AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #21 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hysterikere som deg ja. Du fremstår som irrasjonell og emosjonell. Viruset er ufarlig for folk under 50 år, og nesten ufarlig for dem mellom 50 og 70. https://science.sciencemag.org/content/early/2020/05/12/science.abc3517 Anonymkode: 32a11...1a0 Nei, det har jo "bare" dødd 5 stykker i alderen 40-49 i Norge. Og 21 i alderen 50-70 år. Av totalt 8745 registrert smittede. Si meg, hvor mange må dø før du anser det for å være farlig? Anonymkode: 7011b...217 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #22 Skrevet 22. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeeh noen gamlinger døde? Har du ikke sett hvor mange registrerte dødsfall det er verden over på de få mnd dette viruset har herjet? nei det er ikke over. Vi berget vel så bra i Norge nettopp fordi vi stengte ned når smitten var løs. Anonymkode: 239d1...482 Det døde 1.000.000 mennesker av influensaen i 1968. Covid-19 er kun som en litt sterk influensa. Da stengte ikke verden ned. Norge er nå det landet i Europa som har mest stengte grenser. Lurer på hva som er planen til regjeringen?? Det er faktisk en skandale at myndighetene fortsetter med sin daglige skremselspropaganda. Anonymkode: 767d0...81a 3
stan Skrevet 22. juni 2020 #23 Skrevet 22. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det blusser opp i land som Brasil og India spiller ingen rolle for oss. Anonymkode: 32a11...1a0 Direkte og på kort sikt har du nok rett. Men økonomisk på sikt vil også dette gi konsekvenser. Viruset klarte å komme seg verden rundt uoppdaget. Det skjer neppe igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #24 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jo "bare" dødd 5 stykker i alderen 40-49 i Norge. Og 21 i alderen 50-70 år. Av totalt 8745 registrert smittede. Si meg, hvor mange må dø før du anser det for å være farlig? Anonymkode: 7011b...217 Tja. FHI anslår at rundt 40.000 mennesker i Norge har hatt viruset. 248 døde. La oss si at dersom antall døde hadde vært ti ganger så høyt, så kunne man sagt det var farlig. Anonymkode: 32a11...1a0 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #25 Skrevet 22. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jo "bare" dødd 5 stykker i alderen 40-49 i Norge. Og 21 i alderen 50-70 år. Av totalt 8745 registrert smittede. Si meg, hvor mange må dø før du anser det for å være farlig? Anonymkode: 7011b...217 Hvorfor er det bare dødeligheten alle legger vekt på her? I statistikken så finnes det hundrevis som har ligget i respirator, tusenvis som har vært veldig syke og dårlige i lang tid. Og vi vet ikke nok om potensielle senskader heller. Viruset er farlig selv om det ikke dreper alle. Anonymkode: e986c...651 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #26 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bare dødeligheten alle legger vekt på her? I statistikken så finnes det hundrevis som har ligget i respirator, tusenvis som har vært veldig syke og dårlige i lang tid. Og vi vet ikke nok om potensielle senskader heller. Viruset er farlig selv om det ikke dreper alle. Anonymkode: e986c...651 Hvis viruset hadde vært så farlig, så hadde vel ikke regjeringen sluppet inn 4-5000 mennesker over svenskegrensen hver eneste uke? https://www.dagbladet.no/nyheter/97-bortvisninger-pa-ei-helg/72582098 Og nå kan vi alle fritt dra til Gotland og menge oss med partysvensker fra Stockholm der. Og det uten noen karantene når vi kommer hjem. Velsignet av regjeringen. Tenker vi kan si at viruskrisen er avblåst 🙂 Anonymkode: 767d0...81a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #27 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis viruset hadde vært så farlig, så hadde vel ikke regjeringen sluppet inn 4-5000 mennesker over svenskegrensen hver eneste uke? https://www.dagbladet.no/nyheter/97-bortvisninger-pa-ei-helg/72582098 Og nå kan vi alle fritt dra til Gotland og menge oss med partysvensker fra Stockholm der. Og det uten noen karantene når vi kommer hjem. Velsignet av regjeringen. Tenker vi kan si at viruskrisen er avblåst 🙂 Anonymkode: 767d0...81a Svensketuristene må i karantene. Gotland er unntaket pga lav smitte der. "Viruskrisen" er gjerne avblåst for din del, men heldigvis så representerer oss alle. Anonymkode: e986c...651 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #28 Skrevet 22. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svensketuristene må i karantene. Gotland er unntaket pga lav smitte der. "Viruskrisen" er gjerne avblåst for din del, men heldigvis så representerer oss alle. Anonymkode: e986c...651 Nå legges hjelpetelefonen for koronaspørsmål ned den 30. juni. Enda et tegn på at dette er over nå: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ef1292e150fc200186cb871?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Anonymkode: 767d0...81a 1
Bix Skrevet 22. juni 2020 #29 Skrevet 22. juni 2020 (endret) Sukk. Tenk deg en unge som man ber sitte stille i 5 minutter slik at man kan ble ferdig med noe; en tilsynelatende enkel oppgave. Men nei da - ungen må på liv og død hoppe og løpe rundt, og mase og atter en gang mase, fordi det tydeligvis er livsnødvendig å gjøre mest mulig i løpet av disse 5 minuttene. Samme med korona - om folk bare kunne ha klart å holde seg i ro uten å måtte reise rundt halve kloden, og mase og mase om hytteturer, svenskehandel, om hvor viktig det er å leve normalt igjen fordi viruset bare tar livet av 120-åringer, og oppføre seg som overaktive 3-åringer, hadde man kunnet bli ferdig med hele opplegget en gang for alle. Noe man dessverre ikke kommer til å bli som følge av godt voksne mennesker som oppfører seg som småunger. Sukk. Endret 22. juni 2020 av Bix 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #30 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, Bix skrev: Sukk. Tenk deg en unge som man ber sitte stille i 5 minutter slik at man kan ble ferdig med noe; en tilsynelatende enkel oppgave. Men nei da - ungen må på liv og død hoppe og løpe rundt, og mase og atter en gang mase, fordi det tydeligvis er livsnødvendig å gjøre mest mulig i løpet av disse 5 minuttene. Samme med korona - om folk bare kunne ha klart å holde seg i ro uten å måtte reise rundt halve kloden, og mase og mase om hytteturer, svenskehandel, om hvor viktig det er å leve normalt igjen fordi viruset bare tar livet av 120-åringer, og oppføre seg som overaktive 3-åringer, hadde man kunnet bli ferdig med hele opplegget en gang for alle. Noe man dessverre ikke kommer til å bli som følge av godt voksne mennesker som oppfører seg som småunger. Sukk. Man kan ikke holde Norge hermetisk stengt helt til vaksine kanskje kommer. Anonymkode: 767d0...81a 2
Iceman Skrevet 22. juni 2020 #31 Skrevet 22. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samfunnet har åpnet nesten helt nå. Det eneste som mangler er amatørfotball og sydenturer, og likevel er det omtrent ingen nye smittetilfeller i Norge. Kan vi avslutte dette nå og gå tilbake til normalt? Det er åpenbart nå at dette viruset var helt ufarlig og det var helt tullete å stenge samfunnet kun fordi noen gamlinger på eldrehjem døde. Anonymkode: 32a11...1a0 Eneste grunn til at det bare er noen gamlinger som har dødd er tiltakene som ble gjort. Uten de hadde vi sett ut som Sverige og der er det ikke bare gamlinger som har dødd. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #32 Skrevet 22. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå legges hjelpetelefonen for koronaspørsmål ned den 30. juni. Enda et tegn på at dette er over nå: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ef1292e150fc200186cb871?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Anonymkode: 767d0...81a Tror du virkelig det, eller troller du? Vi er ekstremt heldige i Norge som kan leve som normalt denne sommeren pga tidlige tiltak. Innenlands. Men med en gang vi importerer smitte reisende igjen så vil det selvsagt komme en ny bølge. Det eneste som kan stoppe dette er masseimmunitet i de landene folk reiser fra og til (og det skjer ikke pga alle har hatt noen tiltak, og ingen land har i nærheten av de prosent smittede man må ha for å oppnå denne immuniteten) eller en vaksine. Og den er det lenge til vi ser. Anonymkode: e986c...651 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #33 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke holde Norge hermetisk stengt helt til vaksine kanskje kommer. Anonymkode: 767d0...81a Hvorfor ikke? Anonymkode: e986c...651 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #34 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Anonymkode: e986c...651 Fordi vi importerer mat. Og da kan smitten komme via sjåfører, flygere osv. Anonymkode: 767d0...81a
Rosaboble15 Skrevet 22. juni 2020 #35 Skrevet 22. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om de ikke hadde dødd av covid-19 så hadde de dødd av noe annet innen ganske kort tid. Det er nok langt verre for gamle mennesker å sitte isolerte og alene enn de kanskje blir smittet av et virus som de aller fleste også eldre overlever (90% av dem over 80 år overlever). Tror heller hysterikere som deg bør bli (mentalt) voksne og akseptere at døden er helt normalt og ikke forferdelig for gamle mennesker som har levd innholdsrike liv. Anonymkode: 32a11...1a0 Dette er kanskje vanskelig å sette seg inn i, men hvis en stor andel av den arbeidsføre befolkningen er syke med covid-19, samtidig som veldig mange mister sine nærmeste i løpet av kort tid, så blir det uansett en kjempebelastning på samfunnet. Jeg kjenner ikke deg, men de aller færreste jeg kjenner fungerer som normalt når de mister en de er glad i. Jeg har en mormor på 72 som er i risikogruppen, men samtidig sprekere enn mine foreldre som er 20 år yngre og ikke i noen risikogruppe. Hun jobber fortsatt, men har flere ferier i året der hun reiser rundt og ser steder og opplever ting hun aldri hadde mulighet til når hun var yngre. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så ville det være forferdelig for meg om hun døde, og jeg tviler på at hun ville ønsket det velkommen selv heller, tror faktisk hun ville følt seg ganske snytt. Selv om du kanskje forestiller deg at alle over 65 eller med underliggende sykdommer er mett av dage og klare for døden, så er det neppe sånn for de fleste. For å vise deg at jeg forstår forskjellen, så hadde jeg en bestefar som døde med Alzheimer for noen år siden, og sånn som livet hans var på slutten, så var det en lettelse når han fikk slippe. På tross av det var jeg fryktelig lei meg, selv om jeg jo forstod at den gode delen av livet hans var over. Men dette gjelder langt ifra alle, og jeg synes det er idiotisk og fremstille det slik! 3
Anbefalte innlegg