AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Min bror er på besøk, sammen med sin kjæreste. De bor i andre delen i landet. De ser min datter omtrent to ganger i året. I kveld fortalte de om planer de har lagt for i morgen; å ta med min datter, uten meg(!) på båttur over til en øy. Dette er over seks mil unna i tillegg. Jeg var ikke inkludert i planene... De sa det rett ut: «dette har VI planlagt, uten deg selvfølgelig»... De har ingen barn selv, og å få beskjed tolv timer før de skal dra, er veldig kort varsel for meg som skal på sykehus på gastroskopi i morgen. I tillegg til at da jeg sa fra at jeg ønsker å bli med selv også, da min datter er mitt ansvar, spesielt når de skal på båt og alt, ble de mutte og stille, og jeg følte meg pressa i et hjørne. Aldri i verden om jeg lar de ta med ungen min ut på sjøen uten meg. Det er totalt uaktuelt, jeg stoler ikke på de pga diverse ting som har hendt før, og det er uaktuelt at de er alene med barnet mitt og jeg føler at dette kunne de ha planlagt sammen med meg enn over hodet på meg. Har jeg virkelig ingenting jeg skulle ha sagt? For meg er det uaktuelt å sende i vei ingen min med de ut på sjøen. De: «vi er jo fire voksne mennesker tilsammen som passer på!» (besteforeldre som ikke enser andre enn seg selv og de to) jeg syns det er sylfrekt. Med mindre enn tolv timer til vi skal dra, og dette fikk jeg vite nettopp. Snakk om å overkjøre. Som om jeg som mor har ingenting jeg skulle ha sagt... Anonymkode: 50c94...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Slapp av. De er fire voksne. Ungen får en knallbra dag og vil være trygg. Anonymkode: 6dd5a...d42 36
Populært innlegg Loff77 Skrevet 22. juni 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 22. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bror er på besøk, sammen med sin kjæreste. De bor i andre delen i landet. De ser min datter omtrent to ganger i året. I kveld fortalte de om planer de har lagt for i morgen; å ta med min datter, uten meg(!) på båttur over til en øy. Dette er over seks mil unna i tillegg. Jeg var ikke inkludert i planene... De sa det rett ut: «dette har VI planlagt, uten deg selvfølgelig»... De har ingen barn selv, og å få beskjed tolv timer før de skal dra, er veldig kort varsel for meg som skal på sykehus på gastroskopi i morgen. I tillegg til at da jeg sa fra at jeg ønsker å bli med selv også, da min datter er mitt ansvar, spesielt når de skal på båt og alt, ble de mutte og stille, og jeg følte meg pressa i et hjørne. Aldri i verden om jeg lar de ta med ungen min ut på sjøen uten meg. Det er totalt uaktuelt, jeg stoler ikke på de pga diverse ting som har hendt før, og det er uaktuelt at de er alene med barnet mitt og jeg føler at dette kunne de ha planlagt sammen med meg enn over hodet på meg. Har jeg virkelig ingenting jeg skulle ha sagt? For meg er det uaktuelt å sende i vei ingen min med de ut på sjøen. De: «vi er jo fire voksne mennesker tilsammen som passer på!» (besteforeldre som ikke enser andre enn seg selv og de to) jeg syns det er sylfrekt. Med mindre enn tolv timer til vi skal dra, og dette fikk jeg vite nettopp. Snakk om å overkjøre. Som om jeg som mor har ingenting jeg skulle ha sagt... Anonymkode: 50c94...b7b De ville vel bare gjøre noe hyggelig mens du er på sykehuset? Du virker jo helt hysterisk må jeg si 101
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Jeg lurer også på hvor gammelt barnet er. En 3-åring hadde jeg ønsket å være med og hadde blånektet at de dro alene, men med en 12-åring så hadde jeg tenkt at du kanskje var en smule hysterisk. Men selvfølgelig, så bestemmer du og kan nekte så mye som du måtte ønske! Anonymkode: e3fba...616 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Alder på barnet er veldig relevant her. Det buede vel gå bra? Synes kanskje du overreagerer litt. Hvis du uansett skal på sykehuset så passer det jo egentlig greit. Be om litt oppdateringer og bilder underveis. Anonymkode: 008f4...127 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Hjelpes, du må slippe kontrollen litt. Smil tante og enkel som vil ha tid med hennnd Anonymkode: 9b213...769 15
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 Du er svært hysterisk med mindre det er et spedbarn det er snakk om.... Anonymkode: 4ad2e...bda 15
Gjest ti10 Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Det kommer litt an på hvor gammelt dette barnet er, men jeg må innrømme jeg synes det høres ut som normal oppførsel av slektninger som er på besøk og vil gjøre noe hyggelig med tantebarnet sitt. Og de trodde kanskje det var hyggelig både for jenta og for deg, siden du har avtale på sykehus. Du sier at du ikke stoler på dem av en eller annen grunn, men du sier ikke hvorfor, og da blir det litt vanskelig å vite hva som er riktig å gjøre. Men det er jo din datter, så du bestemmer hva hun skal være med på og ikke. Det er synd hvis turen de har gledet seg til blir avlyst på grunn av bagateller fra fortiden, men hvis du faktisk anser det for utrygt at hun blir med dem, da setter du foten ned.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 Du overreagerer. Anonymkode: b7d1b...9da 10
Plengionika Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 Virker egentlig bare som at de ville være greie å finne på noe med barnet ditt ettersom du uansett skulle på sykehuset. Enig med resten, alder på barnet er relevant. 21
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på hvor gammelt barnet er. En 3-åring hadde jeg ønsket å være med og hadde blånektet at de dro alene, men med en 12-åring så hadde jeg tenkt at du kanskje var en smule hysterisk. Men selvfølgelig, så bestemmer du og kan nekte så mye som du måtte ønske! Anonymkode: e3fba...616 Det er hysterisk også for en 3-åring. Et barn på under året, ja. Et barn på 3? Det klarer seg helt supert uten mamma. Ts: er du helt sikker på at det ikke er sånn at du tenker at ungen ikke kan få ha det gøy uten at du med-opplever det fine? For det er en normal følelse. Men en må undertrykke den. Anonymkode: ae398...b28 22
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 De visste ikke at jeg hadde avtale fordi jeg selv ble oppringt i dag etter legetime, så ble kort varsel det der. Men de hadde uansett planlagt uten meg. Vil ikke si hele årsaken til hvorfor jeg har dårlig magefølelse og alt det der, men det er med grunn. Anonymkode: 50c94...b7b 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er hysterisk også for en 3-åring. Et barn på under året, ja. Et barn på 3? Det klarer seg helt supert uten mamma. Ts: er du helt sikker på at det ikke er sånn at du tenker at ungen ikke kan få ha det gøy uten at du med-opplever det fine? For det er en normal følelse. Men en må undertrykke den. Anonymkode: ae398...b28 Nei, de skal bade og jeg vet de ikke kommer til å passe på, hverken på båten eller når ungen skal bade. Anonymkode: 50c94...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: De visste ikke at jeg hadde avtale fordi jeg selv ble oppringt i dag etter legetime, så ble kort varsel det der. Men de hadde uansett planlagt uten meg. Vil ikke si hele årsaken til hvorfor jeg har dårlig magefølelse og alt det der, men det er med grunn. Anonymkode: 50c94...b7b Kan du ikke si alder på barnet heller? Anonymkode: 854a8...4ac 16
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, de skal bade og jeg vet de ikke kommer til å passe på, hverken på båten eller når ungen skal bade. Anonymkode: 50c94...b7b Snakk om å ha tiltro til folk. Så du tror seriøst at av fire voksne, så kommer ingen til å passe på at barn i båt eller når barnet bader? What? Anonymkode: ac2e6...397 22
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #17 Skrevet 22. juni 2020 Men hvor gammel er barnet? Og du har jo tydelig tiltro når du lar dem passe i utgangspunktet. Anonymkode: e4658...40f 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #18 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk om å ha tiltro til folk. Så du tror seriøst at av fire voksne, så kommer ingen til å passe på at barn i båt eller når barnet bader? What? Anonymkode: ac2e6...397 Nei, har ikke tiltro til folk som var fæle mot meg som liten. Anonymkode: 50c94...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #19 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor gammel er barnet? Og du har jo tydelig tiltro når du lar dem passe i utgangspunktet. Anonymkode: e4658...40f De har aldri vært alene med barnet mitt før. Anonymkode: 50c94...b7b 1
Khadira Skrevet 22. juni 2020 #20 Skrevet 22. juni 2020 Hvor gammelt er barnet? Det burde vel ikke være så vanskelig å svare på.. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå