmaling/jotun-lady-pure-color-a-base-2%2C7l/p/58017216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #16 Del Skrevet 25. juni 2020 6 timer siden, Superstjerne skrev: https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/maling-og-oppussing/interiørmaling/veggmaling/jotun-lady-pure-color-a-base-2%2C7l/p/58017216 Er ikke jernia her jeg bor. Anonymkode: c36d1...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 25. juni 2020 #17 Del Skrevet 25. juni 2020 (endret) Vi har brukt både Lady pure color og infra classic (billig fra Obs bygg) både med rull, pensel og malingssprøyte. Har malt tapet, strie, panel og helsparklet vegg. Er definitivt mest fornøyd med Infra Classic 😊 Hadde nok forøvrig styrt unna Rusta og Clas osv uansett da, men min erfaring er at det du får hos malerforretning fungerer fint. Utendørs hadde jeg nok lagt mer penger i det kotnra noe billig, naturligvis 😊 Endret 25. juni 2020 av addict Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #18 Del Skrevet 25. juni 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Glemte å skrive at utstyret er halve jobben. Er går det kun i Ultimat-serien til Jotun, samt dyr maskeringsteip. Min erfaring er at man får det man betaler for. (Men tar selvsagt mot tips til rimelig og godt malerverktøy). Anonymkode: 14f9d...4f0 Merke Swift hos Clas Ohlson er jeg veldig fornøyd med. Men de har ikke mikrofiberruller, om du liker de. Men kostene er bra. Jeg synes rullene er også bra. Og prisen er under halvparten av Jotun. Men jeg glemte å skrive der oppe. Om man skal male gamle møbler, eller annet treverk, med akrylmaling, Jotun Supreme Finish er å anbefale. Den er faktisk veldig bra maling. Matt, slitesterk, skjuler ugjevnheter, på avstand i hvertfall. Anonymkode: 06af9...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå